شاخص تحویل ‌موقع DIFOT

شاخص تحویل به ‌موقع DIFOT

شاخص تحویل به ‌موقع DIFOT

چرا شاخص تحویل به ‌موقع DIFOT مهم است؟

“شاخص تحویل به ‌موقع DIFOT” معیاری اساسی و مهم هنگام تجزیه و تحلیل عملکرد زنجیره تأمین شما محسوب میشود. هدف اصلی این موضوع این است که مشتریان شما، محصولات مورد نیاز خود را در زمان نیاز به مقداری که سفارش داد‌ند تحویل بگیرند. DIFOT میزان موفقیت کسب و کار شما را در دستیابی به این هدف میسنجد و مشکلات تحقق و قابلیت اطمینان تأمین‌ کننده را شناسایی میکند.

 چگونه با شاخص تحویل به ‌موقع DIFOT  می ‌توان پیشرفت کرد؟

برای یک کسب و کار غیرقابل تصور است که ارقام فروش و جریان نقدینگی را نسنجد و از طرفی دیگر برای کسب‌ و کارهای تولیدی یا توزیعی نیز غیرقابل تصور است که DIFOT را مدیریت نکنند.

“جهت اخذ گواهینامه ایزو” میتوانید از مجموعه مشاوره سیستم کاران مشاوره رایگان بگیرید. تیم سیستم کاران آماده صدور گواهینامه ایزو معتبر برای شما مشتریان عزیز بوده و میتوانید فرایند گرفتن ایزو خود را به ما بسپارید. با افتخار آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.برای اطلاع از انواع استاندارد ایزو فقط کافیست با یکی از راه های ارتباط با ما تماس بگیرید.

شاخص تحویل به ‌موقع DIFOT در واقع تعداد سفارش‌ هایی را شامل میشود که به‌ موقع ، با مقدار مناسبی از محصولات صحیح و بی کم و کسری، در روزی که مشتری آن‌ها را درخواست کرده است، تحویل داده می‌شود. به طور مثال مثال اگر پنجاه سفارش را در یک روز خاص تحویل داده‌اید و چهل و دو سفارش به طور کامل، به موقع تحویل داده شده، KPI شاخص کلیدی عملکرد DIFOT حدود ۸۴ درصد می‌شود که خیلی خوب نیست.

چگونه می‌توان از DIFOT استفاده کرد؟

شما میتوانید از شاخص تحویل به‌ موقع DIFOT برای سنجش عملکرد خود یا عملکرد تامین‌ کنندگان خود استفاده کنید. اگر تامین‌ کنندگان خود را می‌ سنجید، امکان دارد علاقه‌ مند به درک تامین‌ کنندگانی باشید که همیشه با عرضه کالای انبار مانده تاخیر دارند. استفاده از DIFOT تضمین می‌کند که شما به خوبی از عملکرد تامین‌ کننده در همه محصولات خود مطلع هستید. اگر یک توزیع کننده هستید، می توانید DIFOT خود را بسنجید و از آن برای تبلیغ خدمات عالی شرکت خود استفاده کنید.

چه موردی DIFOT را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ سطح موجودی مناسب باعث می‌شود مشتریان محصولات خود را به طور کامل به موقع تحویل بگیرند و توانایی برآوردن نیازهای خرید برای حفظ مشتری مهم است.

“موجودی ناکافی”:موجودی انبار خیلی کم میتواند ضربه‌ای واقعی به DIFOT شما وارد کند. پیش بینی زمانی که ممکن است کالای انبار مانده خیلی کمی داشته باشید می‌تواند مشکل باشد. عواملی از جمله روندهای فصلی، روندهای صنعت، عادات خرید مشتری و زمان عرضه ، همگی میتوانند بر سطح موجودی انبار تأثیر بگذارند.

“خطای انسانی”: همه انسانها مرتکب اشتباه می ‌شوند، اما ممکن است در بعضی موارد شامل پرداخت هزینه‌ های زیادی شود. خطای انسانی می‌تواند شامل شمارش اشتباه، اشتباه خواندن یا قرار دادن اشتباه بخشی از یک سفارش باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، تحویل کامل به موقع (DIFOT) شما ضربه خواهد خورد.

“انبار بهم ریخته” : اداره یک انبار ناکار آمد می‌تواند پر هزینه باشد. اگر شرکت شما تماس‌ های تلفنی بی‌ پایانی در مورد اشتباهات حمل و نقل دریافت می‌ کند، وقت آن است که نحوه اداره انبار خود را در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره‌ های 79165-021 تماس حاصل فرمایید. منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم .

“خطای تولید” : اگر محصولی شکسته یا دستکاری شده باشد یا برای مشتری رضایتبخش نباشد، نمی‌ توان آن را ارسال کرد. اگر به اندازه کافی از آن نوع محصول در انبار ندارید، روی DIFOT تأثیر خواهد گذاشت. هر چیزی که ممکن است بر توانایی شما در DIFOT تأثیر بگذارد، ردیابی مؤثر زنجیره تأمین و نظارت بر آنچه ممکن است باعث نشتی شود میتواند به بازگشت همه چیز به مسیر خود کمک کند.

درست کردن DIFOT

استفاده از صفحه حسابرسی پیچیده برای پیگیری زنجیره تامین میتواند زمان‌ بر و مستعد خطا باشد. درعوض، شرکت‌ های هوشمند برای مدیریت بهتر سطوح موجودی و نرخ انجام سفارش، روی راه‌ حل‌ های هوش تجاری سرمایه‌ گذاری میکنند.

زنجیره‌ های تأمین

زنجیره‌ های تأمین پیچیده هستند؛ بنابراین توزیع‌ کنندگان و تولید کنندگان به ابزارهایی نیاز دارند که به آن‌ها کمک کند موجودی را در زمان واقعی درک کنند تا بتوانند به سرعت پیش ‌بینی تقاضا را تنظیم کنید و دقت برنامه‌ ریزی را بهبود بخشند. بیشتر سازمان‌ ها از قبل درصد تحویل به موقع (DIFOT) خود را می ‌دانند؛ اما نکته کلیدی این است که به راحتی بتوانند مشکلات را در زمان وقوع و چرایی مشخص کنند.

هوش تجاری BI

“هوش تجاری BI”: این امکان را می‌دهد که از داده‌ های خود سؤال کنید تا متوجه شوید که DIFOT چه زمانی رخ می‌دهد و چه زمانی رخ نمی‌دهد. افزون ‌براین، می‌توانید محصولاتی را که به عنوان مثال باعث عدم DIFOT شده ‌اند بررسی و کشف کنید و سپس اقدامات مناسبی را برای رفع مشکل انجام دهید.

اخذ گواهینامه ایزو معتبر

خدمات سیستم کاران در زمینه‌ی خدمات مشاوره ایزو ISO ، پیاده‌ سازی و اخذ ایزو برای مشاغل مختلف است که منجر به گرفتن ایزو و دریافت ایزو معتبر خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی انواع گواهینامه ایزو و همچنین اخذ گواهینامه ایزو می‌ توانید از طریق پشتیبانان تیم سیستم کاران با ما در تماس باشید.

سیستم کاران بهترین و برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *