چگونه میتوان گواهینامه hse گرفت؟

چگونه میتوان گواهی نامه hse گرفت؟

چگونه میتوان گواهینامه hse گرفت؟

“چگونه میتوان گواهینامه hse گرفت؟ “داشتن گواهی نامه HSE بابت ارگانهایی که در زمینه خدمات رسانی و تولیدی مشغول میباشند امری ضروری و واجب هست. تا از این طریق بتوان انتظارات و نیازهای بشریت را در کره خاکی برآورده نمایند. گواهینامه نام برده در دنیا از سه شاخص مهم و حیاتی تشکیل شده است. هر کدام یک از این شاخص ها برای خود یک علم و نیاز در جهان به حساب میاید. البته در ایران زیاد بدین مسئله پرداخته نمیشود. کارگزاران از کنار این استاندارد در حد یک مجوز رد میشوند و کاری با عملکردهای حیاتی استاندارد HSE ندارند.

اهمیت دریافت گواهینامه HSE

“چگونه میتوان گواهینامه hse گرفت؟ “چرا شرکتها HSE میگیرند؟ شرکتها بنا بر دلایل مختلف اقدام به اخذ گواهی HSE میکنند. اخذ گواهی HSE برای صادرات، دریافت گواهینامه HSE برای مناقصات، گرفتن گواهی نامه HSE برای تبلیغات، دریافت مدرک HSE برای رقابت و بسیاری دلایل دیگر.

اخذ گواهی HSE برای مناقصات

متقاضیان استاندارد مورد نظر درسطح کشور این گواهینامه را بیشتر برای شرکت کردن توی مناقصات دریافت میکنند. آنها با استفاده کردن از مدل HSE و یا همان “HSE – MS” به راحتی در مزایده ها شرکت کنند. و از طرحهای پیشنهادی یکی یا دو و یا چند مورد را براساس توانایی های شرکت خود با بستن قرار داد برمیدارند. فعالیت خود را روی طرح مورد نظر شروع میکنند. در این صورت هرچه مبالغ قرارداد بیشتر بوده باشد این معیار به اعتبار نهاد می افزاید. مبالغ بالای قرارداد در بالا رفتن اعتبار شرکت تاثیر گذار میباشد. شرکتهای نوپا برروی این مورد میتوانند کمی دقت داشته باشند. آنها با “اخذ HSE” و تخصصی که در زمینه های مورد نظر خود دارند از شرکتهای قدیمی تر میتوانند جلو بزنند. میزان اعتبار خود را در داخل کشور افزایش دهند.

HSE یا HSE – MS چیست؟ چگونه میتوان گواهینامه hse گرفت؟

“HSE” تحت عنوان” سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای و زیست محیطی میباشد” . شاخص هایی که درون HSE مورد نظر موجود میباشد شامل ایمنی شغلی و بهداشت فردی و محیط زیست هست. برروی این سه عامل نهادهای فعال بایستی دقت لازم را داشته باشند.

“کارشناس HSE”: افرادی که در این ارگان ها بکار گرفته میشوند باید در زمینه “HSE” دارای تحصیلات کارشناسی باشند. آنها باید از سابقه کاری چندین ساله نیز برخوردار بوده باشند تا بتوانند نیازها و مشکلات شرکت را در کمترین زمان ممکن درست کنند. تا مرکز مورد نظر فعالیت خود را در کشور آغاز کند.

چگونه میتوان گواهینامه hse گرفت؟

مزایای HSE

  • “محیط زیست یکی از عناصر و شاخص های مهم موجود در مدل HSE هست. HSE برای شرکتها الزاماتی را بیان می کند که ضمن فعالیتهای خود به منابع زیست اهمیت ویزه بدهند.”
  • “شاخصهای به وجود آورنده آلودگی را در سازمان خود تا حد امکان کاهش دهند.”
  • “منابع موجود در کره زمین حق افراد جامعه هست. نمیتوان همه سرمایه را یک شبه از بین برد. منابع میباید برای نسل آینده حفظ گردد. انسان امروزی باید در حفظ و نگهداری منابع طبیعی کوشا باشد. چون این سرمایه ملی امانتی بابت نسل آینده زمین هست. بدون مدیریت و برنامه ریزی ممکن است همه منابع را از بین ببریم. در آخر نیز برای نابودی خود نیز به این صورت کمک کرده باشیم.”
  • “از این مورد که رد بشیم میرسیم به حیات وحش که در تمامی نقاط کشور بوفور به چشم دیده میشوند. بایستی حیات وحش حفظ شود و گونه های مختلف جانوران حفظ شوند.”
  • “محیط زیست در واقع چرخه غذایی انسان را نیز طراحی میکند طبق یک سری گفته ها اگر زنبور عسل به مدت دو سال از کره زمین ناپدید شود دیگر انسان در پیدا کردن غذای خود درمانده خواهد شد. این تنها یک مورد از اهمیت های محیط زیست بابت انسان میباشد.” چگونه میتوان گواهینامه hse گرفت؟

متاسفانه در کشور ما با بی رحمی با این محیط زنده برخورد میشود. تمامی منابع موجود در حین بی رحمی کامل از بین میروند. بررسی تصاویر این دست برای چندین سال گذشته نشان میدهد که در سطح کشور ایران چندین تالاب از بین رفته است. همه این تالاب های زیست بومی بابت موجودات ریز و درشت بودند. موجودات ریز و درشت درون این تالاب ها زندگی عادی خود را طی میکردند. طی 40 سال اخیر تمامی موجودات در این تالاب ها رو به انقراض بوده اند. همه این مسائل بیانگر این مسئله هست و در این کشور گواهینامه مورد نظر به درستی اجرا نمی شود. چون اگر غیر از این بود نتایج بسیاری مطالعات باید چیز خوبی را نشان میدادند که در صورتی همه وضعیت بحران را بازگو میکنند. جالب اینجاست هنوز هم هیچ ارگانی در کشور وجود ندارد که همه این بی مدیریتی را جمع کند و اجازه فعالیت به آنها را ندهد اگر “گواهینامه HSE” به صورت قانونی در ایران پیاده سازی گردد تمامی شرکتهای پیمان کاری باید پلمپ گردند و کار خود را همین راحتی تعطیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *