مدرک آموزشی HSE

مدرک آموزشی HSE

مدرک آموزشی HSE همراه با معایب و مزایا و معانی آن

HSE چیست؟ مدرک آموزشی HSE چیست؟ دریافت مدرک HSE؟ تعریف کلی: بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست (HSE) را اصطلاحاً HSE گفته می‌شود که حروف آن مخفف کلمات زیر هست:

H: Health بهداشت‌ کار

S: Safety ایمنی کار

E: Environment محیط‌ زیست

بهداشت و ایمنی از سال 1885 میلادی با هم مطرح شده اندوه هر جا که ایمنی مطرح شده است سخن از بهداشت و محیط نیز به میان آمده است. مباحث ایمنی بعد از انقلاب صنعتی به دلایل افزایش آمار مرگ ‌و میر کارگران مطرح گردید. مسائل محیط ‌زیست نیز بعد از انقلاب صنعتی به وجود آمد و به شکل حادی مطرح گردید. همچنین به دلیل شرایط و سنگینی کار در معادن زغال‌ سنگ و افزایش بیماری ‌های ناشی از کار در میان کارگران، بحث بهداشت نیز مطرح گردید و در گام بعدی ارتباط بین بیماری و وقوع حادثه کشف گردید.

به‌عبارت‌ دیگر، وقتی کارگری بیمار شود حادثه می‌آفریند یا اینکه دچار حادثه می‌شود. با افزایش بیماری ‌ها نیز حوادث افزایش مییابد و این ‌ها به‌ گونه ‌ای به یکدیگر متصل هستند. به جهت اهمیت این موضوع می‌ بینیم که در قانون کار آمریکا که در سال 1970 تصویب‌ شده است بخشی تحت عنوان رایت تو نو گنجانده‌ شده است که بر حق کارکنان و کارگران نسبت به شناخت خطرات و مشکلات محیط کارشان تصریح دارد.

 این مسئله یکی از حقوق کارکنان است و باید توسط کار فرمایان به آگاهی آنان برسد تا بدانند در چه محیطی کار کنند و در این صورت موضوع تعهد که از الزامات HSE است در او ایجاد می‌شود و می‌تواند به‌ عنوان یک همکار و همراه به کارکنان کمک کند. که این قانون به ‌عنوان ارگونومی HSE مطرح است. لذا به ‌طور کلی می‌توان گفت که واژه ایمنی مترادف با امنیت هست به عبارتی امنیت هر موسسه و محیط کاری و حتی هر کشوری، در گرو ایمنی و رعایت مسائل و تکنیک‌های کاربردی و عملی مربوط به آن می‌باشد.

شرکت سیستم کاران جهت اخذ “مدرک HSE دریافت گواهینامه  HSE و یا صدور مدرک HSE”، آماده ارائه خدمات به شرکت ها و سازمان ها میباشد.

لذا اگر بخواهیم محیط امنی در محل کار خود و حتی در کشور خود به وجود بیاوریم و نیروی انسانی در آن احساس امنیت کند و تجهیزات، ساختمان‌ ها و امکانات به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرند، باید محیط ما ایمن باشد. بنابراین در تعریف HSE به‌ طور کلی تر می‌توان ابعاد زیر را نیز عنوان نمود: فنی، پزشکی، فرهنگی و اجتماعی – رفتاری و روانی

در حقیقت HSE، موضوعات بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست را در پروژه ‌ها تحت کنترل خود در می‌آورد؛ به‌ عبارت‌ دیگر در هر کدام از شاخه ‌های HSE، مواردی گنجانده ‌شده که هر یک به ‌تنهایی شامل موارد متعددی میباشد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود. با سیستم کاران همراه باشید.

“مدرک آموزشی HSE”مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای یک ابزار مدیریتی برای کنترل و بهبود عملکرد بهداشت، محیط زیست در همه برنامه های توسعه و پروژه های صنعتی یا تشکیلات سازمانی است و باعث به صفر رساندن حوادث و آسیب های ناشی از کار از طریق کنترل یا حذف شرایط نا ایمن و ارتقا سطح سلامت افراد از طریق اعمال راهکارهای کنترل مدیریتی، مهندسی و اجرایی در کلیه سطوح سازمان و همچنین صیانت از محیط زیست به عنوان سرمایه بشریت میگردد.

بهترین اقدامات برای اجرای برنامه های مؤثر HSE تمرکز در آموزش

“برنامه های مؤثر HSE در آموزش” در حالی که بسیاری از سازمان ها آموخته اند که سرمایه گذاری روی شیوه های HSE یکی از بهترین راهها برای محافظت از کارگران و بهبود نتایج است، برخی دیگر هنوز هم توانایی های کامل HSE را درک نکرده اند. برای اینکه یک برنامه HSE واقعاً مؤثر باشد، از طرف مدیریت ارشد، یک تعهد قدرتمند و مشهود صورت میگیرد. نکته اصلی برای دستیابی به این اهداف، تمرکز بر آموزش برای پیشگیری، کاهش و از بین بردن آسیب های کارمندان، بیماریها و تلفات است.

درصورت نیاز به راهنمایی تیم مشاوره و فنی سیستم کاران آماده راهنمایی شما مشتریان عزیز و گرانقدر میباشد.

بسیاری از استانداردهای منتشر شده توسط سازمان ایمنى و بهداشت شغلى (OSHA)، صریحاً کار فرمایان را ملزم به آموزش کارگران خود در جنبه های ایمنی و بهداشتی در شغل خود می کند. این الزامات بیانگر اعتقاد OSHA است که آموزش، بخشی اساسی در برنامه ایمنی و بهداشت کار فرمایان است. یافته ها حاکی از این نتایج است که که آموزش می تواند به شرکت ها در دستیابی به اهدافی مانند آگاهی از خطر و کاهش آن کمک نماید.

گواهینامه HSE

“Health یعنی سلامت، Safety یعنی ایمنی و Environment یعنی محیط‌ زیست.”

“بهداشت: Health” در سازمان، موضوع بهداشت که شامل بهداشت عمومی، فردی، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای میشود حائز اهمیت است. بهداشت فردی به‌ سلامت مجموعه افراد مربوط می‌شود و بهداشت محیط پیرامون سازمان را در بر می گیرد و بهداشت حرفه‌ای نیز شامل یک سری آنالیزهای شغلی میشود.

“ایمنیSafety: “در هر سازمان، یک سری مخاطرات ایمنی وجود دارد که درصورت عدم رفع آن مغایرت‌ها ممکن است منجر به حوادثی شود.

ایمنی Safety

  • درجه، میزان، دوری، فرار از خطر
  • در امان بودن از ریسک خطر

“ایمنیSafety: “در زمینه ایمنی در سازمان، مسائل گسترده‌ای مطرح میشود که خود شامل چند دسته است.

  • 1- مربوط به ایمنی در عملیات میباشد که خود شامل کار در ارتفاع، جوشکاری و برشکاری، ایمنی تجهیزات و ماشین‌ آلات و…میباشد.
  • 2- مربوط به ایمنی در سازمان است که شامل ایمنی انبار، مدیریت حریق، محصور سازی، علائم هشدار دهنده و…میباشد.
  • 1- شامل ایمنی اشخاص در سازمان میباشد که شامل حذف یا کاهش مخاطرات و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی است.

“محیط زیست Environment”محیط‌ زیست محیطی است شامل هوا، آب، خاک، منابع طبیعی، گیاهان، جان، انسان‌ ها و روابط متقابل بین آن‌ها که سازمان در آن فعالیت می‌نماید. محیط میتواند از درون یک سازمان تا سیستم محلی، منطقه‌ای و جهانی گسترش یابد. لازم به ذکر است فعالیت‌ های سازمان دارای جنبه ‌های محیط زیستی میباشد که می‌ تواند با محیط‌ زیست تأثیر متقابل داشته باشد.

مزایای سامانه مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‌ زیست مزایای مدرک آموزشی HSE

  • “ایجاد بستر مناسب برای بهبود بهره‌ وری و تعالی سازمان”
  • “کاهش زیان‌های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از حوادث”
  • “هدفمند نمودن فعالیت‌ های مرتبط با مدیریت سامانه ایمنی، بهداشت و محیط‌ زیست”
  • “ارزیابی مؤثر مخاطرات ایمنی، بهداشتی و محیط‌ زیست”
  • “کاهش هزینه‌ های مربوط به خسارات ایمنی، بهداشت و محیط‌ زیست از قبیل خسارت ناشی از توقف کار، هزینه‌ های درمان و از کار افتادگی کارکنان و خسارات وارده به تجهیزات و دستگاه‌ها”
  • “شناخت کافی از عوامل بالقوه آسیب ‌رسان در محیط کار”
  • “ایجاد ساختار مشخص برای مدیریت سامانه HSE و تعیین مسئولیت‌ ها”
  • “هدفمند نمودن و یکپارچه کردن سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست.”
  • “ایجاد بستر مناسب برای بهبود مستمر سامانه مدیریت HSE در سازمان”
  • “شناخت قوانین و مقررات ایمنی و محیط کار”
  • “رعایت مسائل حفاظت و ایمنی محیط کار”
  • “ارزیابی موثر ریسک‌ ها و کاهش آن‌ ها به‌ منظور کنترل حوادث”
  • “ایجاد انگیزه در کارکنان به‌ واسطه تلاش برای ایجاد محیط کاری ایمن”
  • “ایجاد زمینه مناسب برای استفاده توانت فکری بالقوه کارکنان برای تقویت سامانه مدیریت HSE”
  • “فراهم کردن امکانات آموزشی مناسب و فرهنگ‌ سازی در زمینه های بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست برای کلیه کارکنان سازمانی”
  • “کمک به اجرایی ساختن الزامات و طرح‌ های موجود در زمینه های بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست”

افزایش شهرت سازمانی با دریافت مدرک hse

“شهرت سازمانی با دریافت مدرک hse” شرکتها با ایمنی فعال و مدیریت سلامت، غالبا به مکان های بهتری برای کار معرفی میشوند و به برند معتبری تبدیل میشوند. این امر به طور خاص قابل‌ توجه است، زیرا اعتبار یک شرکت، ارزش قابل‌ توجهی در ایجاد سرمایه‌گذاری و افزایش اعتبار دارد.

جهت مشاهده نمونه HSE PLAN ( نمونه طرح HSE ) کلیک کنید

به عنوان مثال: یک شرکت یا سازمان با تبدیل شدن به اولین انتخاب مشتریان، سرمایه گذاران، تأمین کنندگان و کارمندان، از یک شهرت مطلوب بهره مند میشود. با توجه به مشتریان، نوعی از تأثیر بخشی از ارزش برند را ایجاد میکند که وفاداری را تقویت میکند، فروش مکرر را ترغیب می کند و باعث افزایش درآمد می شود، ضمن اینکه ظرفیت رقابتی شرکت را افزایش می دهد. در طولانی مدت، این پتانسیل برای حفظ مشتری و جذب مشتری های آینده را افزایش میدهد.

علاوه بر این ، شهرت سازمانی به ویژه برای مشاغل متوسط ​​و کوچک، بسیار مهم است زیرا سوابق ایمنی آنها در این تصمیمات فاکتور میگیرد. به طور کلی، یک محل کار ایمن و سالم یک دارایی برای یک جامعه است، که ضمن حفظ ، تقویت و ارزش نام تجاری، اعتبار یک شرکت را نشان میدهد. با سیستم کاران همراه باشید.

“ارزش ذاتی موجود در برنامه های HSE”به خوبی مشخص شده است که سرمایه گذاری در برنامه های HSE منجر به سود سهام زیادی برای شرکتها میشود. با این وجود، در حالی که مزایای صرفه جویی در هزینه ممکن است انگیزه اصلی اجرای برنامه های مدیریت HSE را نشان دهد، چندین فواید دیگر وجود دارد که میتوانند از تمرکز سازمانی بر ایمنی و بهداشت محیط کار آشکار شوند.

بهترین اقدامات برای اجرای برنامه های مؤثر HSE تمرکز در آموزش

“برنامه های مؤثر HSE در آموزش” در حالی که بسیاری از سازمان ها آموخته اند که سرمایه گذاری روی شیوه های HSE یکی از بهترین راهها برای محافظت از کارگران و بهبود نتایج است، برخی دیگر هنوز هم توانایی های کامل HSE را درک نکرده اند. برای اینکه یک برنامه HSE واقعاً مؤثر باشد، از طرف مدیریت ارشد، یک تعهد قدرتمند و مشهود صورت میگیرد. نکته اصلی برای دستیابی به این اهداف، تمرکز بر آموزش برای پیشگیری، کاهش و از بین بردن آسیب های کارمندان، بیماریها و تلفات است.

بسیاری از استانداردهای منتشر شده توسط سازمان ایمنى و بهداشت شغلى (OSHA)، صریحاً کار فرمایان را ملزم به آموزش کارگران خود در جنبه های ایمنی و بهداشتی در شغل خود می کند. این الزامات بیانگر اعتقاد OSHA است که آموزش، بخشی اساسی در برنامه ایمنی و بهداشت کار فرمایان است. یافته ها حاکی از این نتایج است که که آموزش می تواند به شرکت ها در دستیابی به اهدافی مانند آگاهی از خطر و کاهش آن کمک نماید.

گروه‌ های کارگری، دانش و به‌ کارگیری شیوه ‌های کار ایمن و دیگر اقدامات مثبت، میتواند باعث کاهش ریسک و بهبود ایمنی محیط کار شود. در نتیجه باعث صرفه‌ جویی در هزینه تا ۱۷۰ میلیارد دلار در سال برای شرکت ‌ها می‌ شود. همانطور که قبلا ذکر شد، آموزش تنها بخشی از برنامه سلامت و ایمنی میباشد، زیرا مشارکت و تعهد مدیریت نیز برای موفقیت ضروری است.

چرا اخذ استاندارد HSE؟

  • پیشگیری و جلوگیری از بروز حادثه
  • هماهنگی تمام جنبه های بهداشت و ایمنی پروژه
  • مطابق با تمام مقررات و الزامات ساخت و ساز مربوط به HSE
  • اطمینان از سلامت و ایمنی کارگران، کاهش خطرات احتمالی و بهبود بهره وری در محل
  • توصیه های تخصصی و ایمن در آینده و ایجاد یک فرهنگ ایمنی در دراز مدت

درصورت نیاز به مدرک بین المللی HSE و اخذ فوری مدرک آموزشی HSE همین حالا با ما تماس بگیرید.

مدرک آموزشی HSE

مدرک آموزشی فوری HSE ایمنی، بهداشت محیط کار مورد تایید چه مراکزی میباشد؟

  • شرکت نفت وگاز
  • بهداشت و درمان
  • بانکها و موسسات مالی و اعتباری
  • شهرداری ها
  • ادارات برق …
  • کلیه ادارات دولتی و شرکتهای خصوصی

همین حالا جهت مشاوره ایزو رایگان و اطلاعات بیشتر در مورد مدرک hse  و گواهینامه اچ اس ای با مشاوران حرفه ای و خبره تیم سیستم کاران تماس بگیرید.

گواهینامه HSE-MS چیست ؟

“HSE-MS چیست؟” سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست را HSE-MS گویند. اصطلاح HSE-MS شامل دو عبارت HSE و MS می ‌باشد همان ‌طور که گفته شد HSE مخفف شده‌ی کلمات Environment ,safety ,health می ‌باشد. MS مخفف شده کلمات Management به معنای مدیریت و system به معنای سیستم سامانه می ‌باشد.

استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، همین حالا میتوانید نسبت به درخواست گواهینامه بین المللی HSE-MS اقدام کنید. و با همکاران مجرب ما تماس بگیرید. منتظر صدای گرم شما در سیستم کاران هستیم.

استاندارد HSE-MS متشکل از چیست؟ گواهینامه  HSE-MS

“گواهینامه HSE-MS” این استاندارد که مخفف سه کلمه سلامت، ایمنی و محیط زیست میباشد تضمین کننده ایمنی و محیط زیست به صورت همزمان میباشد به عبارت دیگر شرکت هایی که دو استاندارد ایزو 14001 و استاندارد OHSAS18001 را اجرایی نمایند موفق به دریافت گواهینامه آن خواهند شد.

“این استاندارد نظام واحدی است که صنایع برای یکپارچه کردن و رسیدن به دید منطقی و فراگیر در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست برای مدیریت این بخش پیشنهاد نمودند. که به دلیل پیوستگی و درهم تنیدگی این مقوله‌ ها نظامی واحد به نام استاندارد HSE-MS تشکیل شد. در برخی صنایع کنترل کیفیت نیز به این مجموعه اضافه گردید به عبارتی ساده تر این استاندارد روندی مدیریتی برای پوشش دادن نقاط ضعف ایمنی و بهداشتی یک مجموعه صنعتی خواهد بود.”

کاربرد HSE-MS در چه حوزه هایی است؟

“کاربرد HSE-MS”در حال حاضر کلیه پیمانکاران به ویژه پیمانکاران حوزه نفت و گاز ملزم به دریافت این گواهینامه جهت شرکت در مناقصات هستند و در هر مناقصه ارائه گواهینامه HSE-MS، نظام نامه و HSE Plan الزامی است. سایر پیمانکاران در حوزه های ساخت و ساز، نیز ملزم به دریافت ایمنی صلاحیت شغلی پیمانکاران تحت نظارت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی شده اند که این موضوع نیز بخشی از این استاندارد محسوب میگردد.

مزایای دریافت گواهینامه  HSE-MS

  • “ایجاد محیطی ایمن و سلامت در محیط کار”
  • “دریافت گواهینامه HSE برای شرکت در مناقصات”
  • “دریافت گواهینامه بین المللی معتبر با کدر جیستر”
  • “ایجاد احساس اطمینان خاطر در مشتریان”
  • “فروش و ارائه خدمات بیشتر به دلیل تقویت برند”
  • “اجرای موفق و بی خطر خدمات و تولیدات”

سیستم کاران برترین مرکز و موسسه صدور مدارک بین المللی ایزو (استاندارد ایزو معتبر )،مدرک اچ اس ای، گواهینامه hse، مدرک آموزشی hse، گواهینامه  HSE-MS و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت میباشد. شرکت سیستم کاران با کادری مجرب و فوق حرفه ای و پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما مشتریان عزیز است. همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *