گواهینامه ایزو 9202 استاندارد جواهرات فلزات گرانبها

گواهینامه ایزو 9202

گواهینامه ایزو 9202 استاندارد جواهرات و آلیاژهای فلزات گرانبها

استانداردهای متنوع ایزو، شامل دستورالعمل های بین المللی هستند که حوزه های مختلف زندگی را پوشش می دهند. هر شرکت و تجارتی حداقل با یک نوع استاندارد ایزو مواجه است که باید به آن عمل نماید. طلا عنصری ارزشمند و مقاوم می باشد که به دلیل زیبایی و شکل پذیری خوب کاربردهای گسترده ای دارد. با توجه به اهمیت طلا در ساخت زیورآلات، لوازم الکترونیکی و … سازمان جهانی ایزو، استانداردهای ویژه ای را برای آن تعریف کرده است. گواهینامه ایزو 9202 یکی از این استانداردهای مهم می باشد که در ادامه معرفی می کنیم.

ایزو 9202 چیست و چرا اهمیت دارد؟

طلا فلزی نرم و زرد رنگ است و به راحتی با سایر عناصر مانند هوا و آب واکنش نمی دهد. این فلز هم به شکل خالص و هم در ترکیب با فلزاتی مانند نقره و مس، در طبیعت یافت می شود. ویژگی های منحصر به فرد طلا نظیر کمیابی، کاربرد آسان، مقاومت در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون بر ارزش آن افزوده اند. به طوری که امروزه طلا، یک استاندارد پولی جهانی و ذخیره ای ارزشمند به حساب می آید.

گواهینامه ایزو 9202 سندی است که طیفی از آلیاژهای فلزات گرانبها را برای استفاده در جواهرات توصیه و تعیین می کند. از جمله آلیاژهای ذکر شده در این سند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طلا (375، 585، 750، 916)
  • پلاتین (850، 900، 950)
  • پالادیوم (500، 950)
  • نقره (800، 835، 925)

طلا در ساخت جواهرات، کاربردهای دندانپزشکی، صنایع الکترونیک و … به وفور استفاده می شود. اما همانطور که می دانید این فلز گرانبها را نمی توان به صورت خالص به کار برد. در نتیجه آن را با دیگر فلزات ترکیب کرده و به صورت آلیاژ استفاده می کنند. گواهینامه ایزو 9202 الزامات قانونی و استانداردهای بین المللی برای این آلیاژها را ارائه می دهد.

نکته: در رابطه با این گواهینامه خوب است بدانید که نسخه 2014 لغو شده و تازه ترین ویرایش ایزو 9202 مربوط به نسخه 2019 می باشد. بنابراین ویرایش 2019 هم اکنون به عنوان جدیدترین نسخه مورد استفاده قرار می گیرد. در ضمن توجه کنید که ممکن است در هر کشوری الزامات خاصی جهت تعیین، نشانه گذاری، مهرزنی و قالب گیری جواهرات وجود داشته باشد.

استاندارد جواهرات گرانبها

دریافت گواهینامه ایزو 9202 چه مزیت هایی دارد؟

اخذ گواهینامه استانداردهای ایزو، مزایای زیادی را برای کسب و کار شما به همراه دارد، از جمله:

  • سندهای ایزو، روش های تست شده را به شما ارائه می دهند تا بتوانید بهترین گزینه را برای عملیات تجاری خود انتخاب کنید.
  • با توجه به ماهیت بین المللی این استاندارد، تجارت شما به طور جهانی به رسمیت شناخته می شود. در نتیجه به راحتی می توانید با شرکت های خارجی کار کنید.
  • پیروی از استانداردهای ایزو، الزامات نظارتی شما را تسهیل می کند. به عنوان مثال رعایت دستورالعمل های گواهینامه ایزو 9202 تضمین می کند که سطح مناسبی از کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهید.
  • با توجه به این استانداردها، مشتریان راحت تر به شما و کسب و کارتان اعتماد می کنند.

چگونه می توانیم استاندارد ISO 9202 را کسب کنیم؟

دریافت گواهینامه های ایزو چندان دشوار نیست و شما با اجرای الزامات خواسته شده در استاندارد، به راحتی می توانید این سند را بگیرید. در درجه اول می بایست این الزامات را به درستی شناسایی کرده و نسبت به مستندسازی و اجرای آنها اقدام کنید. پس دستورالعمل های گواهینامه ایزو 9202 را به دقت مطالعه نمایید و در ساخت جواهرات طلا و … این قواعد را به کار بگیرید.

البته در این مسیر به مشاوران حرفه ای نیاز دارید تا با تخصص و مهارت خود شما را در پیاده سازی استانداردهای ایزو راهنمایی کنند. مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران، با تجربه طولانی در این حوزه، آماده است شما را جهت اخذ گواهینامه های مورد نیازتان یاری کند.

آیا به دنبال سریع ترین و کم هزینه ترین راه جهت دریافت گواهینامه ایزو 9202 هستید؟ نیاز دارید در مورد آخرین تغییرات الزامات قانونی و استانداردها اطلاعات کسب نمایید؟ ما به شما کمک می کنیم تمام مجوزهای لازم برای تجارتتان را اخذ کرده و به عنوان یک کسب و کار معتبر شناخته شوید. چنانچه می خواهید در میان رقبا و مشتریان جایگاه خوبی به دست آورید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *