گواهینامه ایزو 56006 و روش دریافت آن

گواهینامه ایزو 56006

درباره گواهینامه ایزو 56006 و روش دریافت آن

ایزو یک سازمان جهانی یا بین الملل استاندارد است. کار تهیه استاندارد های بین الملل معمولا از طریق کمیته های فنی ایزو انجام می شود. زمانی که برای یک موضوع کمیته فنی تشکیل بشود، هر ارگان می تواند در آن نماینده داشته باشد. سازمان ‌های بین‌المللی دولتی و غیردولتی در ارتباط با ایزو نیز در این کار مشارکت دارند. ایزو با کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکی (IEC) در مورد تمام موارد استاندارد سازی الکتروتکنیکی همکاری نزدیک دارد. گواهینامه ایزو 56006 یکی از استاندارد هایی است که برای مدیریت نوآوری در نظر گرفته شده است.

نوآوری کلید رقابت جهانی، بهره وری و تکنولوژی خواهد بود. توانایی یک سازمان در نوآوری به طور گسترده ای به عنوان یک عامل کلیدی برای رشد سودآور و دوام اقتصادی شناخته شده است. با راه حل های نو آورانه افزایش فروش و رشد سودآور برای مشتریان در بازار های رقابتی به وجود خواهد آمد.

اصول گواهینامه 56006 یا مدیریت نوآوری چیست؟

اکثر سازمان ها در محیطی بی ثبات، نامطمئن و پیچیده فعالیت می کنند  که با افزایش رقابت جهانی و نرخ سریع پیشرفت مشخص می شود. این امر نیاز به پیش بینی تغییر، تاثیرگذاری بر محیط و تصمیم گیری به موقع در مورد نوآوری را ایجاد می کند.

دانش جهانی و محیط های مبتنی بر اطلاعات به رهبران متفکر استراتژیک نیاز دارد تا از این دانش برای تعریف استراتژی سازمانی و نوآوری خود استفاده کنند. این کار به سازمان ها در واکنش به تغییرات در محیط خود کمک می کند. تا این حد، باید داده ها و اطلاعات را با اطمینان بالا جداسازی یا ترکیب کرد و به دانش برای هدایت تصمیمات استراتژیک تبدیل کرد. تمام این اطلاعات در گواهینامه ایزو 56006 جمع آوری خواهد شد.

هوش راهبردی حاصل فرآیندی ساختار یافته برای جمع ‌آوری، پردازش و انتقال داده ‌ها، اطلاعات و دانش به تصمیم‌ گیرندگان است که می ‌تواند به‌ طور مستمر یا برای پروژه ‌های خاصی که باید راه ‌اندازی شوند، اعمال شود.

گواهینامه ایزو 56006 یک استاندارد بین المللی مدیریت نوآوری است که ابزار ها و روش هایی را برای مدیریت هوشمند استراتژیک ارائه می دهد. این استاندارد رهنمود هایی را برای هوش استراتژیک در مدیریت نوآوری ارائه می ‌کند و از این طریق به سازمان‌ ها کمک می‌ کند تا فرآیند های کارآمد را برای بهینه ‌سازی استفاده از اطلاعات را ایجاد کنند.

مدیریت نوآوری چه کمکی به سازمان ها می کند؟

مدیران استراتژیک دنیای پویا و ناپایدار را با به کارگیری دانش، اطلاعات و تحلیل هنگام تعریف استراتژی برای سازمان خود و فعالیت های نوآورانه اداره می کنند. بر اساس تجزیه و تحلیل کارآمد و استفاده از اطلاعات، سازمان‌ ها و شرکت ‌ها می‌ توانند به تغییرات محیطی خود واکنش مؤثری نشان دهند و از این طریق مزیت رقابتی کسب کنند.

 همچنین می توانند از استاندارد برای اهداف متعددی از جمله اجرای یک رویکرد ساختار یافته برای حل مشکلات و پیش‌بینی ریسک ‌ها و عدم اطمینان استفاده کنند. یک سیستم مدیریت نوآوری تمام فرآیند های مورد نیاز برای مطابقت با گواهینامه ایزو 56006 را تسهیل می ‌کند.

هوش استراتژیک چه نقشی در سیستم مدیریت دارد؟

یک سازمان می تواند از هوش استراتژیک به عنوان یک عامل قدرتمند برای دستیابی به اهداف تجاری خود و اجرای ابتکار های نوآوری برای طیف وسیعی از اهداف  و کمک به کسب و کار به حساب می آید. این اهداف به شرح زیر هستند:

  • ایجاد فرصت های انتقال فناوری
  • اجرا یک برنامه ساختار یافته برای حل مسئله
  • پیش بینی محرک های اجتماعی و سیاسی
  • زیاد شدن مزیت های رقابتی
  • پیش بینی دقیق عدم اطمینان و ریسک کردن
  • غلبه بر مانع هایی که ایجاد ارزش را محدود می کنند.

هوش استراتژیک در زمینه مدیریت نوآوری گواهینامه ایزو 56006  باید با اصول مدیریت نوآوری که پایه و اساس یک سیستم مدیریت نوآوری هستند مطابقت داشته باشند.

لیدر های دوراندیش

در زمان مدیریت ابتکار های نوآوری، رهبران در کل سازمان می بایست هوش استراتژیک را به عنوان عاملی قدرتمند در جهت خلق ارزش های بلند مدت پرورش دهند.

فرهنگ

مدیریت اطلاعات استراتژیک لازم است که با باور ها و ارزش های مشترک جامعه و همچنین سازمان همسو و هماهنگ شوند. به طوری که بخشی از هویت آن باشند.

بهره بردن از نظرات

در این دیدگاه، مدیریت اطلاعات استراتژیک باید دسترسی به طیف متنوعی از داده ‌ها، اطلاعات و منابع دانش داخلی و خارجی را تضمین کند تا به طور سیستماتیک تخصص در حمایت از تصمیم‌ گیری استراتژیک در گواهینامه ایزو 56006 ایجاد شود.

عملکرد سیستمی

سازمان می بایست هوش استراتژیک را طبق یک عملکرد سیستمی مدیریت کند. این کار می تواند منجر به افزایش پتانسیل ایجاد زنجبره ارزش برای سازمان و کاهش ریسک ها شود. این اصول را می توان به عنوان مجموعه ای باز برای ادغام و تطبیق در سازمان در نظر گرفت.

معیار ها

گواهینامه ایزو 56006 یک منبع اطلاعات یکسان برای مدیریت نوآوری ایجاد کرده که این مسئله به سازمان ها کمک می کند تا اهداف نوآوری خود را تحقق بخشند. با این حال، مانند سایر استاندارد های ایزو، شرکت ها می بایست رویکرد یا عملکردی فعالانه داشته باشند و راه حل هایی بیابند که استراتژی های نوآوری خود را اجرا می کند.

نگاه به ساختار تجزیه نوآوری در نهایت به شما کمک می ‌کند تا انواع حوزه‌ های نوآوری را که می ‌خواهید دنبال کنید، درک کنید، و داشتن نوآوری باعث می ‌شود که بازده خوبی از سرمایه‌گذاری خود دریافت کنید.

مزایایی که کار با گواهینامه ایزو 56006 ارائه می دهد

استاندارد ایزو 56006

این گواهینامه در مورد مدیریت نوآوری می تواند به شرکت ها و سازمان ها کمک کند تا واکنش خود را به تغییرات محیطی برای دست یافتن به مزیت رقابتی بهینه کنند.

همچنین این استاندارد به سازمان ها کمک می کند تا یک استراتژی در حیطه مدیریت اطلاعات استراتژیک برای حمایت از ابتکارات و کار های نوآورانه خود تشکیل دهند.

ایزو 56006 دستورالعمل هایی را برای سازمان ها جهت مدیریت نوآوری در زمینه هوش استراتژیک ارائه می کند. این استاندارد به کاربران کمک می کند تا ابزار ها و روش ها را در مدیریت اطلاعات استراتژیک به کار گیرند.

چه اشخاصی مناسب فعالیت با این گواهینامه هستند؟

هوش استراتژیک یا راهبردی ماهیت بین رشته ای و شناور دارد. بنابر این این استاندارد برای همه شرکت ها و سازمان ها قابل استفاده هستند. گواهینامه ایزو 56006 محدود به فعالیت های نوآورانه نیست، بلکه در همه زمینه ها و فیلد هایی که دانش برای تصمیم گیری استراتژیک و دیگر کار ها نیاز است، کاربرد دارد.

جمع بندی

ایزو 56006 از سری استاندارد های 56000 می باشد. این استاندارد بین المللی برای مدیریت نوآوری محسوب می شود. مجموعه ای از رویه های عملیاتی استاندارد بوده که به منظور ارائه یک چارچوب کلی برای همه سازمان ها، صرف نظر از نوع، بخش یا اندازه، در جهت اجرای موفق، نگهداری و بهبود مستمر یک سیستم مدیریت نوآوری طراحی شده است.

سری ISO 56000 یک دستورالعمل کلی برای انواع نوآوری، مانند محصولات، خدمات، فرآیند ها، مدل‌ های کسب‌ و کار و همچنین انواع رویکرد ها، مانند نوآوری داخلی و باز برای کاربران ارائه می ‌کند.

نکته جالب این است که گواهینامه ایزو 56006 یکپارچه سازی سیستم های مدیریت ایزو مختلف، مانند سری استاندارد های ایزو 9000 در سیستم های مدیریت کیفیت را امکان پذیر می کند.

استاندارد های ایزو توسط سازمان بین‌المللی استاندارد طراحی و نوشته شده ‌اند، نهاد تنظیم استاندارد متشکل از نمایندگان بسیار معتبری است که چندین کشور را پوشش می ‌دهند.

بنابراین، استفاده از یک فرصت، به ویژه فرصتی که اولین مزیت را برای عملیاتی کردن مدیریت نوآوری به عنوان یک شایستگی اصلی فراهم می کند، هرگز زود نیست. شما می توانید برای تهیه  و اخذ انواع گواهی ها از طریق سایت ما یعنی سیستم کاران اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *