رهبری تطبیقی

رهبری تطبیقی

هنر رهبری تطبیقی با داشتن گواهینامه ایزو

رهبری تطبیقی چیست؟ چرا داشتن این مهارت بسیار مهم است؟ به طور کلی رهبری تطبیقی یک مدل رهبری است که توسط رونالد هایفتز و مارتی لینسکی معرفی شد. هایفتز آن را به عنوان عمل بسیج گروهی از افراد برای رسیدگی به چالش های سخت و پیروز شدن در پایان تعریف میکند. این امر در راستای رسیدن به اهداف برای بیزینس ها و شرکتها و صاحبین کسب و کار بسیار مهم است.

درک امروزی از رهبری با سال های گذشته بسیار متفاوت است. این ایده که یک فرد قهرمان به تنهایی با اجرای اراده خود نتیجه می دهد منسوخ تلقی می شود. اکنون رهبری به عنوان یک ورزش تیمی در نظر گرفته می شود. مدیران شرکت و سایر افرادی که در پست های رهبری هستند اکنون با کارمندان خود برای دستیابی به اهداف و آغاز تغییرات همکاری می کنند.

اما با توجه به اینکه دنیای شرکت ‌ها تا چه حد می‌ تواند بی ثبات و نامطمئن باشد، مدیران اغلب به سختی میتوانند با همه تغییرات همراه باشند. برای بقا و پیشرفت در دنیای تجارت، فرد باید بیش از عملکرد بالا باشد. رهبران شرکت‌ ها باید استراتژی ‌ها و تکنیک‌ های جدیدی را برای غلبه بر هر چالشی که در راه است، اتخاذ کنند، دقیقا جایی که رهبری تطبیقی ​​وارد می‌شود.

اخذ فوری و دریافت گواهینامه ایزو، گواهینامه ایزو فوری با سیستم کاران

ارائه خدمات شرکت سیستم کاران در زمینه دریافت ایزو معتبر و فوری،‌ مشاوره ایزو رایگان، اخذ ایزو برای شغلها و کسب و کارهای مختلف است که منجر به گرفتن ایزو و دریافت ایزو معتبر میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی انواع گواهینامه ایزو می ‌توانید از طریق شماره ‌ 79165-021  با کارشناسان و پشتیبانهای ما در تماس باشید. کارشناسان حرفه ای و خبره ما آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستند .

مشکلات فنی در مقابل تطبیقی

در واقع رهبری تطبیقی ​​تشخیص میدهد که دو نوع مشکل وجود دارد: فنی و تطبیقی. با مشکلات فنی، یک پاسخ از پیش تعیین‌ شده رضایت ‌بخش در حال حاضر در دسترس است، و یک یا چند متخصص که شهرت خوبی دارند برای رسیدگی به این موضوع جستجو می ‌شوند. به طور کلی، مشکلات فنی مکانیکی هستند و می توانند توسط متخصصان حل شوند.

با مشکلات تطبیقی، مطلقا هیچ متخصص آموزش دیده ای برای مقابله با مشکلات موجود وجود ندارد. همچنین، هیچ مجموعه ای از قوانین یا رویه های تعیین شده برای رسیدگی به این موضوع وجود ندارد. در بیشتر موارد، تعریف مشکل مبهم است و هیچ راه حل فنی وجود ندارد. در چنین شرایطی است که تخصص یک رهبر سازگار مفید می شود. چنین فردی ابتدا به تعریف مشکل کمک می کند و سپس همکاران خود را بسیج می کند تا به پاسخ های احتمالی دست یابند.

چهار اصل مهم و اصلی رهبری تطبیقی

  1.  هوش هیجانی: هوش هیجانی توانایی تشخیص احساسات خود و دیگران است. با این آگاهی، یک رهبر انطباق پذیر می تواند با سایر شرکت کنندگان اعتماد ایجاد کند و روابط با کیفیت را تقویت کند.
  2.  عدالت سازمانی: یکی دیگر از اصول اساسی رهبری تطبیقی، پرورش فرهنگ صداقت است. رهبران انطباق ‌پذیر بهترین سیاست‌ ها را می‌دانند که به نفع سازمان معرفی شوند. آنها همچنین بهترین راه ها را برای معرفی این تغییرات می دانند تا مردم از آنها استقبال کنند. رهبران انطباق‌ پذیر مایلند دیدگاه ‌های افراد دیگر را بپذیرند، از این رو، به آنها اطمینان می‌دهند که برایشان ارزش و احترام قائل هستند.
  3. توسعه: این نوع رهبری ​​مستلزم یادگیری چیزهای جدید است. اگر یکی از تکنیک ‌ها نتایج دلخواه را به همراه نداشته باشد، یک رهبر انطباق ‌پذیر برای کشف استراتژی ‌های جدیدی که می‌ توانند کارساز باشند، از راه خود خارج می‌شود. با تکنیک های جدید، هم کارمندان و هم شرکت در کل رشد و توسعه را تجربه خواهند کرد.
  4. شخصیت: این رهبری ​​به معنای داشتن حس عمیق شخصیت، شفاف و خلاق بودن است. رهبران تطبیقی ​​ممکن است همیشه درست نباشند، اما احترام کسانی را که با آنها کار می‌کنند به دست می ‌آورند و آنچه را که توصیه می‌کنند عمل می‌کنند و در نتیجه با کارکنان و کارمندان خود ارتباط بسیار خوبی برقرار میکنن که همین امر در راستای رسیدن شرکت و کسب و کار به اهدافش کمک شایانی میکند.

ویژگی های رهبران و مدیران سازگار

ویژگی ‌های خاصی وجود دارد که هر رهبر و مدیر سازگار باید داشته باشد، از جمله:

  • توانایی پیوند دادن تغییرات سازمانی به ارزش ها، توانایی ها و رویاهای اولیه ذینفعان درگیر.
  • ظرفیت ایجاد محیطی که تنوع دیدگاه ها را در بر می گیرد و از چنین دانش جمعی به نفع سازمان بهره می برد.
  • رهبر سازگار و مدیر سازگار می‌ داند که تغییر می ‌تواند یک فرآیند دردناک باشد. بنابراین، او می تواند هر گونه رفتار اکراهی هم تیمی ها را پیش بینی کرده و با آن مقابله کند.
  • درک این موضوع که تغییر در مقیاس بزرگ فرآیندی تدریجی است که مستلزم استقامت و تمایل به تحمل فشارهای ناشی از آن است.
  • فعال بودن، جستجوی فرصت ها و سرمایه گذاری منابع لازم برای دنبال کردن آنها.
  • اعتراف به هنگام اشتباه و تغییر یا کنار گذاشتن استراتژی های غیر مولد.
  • آماده بودن برای آزمایش و ریسک پذیری .
  • دوست داشتن و تشویق نوآوری در بین کارکنان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *