مدیریت لجستیک چیست ؟

مدیریت لجستیک

مدیریت لجستیک چیست ؟

“مدیریت لجستیک” در واقع فرآیندی است که یک کسب و کار به منظور هماهنگ کردن عملیات زنجیره تامین خود استفاده می کند. لجستیک یا برنامه ریزی لجستیکی به فرآیندی اطلاق می شود که یک کسب و کار برای هماهنگ کردن عملیات زنجیره تامین خود استفاده می کند. این شامل طیف گسترده ای از وظایف و فعالیت ها است، مانند مدیریت چگونگی به دست آوردن مواد خام یا ورودی ها و حمل و نقل به کسب و کار، نحوه ذخیره موجودی و ورودی ها در تاسیسات کسب و کار، و نحوه حمل و نقل موجودی در داخل کسب و کار و فراتر از آن.

لجستیک

چندین طرف در فرآیند زنجیره تامین درگیر هستند، مانند تامین کنندگان و توزیع کنندگان. هر یک نشان دهنده یک ریسک معین برای کسب و کار است، و بنابراین، تعیین دقیق دسترسی و اثر بخشی هر نهاد مهم است.

نقش لجستیک

لجستیک نقش بزرگی در عملیات روان یک کسب و کار دارد. با این حال، در مقیاس، به دلیل تعداد زیاد متغیرها و تقاضاهایی که چنین سیستمی مشمول آن است، اجرای یک بخش لجستیک بی عیب و نقص بسیار دشوار است. لجستیک را میتوان به عنوان یک کارکرد تجاری در نظر گرفت که مسئول «به دست آوردن کالای مناسب در مقدار مناسب در زمان مناسب در مکان مناسب برای قیمت مناسب در شرایط مناسب به مشتری مناسب است». بنابراین، ضروری است که شرکت ها در بخش های لجستیک خود سرمایه گذاری کنند تا حداکثر رضایت مشتری و بهره وری کلی را تضمین کنند.

آیا می دانستید که هر کسب و کار ، شرکت و یا هر سازمانی برای رسیدن به اهداف خود و جلب رضایت مشتریان و رشد کسب و کارش باید گواهینامه های ایزو مرتبط با فعالیت کاری خود را دریافت کند؟ برای اطلاعات بیشتر میتوانید همین حالا با پشتیبان های تیم سیستم کاران تماس بگیرید.

اخذ فوری و دریافت گواهینامه ایزو، گواهینامه ایزو فوری با سیستم کاران

ارائه خدمات شرکت سیستم کاران در زمینه دریافت ایزو معتبر و فوری،‌ مشاوره ایزو رایگان، اخذ ایزو برای شغل ها و کسب و کارهای مختلف است که منجر به گرفتن ایزو و دریافت ایزو معتبر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی انواع گواهینامه ایزو می ‌توانید با کارشناسان و پشتیبان های ما در تماس باشید. کارشناسان حرفه ای و خبره ما آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستند .

مدیریت لجستیک ورودی

لجستیک ورودی به وظایف و فعالیت‌های “لجستیک داخلی” اشاره دارد که کسب‌ و کارها برای فعالیت باید انجام دهند. لجستیک ورودی معمولاً به عملیات لجستیکی شرکت هایی اطلاق میشود که نسبتاً بالا دست (B2B) فعالیت می کنند. از نظر زنجیره تامین، شامل رابطه با طرف هایی است که بالاتر از کسب و کار معین فعالیت می کنند. بسته به نوع کسب و کار، طرف هایی که در بالادست فعالیت می کنند ممکن است در عملیات مربوطه خود به شدت متفاوت باشند. “لجستیک ورودی”: دریافت، ذخیره و توزیع ورودی ها یا مواد خام در اینجا، رابطه شما با تامین کنندگان حیاتی است.

به عنوان مثال، خودرو ساز را در نظر بگیرید. لجستیک ورودی تولیدکننده مستلزم تامین منابع ورودی مواد خام (ورق فلز، شیشه، سیم کشی، پلاستیک و غیره)، نحوه نگهداری مواد در آماده سازی و در طول فرآیند مونتاژ، و نحوه مدیریت جریان خودروهای تولیدی است که کارخانه را ترک کنید. از دیدگاه یک بازیکن بالا دست، برای مثال، ریخته گری فلز که ورق فلز را تولید میکند، لجستیک ورودی متفاوت خواهد بود. عملیات ورودی شامل تامین مواد خام مانند سنگ معدن فلز، ذخیره سازی و استفاده از مواد در تولید و مدیریت جریان محصولات تکمیل شده است.

مدیریت لجستیک خروجی

لجستیک خروجی به وظایف و فعالیت های مرتبط با انتقال محصول به کاربر نهایی اشاره دارد. چنین وظایف لجستیکی معمولاً برای بازیکنانی اعمال می شود که نسبتاً پایین دستی فعالیت می کنند، که معمولاً آخرین طرف در زنجیره تأمین هستند. این وظایف شامل ذخیره موجودی تولید شده، حمل و نقل کالاهای ساخته شده به محل فروش، و گاهی اوقات، حمل و نقل و جابجایی برای رساندن محصولات خاص به کاربر نهایی است.

اگر به نمونه تولیدکننده خودرو برگردیم، طرف‌ های درگیر با “لجستیک خروجی” آن زنجیره تامین، عمده‌ فروشان و فروشندگان خواهند بود. عملیات کارخانه مسئول این است که اطمینان حاصل کند که مقدار مناسبی از موجودی سفارش داده شده در یک زمان معین به فروشنده می رسد. به نوبه خود، فروشنده مسئول هماهنگی ذخیره سازی و نگهداری وسایل نقلیه در قسمت های خود و همچنین حمل و نقل و جابجایی وسایل نقلیه است که توسط مشتریانی که در مناطق دور زندگی میکنند سفارش داده میشوند.

لازم به ذکر است که داشتن “گواهینامه های ایزو” برای شرکت و کسب و کار شما اساس تمام مواردی است که خواندید. با داشتن گواهینامه ایزو مورد نیاز شرکت و کسب و کارتان می توانید تمامی این موارد را در شرکت خود پیاده سازی کنید و به رشد و اهداف خود برسید. تنها کافیست با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در راستا اخذ گواهینامه ایزو راهنمایی کنند و شما هرگونه سوال و ابهامی که دارید را برطرف کنید. تیم سیستم کاران 24 ساعت آماده پاسخگویی به شما عزیزان و خدمات رسانی هستند. باما همراه باشید.

مدیریت لجستیک

همانطور که گفتیم “مدیریت لجستیک” حکمرانی توابع مدیریت زنجیره تامین است که به سازمانها در برنامه ریزی، مدیریت و اجرای فرآیندها برای جا به جایی و ذخیره کالا کمک می کند. فعالیت های مدیریت لجستیک معمولاً شامل موارد زیر است :

  • مدیریت حمل و نقل ورودی
  • مدیریت حمل و نقل خروجی
  • مدیریت ناوگان
  • انبارداری
  • جابجایی مواد
  • انجام سفارش
  • طراحی شبکه لجستیک
  • کنترل موجودی
  • برنامه ریزی عرضه/تقاضا
  • مدیریت ارائه دهندگان خدمات لجستیکی شخص ثالث

توابع مدیریت لجستیک

به درجات مختلف،عملکردهای مدیریت لجستیک شامل :

  • خدمات مشتری،
  • تامین منابع و تدارکات،
  • برنامه ریزی و برنامه ریزی تولید،
  • بسته بندی
  • و مونتاژ میشود.

“مدیریت لجستیک” بخشی از تمامی سطوح برنامه ریزی و اجرا اعم از استراتژیک، عملیاتی و تاکتیکی است. علاوه بر این، تمام فعالیت‌ های لجستیک را هماهنگ می‌ کند و فعالیت ‌های لجستیک را با سایر عملکردها از جمله بازاریابی، فروش، تولید، مالی و فناوری اطلاعات ادغام میکند.

اهمیت مدیریت لجستیک

اهمیت “مدیریت لجستیک” موثر به دلایل متعدد، مثبت و منفی، برای شرکت ها از آن جا مهم است که مدیریت لجستیک خوب تضمین می کند که محصولات به مقرون به صرفه ترین، ایمن ترین، کارآمدترین و به موقع ارسال میشوند. این امر باعث صرفه جویی در هزینه برای شرکت و رضایت بیشتر مشتریان می شود. در مقابل، مدیریت ضعیف لجستیک می‌تواند منجر به آسیب‌ دیدگی یا تأخیر در حمل‌ و نقل شود که می‌تواند منجر به نارضایتی مشتریان، بازگرداندن و از بین رفتن محصولات شود. پیامدهای این مشکلات شامل هزینه های بالاتر و مشکلات ارتباط با مشتری است. به منظور اجتناب از این نتایج، مدیریت لجستیک موثر شامل برنامه ریزی دقیق، انتخاب سیستم نرم افزاری مناسب، بررسی مناسب و انتخاب فروشندگان برون سپاری شده و منابع کافی برای رسیدگی به فرآیندها است.

فرآیند مدیریت لجستیک

به طور کلی میدانیم که فرآیند “مدیریت لجستیک” شامل فرآیندهایی برای ترافیک ورودی و خروجی لجستیک است. لجستیک ورودی فرآیند انتقال کالا از تامین کنندگان به یک انبار و سپس به یک مرکز تولید برای تولید محصولات است. لجستیک ورودی میتواند شامل مواد خام، ابزار، قطعات، تجهیزات اداری و لوازم باشد. لجستیک خروجی فرآیند انتقال محصولات نهایی به خارج از موجودی انبار و ارسال آن ها به مشتریان است. برای مثال: برای یک سازنده کامپیوتر، لجستیک ورودی ممکن است شامل قطعات الکترونیکی، تراشه های کامپیوتری، کابلها، کانکتورها، محفظه های قالب گیری شده و کارتن های حمل و نقل باشد. تدارکات خروجی شامل کامپیوتر تمام شده و دستگاههای جانبی مرتبط است.

امیدواریم که این مقاله مدیریت لجستیک برای شما عزیزان سودمند باشد و راهنمایی های لازم را به شما کرده باشد. مخاطبین عزیزی که متقاضی گواهینامه های ایزو و استانداردهای ایزو جهانی و بین المللی هستید میتوانید جهت “دریافت گواهینامه ایزو”، اخذ استاندارد ایزو فوری، پیاده سازی الزامات و ارائه گواهینامه ایزو معتبر و فوری با ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان تیم حرفه ای ما در جهت انتخاب مرجع صدور معتبر بهره مند شوید. تیم سیستم کاران همواره همراه شماست . ما شما را در انتخاب بهترین گواهی نامه ایزو در راستای کارتان و حرفه تان راهنمایی میکنیم تا بهترین ایزو را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو و دریافت ایزو فوری با تیم سیستم کاران :

  • مشاوره رایگان با تیم حرفه ای
  • مشاوره تلفنی و حضوری
  • سرعت در کارسازی
  • پیاده سازی رایگان
  • استفاده از تجربیات متخصصین ایزو
  • هموار کردن مسیر دریافت گواهینامه ایزو
  • صدور گواهینامه ایزو فوری
  • پرداخت کمترین هزینه
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • مرجع صدور معتبر
  • رفع ابهامات و تمامی سوالات
  • جذب مشتری و افزایش مشتری
  • رشد کسب و کار شما

همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *