استاندارد تعمیر و نگهداری

استاندارد تعمیر و نگهداری

آشنایی با گواهینامه و استاندارد تعمیر و نگهداری

تا حالا به این موضوع فکر کرده بودید که برای تعمیر و نگهداری هم استانداردی وجود دارد یا خیر؟ به نظر شما استاندارد تعمیر و نگهداری دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟ به طور کلی میتوان گفت استانداردهای تعمیر و نگهداری معیارهای ایجاد شده برای انجام وظایف مختلف تعمیراتی مانند تمیز کردن، تعویض قطعات، روغن‌ کاری، تعمیرات و جمع‌ آوری داده‌ های نگهداری هستند. ذی‌نفعان در صنعت تعمیر و نگهداری استانداردهایی را به دلایل مختلف از جمله کاهش خطرات ایمنی، افزایش قابلیت اطمینان دارایی و افزایش بهره‌وری ایجاد می کنند. همراه ما باشید با ادامه این موضوع.

استاندارد تعمیر و نگهداری دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر بخواهیم در مورد استانداردهای تعمیر و نگهداری صحبت کنیم و بگوییم دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟ لازم است بدانید که شرکت‌ها در هر اندازه، رویه‌ های عملیاتی استاندارد داخلی SOP خود را برای اطمینان از نگهداری و عملیات روان ایجاد میکنند. علاوه بر این، مؤسسات صنعتی، مانند سازمان بین‌ المللی استاندارد ایزو، استانداردهای رسمی تعمیر و نگهداری را به عنوان بهترین شیوه‌های توصیه شده منتشر می‌کنند. از الزامات این استانداردها به عنوان دستورالعمل در هنگام توسعه، اجرا و اصلاح استراتژی‌ های تیم تعمیر و نگهداری استفاده میکنند. در وضعیتی‌ که سازمان‌ ها هیچ تعهدی برای پیاده‌سازی SOPها ندارند، اکثر شرکتها آن‌ها را برای موفقیت بلند مدت خود بسیار مهم میدانند. هر چه یک شرکت از تجهیزات پیچیده‌تری استفاده کند، نادیده‌ گرفتن بسیاری از وظایف کوچک مربوط به حفاظت از قابلیت اطمینان و کارایی تجهیزات آسان‌تر می شود.

لازم به ذکر است که “صنعت تعمیر و نگهداری” از چندین استاندارد برای حفظ عملیات ایمن، کارآمد و قابل ‌اعتماد استفاده میکند. فهرست استانداردهایی که در اینجا ذکر می شود کامل نیست؛ اما متداول ‌ترین استاندارد های مورد استفاده در حال حاضر در سراسر دنیا را شامل میشود. با این‌ حال، استاندارد تعمیر و نگهداری همیشه در حال تغییر هستند. با تغییر نیازهای نگهداری سازمانی و رسانه‌ های داده، تیم ‌ها باید به طور مداوم رویکردهای خود را تطبیق دهند. این انعطاف‌ پذیری، بخش ‌های تعمیر و نگهداری را قادر می ‌سازد تا تعیین کنند کدام استانداردها برای نیازهای منحصر به ‌فرد آن‌ها کاربرد بیشتری دارد. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در مورد این موضوع در اختیار شما عزیزان قراردهیم.

دریافت انواع گواهینامه ایزو فوری با شرکت حرفه ای سیستم کاران

آیا تا به امروز به داشتن گواهینامه ایزو فکر کرده اید؟ آیا میدانید که برای کسب و کار خود به چه گواهی نامه ایزویی نیز را دارید؟ آیا با انواع استانداردهای ایزو آشنایی دارید؟ آیا میدانید که چه استانداردی مناسب برای کسب و کار، سازمان و یا شرکت شما است ؟ آیا از مزایا و فواید گواهینامه ها و استانداردهای ایزو اطلاعی دارید؟ و سوال آخر آیا میدانید اگر قصد دریافت ایزو فوری داشتید به کجا باید مراجعه کنید؟ خبر خوب این است که همین الان درست ترین جایی هستید که میتوانید باشید. فقط کافیست با کارشناسان و مشاوران فوق حرفه ای ما تماس بگیرید تا پاسخ تمامی سوالات خود را دریابید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

اخذ گواهینامه ایزو فوری – صدور گواهینامه ایزو فوری – دریافت گواهینامه ایزو فوری

جهت “اخذ گواهینامه ایزو” و دریافت استاندارد ایزو – صدور فوری گواهینامه ایزو میتوانید از طریق سیستم کاران اقدام نمایید. سیستم کاران برترین مرکز جهت اخذ گواهینامه ایزو (دریافت ایزو – صدور ایزو) در کشور با مجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد. همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

برای توضیح بیشتر جالب است بدانید‌ که بعضی از بخشها، SOP های منحصر به‌ فرد را با توجه ‌به نیازهای خود اجرا می‌کنند، اکثر بخش ‌ها از اسناندارد های جهانی “صنعت تعمیر و نگهداری” پیروی میکنند. دو سازمان نظارتی بین ‌المللی غالب عبارت‌ انداز سازمان بین ‌المللی استاندارد ISO و کمیسیون بین‌ المللی الکترو تکنیکی IEC. در ایالات متحده، مؤسسه استانداردهای ملی آمریکا ANSi استانداردها را توسعه داده و بر فعالیت ‌های ارزیابی انطباق نظارت می‌کند. همچنین عضو دو سازمان استاندارد بین‌ المللی ذکر شده در بالا است. در نهایت، نهادهای خصوصی استانداردهای تعمیر و نگهداری پر کاربرد را منتشر می‌کنند. اگرچه هیچ‌ کس این اسناد را به‌ عنوان استانداردهای رسمی نمی شناسد، اما آنها منابع قابل ‌اعتمادی را برای سازمانها در صنایع مختلف ارائه میدهند. از جمله از این نهادها :

  • انجمن مهندسین خودرو SAE International
  • انجمن آمریکایی مهندسین گرمایش و تهویه‌ مطبوع ASHRAE، MIMOSA
  • انجمن متخصصان تعمیر و نگهداری و قابلیت اطمینان SMRP

جهت اخذ استاندارد ایزو و گواهینامه ایزو (دریافت ایزو یا صدور ایزو) سیستم کاران آماده ارائه خدمات به شرکت ها و سازمانها میباشد. کارشناسان ما تمام وقت آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز هستند .

از جمله استانداردهای تعمیر و نگهداری، موارد زیر در نظر گرفته میشود :

  • قوانین زیست‌ محیطی
  • شرایط و ضوابط بیمه‌ نامه‌های تسهیلات
  • شرایط و ضوابط عملیات و قراردادهای تعمیر و نگهداری
  • برنامه ‌ها و بودجه ‌های عملیاتی سازمانها
  • دستورات OSHA و سایر الزامات نظارتی
  •  شرایط و ضوابط بیمه‌ نامه‌های دارایی

استاندارد تعمیر و نگهداری ایزو

 

اهداف استاندارد تعمیر و نگهداری ایزو

در واقع رعایت استانداردهای تعمیر و نگهداری برای گذراندن ممیزی‌ها، به ‌حداقل‌ رساندن خرابی ‌های برنامه ‌ریزی ‌نشده و کاهش هزینه‌ های اضافی بسیار مهم است. پیشروی با پروتکلهای مورد توافق نیز می‌تواند به ایجاد فرهنگ کاری مثبت کمک کند. در مجموع این استانداردها اهداف اصلی را دنبال می‌کنند.این اهداف را دردامه به شما عزیزان معرفی میکنیم.

همراه ما باشید با ادامه مقاله آموزشی استاندارد تعمیر و نگهداری ایزو

اخذ انواع گواهینامه ایزو – صدور انواع گواهینامه ایزو – دریافت فوری انواع گواهینامه ایزو با سیستم کاران

جهت “اخذ گواهینامه ایزو فوری” و دریافت فوری استاندارد ایزو – صدور فوری گواهینامه ایزو میتوانید از طریق سیستم کاران اقدام نمایید. سیستم کاران برترین مرکز جهت اخذ گواهینامه ایزو (دریافت ایزو – صدور ایزو) در کشور با مجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد. همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما و برترین مشاوران کشور بهره مند شوید.

مورد اول: عملیات روزانه را ساده کنید، بهترین “شیوه‌ های تعمیر و نگهداری” را در بین ذینفعان کلیدی سازمانی هماهنگ کنید تا همه بدانند دقیقا چه چیزی، چه زمانی و چگونه وظایف تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و اصلاحی را بدون هیچ‌ گونه سؤالی اجرا کنند. مورد دوم: تعهدات قراردادی را شفاف ‌سازی کنید، اطمینان حاصل کنید که سازمان‌ها و متخصصان تعمیرات، مسئولیت‌ ها، تعهدات و جزئیات مهم را درک می ‌کنند

موردسوم : همه را ایمن نگه دارید، معیارهایی را برای کاهش خطر آسیب، به‌ حداقل ‌رساندن اثرات زیست ‌محیطی فرآیندها و حفظ کنترل کیفیت تعریف کنید.

استانداردهای تعمیر و نگهداری توسعه‌ یافته توسط سازمان بین المللی ایزو

به صورت اجمالی و کلی “سازمان بین المللی ایزو” کمیته‌های فنی دارد که روی جنبه های مختلف و متفاوت تعمیرات و نگهداری به صورت تخصصی و حرفه ای کار می کنند. کمینه‌ های فنی TC108 و TC135 مسئولیت توسعه نظارت بر روی وضعیت صربه‌ها، ارتعاشات مکانیکی و آزمایشهای غیر مخرب هستند. از طرف دیگر، ISO/TC251 مسئول استانداردهای مدیریت دارایی است. همچنین IEC شامل کمیته‌ های فنی و کمیته ‌های فرعی است که استانداردهایی را برای مدیریت، نگهداری و پشتیبانی لجستیکی که برای بسیاری از انواع تجهیزات اعمال می شود، توسعه میدهند.

از جمله استانداردهای تعمیر و نگهداری توسعه‌ یافته توسط ایزو عبارتند از:

  • استانداردهای بهداشت و ایمنی ، استانداردهای ایمنی مواد غذایی
  • استانداردهای مدیریت زیست‌ محیطی، استانداردهای امنیت فناوری اطلاعات
  • استانداردهای مدیریت کیفیت ، استانداردهای مدیریت انرژی

طبقه‌ بندی انواع  استاندارد تعمیر و نگهداری ایزو

طبقه‌ بندی انواع  استاندارد تعمیر و نگهداری ایزو (ISO، IEC، SAE International) به این شرح است.

مواردی که در بالا ذکر شد در واقع استانداردهایی را توسعه میدهند که به سازمان ‌ها کمک می ‌کند تا تلاشهای تعمیر و نگهداری خود را بهبود بخشند. برخی از رایج‌ ترین استاندارد هایی که پرسنل تعمیر و نگهداری باید از آن آگاه باشند به شرح زیر است. همراه ما باشید تا با این موارد بیشتر آشنا شوید.

  1. استانداردهای مدیریت دارایی
  2. نظارت بر وضعیت و تشخیص ماشین
  3. استانداردهای اطلاعات باز MIMOSA
  4. معماری مرجع کنسرسیوم اینترنتی صنعتی
  5. استاندارد SAE JA1011

اخذ گواهینامه ایزو – صدور گواهینامه ایزو – دریافت گواهینامه ایزو

جهت “اخذ گواهینامه ایزو” و دریافت استاندارد ایزو – صدور فوری گواهینامه ایزو میتوانید از طریق سیستم کاران اقدام نمایید. سیستم کاران برترین مرکز جهت اخذ گواهینامه ایزو (دریافت ایزو – صدور ایزو) در کشور با مجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد. همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

یک : استانداردهای مدیریت دارایی

“استانداردهای مدیریت دارایی” به طور کلی تجهیزات و اجزای کارخانه تحت مدیریت دارایی دسته‌ بندی میشوند. هدف استانداردهای مدیریت دارایی، هماهنگ‌ کردن و بهینه‌ سازی کل چرخه عمر دارایی سازمان ها و شرکتها است. خانواده ایزو 55000 شامل 3 استاندارد است که چارچوبی عملی برای ممیزی و بهبود سیستم‌ های مدیریت دارایی فراهم میکند. همراه ما باشید تا این 3 استاندارد را برای شما عزیزان بیشتر توضیح دهیم.

گواهینامه ایزو 55000

مورد اول : گواهینامه ایزو 55000

“گواهینامه ایزو 55000” محدوده و شایستگی ‌های مدیریت دارایی را مشخص میکند. سازمان‌ها برای اینکه مطابق با ایزو 55000 اعلام شوند، باید سیستمی داشته باشند که خط‌ مشی ‌ها، اهداف و فرآیند ها را برای دستیابی به اهداف سازمانی تعریف کند.

مورد دوم : گواهینامه ایزو 55001

“گواهینامه ایزو 55001” اجزای یک سیستم مدیریت دارایی، مانند زمینه‌ سازمانی، برنامه ‌ریزی، رهبری، عملیات، ارزیابی عملکرد، پشتیبانی و بهبود را تشریح می‌کند. این استاندارد الزاماتی را که سازمان ‌ها باید به‌ عنوان یک سیستم مدیریت دارایی یکپارچه و مؤثر برآورده کنند، مشخص میکند.

مورد سوم : گواهینامه ایزو 55002

“گواهینامه ایزو 55002” دستورالعمل هایی را برای پیاده ‌ساری سیستمهای مدیریت دارایی مطایق با استانداردهای خانواده ایزو 55000 ارائه میکند.

 

نظارت بر وضعیت و تشخیص ماشین

موضوع دوم که بحث نظارت است در واقع “گواهینامه ایزو 13374” استانداردهای نظارت بر وضعیت و تشخیص ماشین را مشخص می کند. در واقع هدف این موضوع اطمینان از به ‌اشنراک گذاری و توزیع داده‌ های کارآمد سازمانها برای نگهداری فعال دارایی است. این استاندارد شامل نگهداری مبتنی بر شرایط، پیشگیرانه و پیش ‌بینی می‌شود. سازمان ‌ها باید بتوانند داده‌ ها را در سیستم‌ های مختلف به ‌راحتی تبادل و ادغام کنند. خانواده استانداردهای ایزو 13374 راه‌ هایی را برای پردازش، برقراری ارتباط و ارائه داده‌ ها به روشی یکپارچه و قابل ‌تعامل در سیستم‌ های مختلف بدون اتکای فروشندگان ارائه می ‌دهند. مؤلفه‌ های این استاندارد به طور گسترده توسط سازمان‌ هایی استفاده می ‌شود که تجزیه ‌و تحلیل ارتعاش را برای تعیین سلامت دارایی انجام میدهند. این مجموعه از 4 بخش تشکیل شده‌ است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

از جمله دستورالعمل ‌های عمومی برای ارتباط و پردازش داده ‌ها :

  1. الزامات برای پردازش داده ‌ها
  2. الزامات برای ارتباطات داده ها
  3. الزامات ارائه داده ‌ها
  4. الزامات ارائه داده‌ ها

اخذ گواهینامه ایزو فوری – صدور گواهینامه ایزو فوری – دریافت گواهینامه ایزو فوری

جهت “اخذ گواهینامه ایزو” و دریافت استاندارد ایزو – صدور فوری گواهینامه ایزو میتوانید از طریق سیستم کاران اقدام نمایید. سیستم کاران برترین مرکز جهت اخذ گواهینامه ایزو (دریافت ایزو – صدور ایزو) در کشور با مجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد. همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

استانداردهای اطلاعات باز MIMOSA

“استانداردهای اطلاعات باز MIMOSA” میتوانیم بگوییم که MIMOSA در واقع یک انجمن تجاری غیرانتفاعی است، که استانداردهای استانداردهای تعمیر و نگهداری O&M را توسعه می ‌دهد که در تأسیساتی مانند مدیریت تاسیسات، مدیریت تاوگان، و تولید استفاده می ‌شود. استاندارد ها جنبه‌ های مختلف تبادل داده و یکپارچه‌ سازی سیستمهای O&M را پوشش میدهند. مدیران عملیاتی همچنین از آن ‌ها برای به ‌اشتراک‌ گذاری داده‌ ها و قابلیت همکاری در سایر مجموعه ‌داده ‌های تعمیر و نگهداری استفاده می کنند.
معماری مرجع کنسرسیوم اینترنتی صنعتی

میتوانیم به این موضوع به این شکل اشاره کنیم و آن را توضیح دهیم که “معماری مرجع کنسرسیوم اینترنت صنعتی” در خط مقدم دیجیتالی کردن صنعت تعمیر و نگهداری قرار دارد. این اصول، ساختار و یکپارچه ‌سازی برنامه ‌های کاربردی اینترنت صنعتی در تعمیر و نگهداری را تشریح می‌کند. سیستم ‌های اینترنتی صنعتی در بخش‌ هایی مانند تولید، حمل‌ و نقل، مراقبت ‌های بهداشتی و انرژی استفاده می شوند. این استاندار دستورالعمل‌ هایی را برای توسعه برنامه ‌های تعمیر و نگهداری انعطاف ‌پذیر و قابل همکاری بیان میکند. الزامات اتصال و نمایش و توزیع داده را تعریف میکند.

استاندارد SAE JA1011

در مورد این استاندارد باید بگوییم که “استانداردSAE JA1011” در ابتدا برای بهبود قابلیت اطمینان دارایی‌ ها و ایمنی در صنعت هوانوردی تجاری ایجاد شد. سپس گسترش ‌یافت و در سایر بخش ‌ها نیز مورد استفاده قرارگرفت. امروزه از آن به ‌عنوان فرآیند تعمیر و نگهداری مبتنی بر قابلبت اطمینان یاد می شود.
خوب بسیار بسیار از شما همراهان عزیز ممنونیم که این مقاله آموزشی را مطالعه کردید و به دانش خود افزودید. تمام تلاش تیم ما یاری دادن و اطلاعات مفید و به روز دادن به شما عزیزان است.

مزایای اخذ فوری گواهینامه ایزو توسط شرکت سیستم کاران :

• پیاده سازی کاملا رایگان
• جلب اعتماد ذینفعان و مشتریان
• مشاوره تلفنی و حضوری
• کمک به ایجاد کنترل ها و بهبود کیفیت
• سرعت در کارسازی
• بهبود کیفیت و کاهش ضایعات
• صدور گواهینامه ایزو فوری
• جلب اعتمادعموم مردم جهت شیوه های تجاری صحیح ومطمئن
• پرداخت کمترین هزینه جهت صدور گواهینامه ایزو
• صدور فوری گواهینامه ایزو
• ارتقای وجهه شرکت در بازار و عمومی
• گرفتن مشاوره از مشاورین فوق حرفه ای در زمینه صدور گواهینامه های ایزو
• پشتیبانی 24 ساعته
• افزایش قرارداد و چشم اندازها
• استفاده از تجربیات متخصصین ایزو
• بهبود مدیریت ریسک و عملکرد
• افزایش قابلیت اطمینان محصول و خدمت
• جذب مشتری و افزایش مشتری و در نتیجه رشد کسب و کار

ما در مجموعه بزرگ سیستم کاران کنار شما هستیم که با کمترین هزینه و در مدت زمان کوتاهی “گواهینامه ایزو” اخذ نمایید. تمامی مستندات و هر آنچه نیاز دارید به همراه گواهینامه ایزو در سایت سیستم کاران مستندات قابل دسترسی میباشد. بنابراین برای اخذ گواهی نامه ایزو با حداقل هزینه و بهترین مزایا شرکت سیستم کاران در کنار شما است. ممنون که تا اینجا همراه ما بودید. تیم سیستم کاران همه تلاش خود را می کند تا پاسخ تمامی سوالات شما را بدهد و هرگونه ابهامی را برای شما برطرف کند. اگر خواهان “اخذ گواهینامه ایزو” هستید پس نیاز به یک مشاور ایزو دارید. برای اخذ گواهینامه ایزو معتبر باید ابتدا اقدام به استقرار الزامات ایزو نمایید. مدت زمان اخذ گواهی نامه ایزو بستگی به اهداف تعیین شده سازمان دارد. با مشاوران سیستم کاران در تماس باشید تا شما عزیزان را در این راستا راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *