کنترل کیفی در صنایع

کنترل کیفی در صنایع

آشنایی کنترل کیفیت و کنترل کیفی در صنایع

کنترل کیفی در صنایع چیست؟ منظور از “کنترل کیفیت” در صنایع چیست؟ به طور کلی کنترل کیفی مرحله بازرسی تضمین کیفیت است میتوان گفت مجموعه ‌ایست از روشهای آزمایشی است که برای تایید اینکه یک محصول پس از تولید انبوه نیز ایمن و مؤثر است استفاده میشود. توجه کنید که هر دو QA و QC ضروری هستند و تنها با تکیه بر QC نمی‌توانید کیفیت را در یک محصول آزمایش کنید. همراه ما باشید تا با کنترل کیفیت و تضمین کیفیت بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با تضمین کیفیت و کنترل کیفیت در صنایع

لازم به ذکر است که در شروع به شما بگوییم که “تضمین کیفیت” بخشی از برنامه مدیریت کیفیت شما است. QA شامل تمام فعالیتهای درون برنامه‌ای است که تضمین می‌کند محصول شما طی فرایند تولید یا توسعه کیفیت خود را حفظ می‌کند. به عبارت دیگر، شما تأیید می کنید که الزامات کنترل کیفیت که برای آنها برنامه ‌ریزی کرده‌اید، با تولید محصولات برآورده می‌ شوند. روش‌های مختلفی برای QA و QC وجود دارد، مانند Agile، شش سیگما و سایر استراتژی ‌های مدیریت پروژه یا بهبود فرآیند. آن ‌ها برای صرفه‌ جویی در زمان و مدیریت کیفیت پروژه شما طراحی شده ‌اند. استفاده از این موارد می‌تواند کمک‌ کننده باشد؛ اما احتمالا به یک سیستم مدیریت کیفیت نیاز خواهی داشت.

برای اجرای سیستم مدیریت کیفیت میتوانید از مقررات گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در مورد گواهینامه ایزو 9001 و اخذ استاندارد بین المللی ایزو 9001 با پشتیبان های مجرب و حرفه ای تیم سیستم کاران تماس بگیرید. ما به شما این اطمینان را می دهیم که در کوتاهترین زمان ممکن و ساده ترین راه گواهینامه ایزو درخواستی شما و یا هرگونه گواهی نامه ایزو دیگری را دراختیار شما قرار دهیم. منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

از جمله مزایای گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ برای سازمان ها :

  • حمایت مدیریت ارشد برای مدیریت فرآیند کارآمد
  • افزایش بهره وری و مزیت رقابتی
  • مشخص نمودن مسئولیت ها در سراسر سازمان
  • بهینه نمودن فرآیند ها
  • بهبود ارتباط با کارکنان و مشتریان
  • فراهم نمودن سیستم ارزیابی جهت بهبود مستمر
  • فرصت های بازاریابی و ورود به بازارهای جدید
  • کاهش هزینه ها
  • افزایش سود آوری
  • کسب وکار بین المللی
  • رشد و ارتقا سازمان

از جمله مزایای گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ برای مشتریان  :

  • بهبود کیفیت و خدمات
  • تحول بموقع محصولات و خدمات
  • کاهش برگشتی محصولات و شکایت مشتریان
  • ردیابی محصولات و خدمات
  • ممیزی مستقل توسط شرکت های گواهی دهنده خارجی
  • اخذ گواهینامه ایزو به منظور اطمینان به مشتریان در خصوص تعهد کیفیت

به طور کلی گواهینامه ایزو 9001 مزایای بسیار زیادی دارد که ما در این جا به برخی از آنها اشاره کردیم برای خواندن ادامه مطلب در مورد این گواهینامه پر طرفدار به صفحه گواهینامه ایزو 9001 مراجعه کنید تا تمامی اطلاعات در مورد این ایزو را بتوانید مطالعه کنید. لازم به ذکر است به شما عزیزان بگوییم که بعد از خواندن این مطالب اگر باز هم سوالی داشتید تیم تخصصی سیستم کاران آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستند و 24 ساعته مشاورین ما در خدمت شما هستند تا پاسخ هرگونه سوال شما را در زمینه اخذ انواع گواهینامه ایزو و رفع ابهاماتتان را بدهند و شما را در این امر و اخذ استاندارد ایزو یاری کنند.

تعریف کلی کنترل کیفیت صنعتی – کنترل کیفیت صنعتی یا کنترل کیفی صنایع – کنترل کیفی در صنایع

“کنترل کیفیت صنعتی” اطلاعاتی در مورد سیستم های کنترل کیفیت فروشندگان و پیمانکاران ساختمانی، راهنماها، نقشه ها، فرم ها و الزامات اولیه آنها را در اختیار شما قرار میدهد. کنترل کیفیت به کلیه فعالیت هایی اطلاق می شود که توسط سازندگان و پیمانکاران ساختمانی برای برآورده ساختن الزامات کدها و استانداردهای خاص انجام می شود. پرسنل کنترل کیفیت کارکنان مستقیم سازندگان و پیمانکاران ساختمانی هستند و استفاده از کلمه بازرس برای کارمند سازنده یا پیمانکار ساختمانی صحیح نیست.

کنترل کیفی در صنایع (کنترل کیفیت در صنعت)

تا امروزه مشکلاتی همیشه در صنعت بوده که حل نشدنی بودند مانند بخش “کنترل کیفیت” که صنعت ها و کارخانجات ها نمی‌توانند محصولات خود را با تضمین تولید به مشتریان ارائه کنند و از ایرادات فعالیت خود بی‌خبر هستند. با بازرسی و کنترل کیفیت محصولات و آگاهی از مشکلاتی که پیش از تولید، حین تولید و پس از تولید محصول کارخانه با آن‌ها مواجه خواهد شد می‌توان این مشکلات را رفع و کیفیت محصول را به یک حد بهینه رساند. سازمان‌های تولیدی باید بتوانند روند تولید یک محصول را از ابتدا تا انتها جستجو و سوابق آن را مشاهده کنند. باید برای یک محصول بتوان توضیح داد که از چه مواد اولیه‌ای تشکیل شده است؟ چه کسی آن را بازرسی کرده؟ تاریخ تولید این محصول چه زمانی بوده است؟ چه کسانی در تولید این محصول دخالت داشته اند؟ و… این گونه میتوان به رشد یک صنعت امید داشت.

بازرس چه کسی است ؟

به طور کلی بازرس شخصی است که توسط خریدار منصوب می شود و برای سفارشات یا خریدهای خاص در مغازه سازنده حضور می یابد تا شاهد برخی از آزمایشات و معاینات باشد. به همین ترتیب بازرس فردی است که از طرف مالک کارخانه برای بازرسی و مشاهده آزمایشات مورد نیاز در محل ساخت و ساز تعیین می شود. سیستم کنترل کیفیت برای فروشندگان کلیه فعالیت ها از قبیل کنترل مواد، کنترل طراحی، ساخت، بررسی، کنترل بسته بندی و علامت گذاری، کنترل بارگیری و ارسال به محل ساخت و ساز را پوشش می دهد. به همین ترتیب، سیستم‌های کنترل کیفیت برای پیمانکاران ساختمانی در محل، کلیه فعالیت‌هایی مانند کنترل مصالح ورودی، کنترل کیفیت در مراحل مختلف ساخت، بررسی‌ها و آزمایش‌ها، حفظ سوابق کیفی و غیره را پوشش میدهد.

اخذ گواهینامه ایزو – صدور گواهینامه ایزو – دریافت گواهینامه ایزو

جهت “اخذ گواهینامه ایزو” و دریافت استاندارد ایزو – صدور فوری گواهینامه ایزو میتوانید از طریق سیستم کاران اقدام نمایید. سیستم کاران برترین مرکز جهت اخذ گواهینامه ایزو (دریافت ایزو – صدور ایزو) در کشور با مجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت میباشد. همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

مدیریت کیفیت QMS

راه رسیدن به کیفیت موثر و مدیریت کیفیت QMS

رسدن به بهترین شکل “سیستم مدیریت کیفیت ” ؟ اگر قصد دارید سیستم مدیریت کیفیت QMS سازمان خود بهبود بخشید، ممکن است با شرایط پیچیده‌ ای سر و کار داشته باشید. ایجاد یک سیستم مدیریت کیفیت که تضمین کیفیت و کنترل و کیفی را بهبود می ‌بخشد، باید تغییرات قابل توجهی در فرهنگ و عملیات شما ایجاد کند. با این حال، این بدان معنا نیست که یک سیستم مدیریت کیفیت ساده بی ‌اثر است؛ در واقع QMS برای بهبود تضمین کیفیت نیازی به پیچیده ‌بودن ندارد. یک سیستم QMS ساده و موثر، می‌تواند در شرایط دشوار وضوح ایجاد کند، در حالی که یک سیستم بیش ‌از حد مهندسی ‌شده و پیچیده و سخت می‌تواند به نتایج پروژه آسیب برساند. کلید ارائه نتایج با کیفیت، تمرکز برکاربران، انطباق با الزامات و پیروی از بهترین شیوه ‌ها است که نباید از آن غافل شد.

تضمین کیفیت و کنترل کیفی

بحث تضمین کیفیت و “کنترل کیفی” موضوع جنجالی است. هر دو فرآیند QA و QC برای استانداردهای کیفیت حیاتی هستند، اما دانستن تفاوت بین آن دو نیز مهم است. این دو مفهوم اغلب به اشتباه به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما دو فرایند متفاوت هستند که در زمان های مختلف انجام می‌شوند. درک این نقش‌ها می‌تواند به سازمان شما کمک کند تا در ارائه بهترین محصولات ممکن بر هر کدام تسلط پیدا کند. برای درک بیشتر “تفاوت تضمین کیفیت و کنترل کیفیت”، باید تصویری از نحوه کار این 2 سیستم برای بهبود کیفیت سازمان و کمک به کاهش اقدامات اصلاحی به دست آورید. در ادامه برخی از تفاوت‌ها را با شرح عملکرد هر کدام در این مقاله آموزشی در سیستم کاران بررسی خواهیم کرد.

تضمین کیفیت و کنترل کیفی موثر و کنترل کیفی در صنایع

“تضمین کیفیت” و کنترل کیفی موثر چگونه انجام می شود؟ باید بگوییم یک سیستم مدیریت کیفیت چارچوبی است که سازمان‌ها را قادر می‌ سازد به طور مداوم انتظارات مشتری را برای کیفیت محصول ارائه دهند. برای تشویق مشارکت فعال و دستاوردهای کیفیت، سیستم را برای برآورده‌ کردن نیازهای کاربر نهایی پیکربندی کنید. درک هدف سیستم مدیریتی QMS برای جلوگیری از پیچیدگی ‌های غیر ضروری است که می‌ تواند اهداف کنترل کیفی شما را مختل کند، ضروری است. در بسیاری از موارد، سازمان‌ ها به اشتباه از سیستم QMS به ‌عنوان مجموعه ‌ای از SOPهای پیچیده و خسته کننده فرض می‌کنند که میتواند نوآوری را محدود کند. برای ارائه نتایج مفید، بسیار مهم است که از مخدوش‌ کردن ماموریت واقعی سیستم کیفیت خود جلوگیری کنید و به راحتی از این موضوعات مهم گذر نکنید.

جهت اخذ استاندارد ایزو و گواهینامه ایزو ( دریافت ایزو یا صدور ایزو) سیستم کاران آماده ارائه خدمات به شرکت ها و سازمانها می باشد. کارشناسان ما تمام وقت آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز هستند .

مورد اول : پیشگیرانه QA در برابر واکنشی  QC

به طور کلی “تضمین کیفیت” مؤثر، فعال است. هدف آن جلوگیری از نقص قبل از وقوع از طریق طراحی فرآیند است. کنترل کیفی واکنشی است و برای شناسایی عیوب در کیفیت محصولات تولید شده کاربرد دارد. QA شامل طراحی فرآیندهایی مانند مستند سازی رویه ‌های عملیاتی استاندارد SOP بر اساس الزامات سری ایزو 9000 است. هر بار که فرآیندها تکرار می‌شوند، باید به تولید محصولات ایمن و موثر بینجامد. QC شامل آزمایش محصولات برای اطمینان از مطابقت آنها با استانداردهای ایمنی و کارایی است. اگر آزمایش QC مشکلات کیفی را آشکار کند، باید به اقدامات واکنشی منجر شود تا از ارسال و توزیع یک محصول نا ایمن جلوگیری شود. در حالت ایده‌آل، مسائل QC باید جرقه بازبینی QA را برانگیزد.نتایج آزمایش غیر منطبق، باید به اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه CAPA برای تعیین علت اصلی مشکلات کیفیت منجر شود؛ همچنین فرآیندهای بروز رسانی برای جلوگیری از بروز مشکل در آینده باید در دستور کار قرارگیرد.

مورد دوم : فرآیند QA در برابر محصول QC

به طور کلی “QA” فرآیندگرا است و به روی بررسی فرآیند و پیشگیری از بروز نقص کیفیت تمرکز دارد. در عوض QC محصول محور است و بر شناسایی مسائل کیفیت در محصولات تولید شده متمرکز است که میتواند بر رضایت مشتری تأثیر بگذارد. به بیانی دیگر، تفاوت این 2 مفهوم را می‌توانیم تحت عنوان اقدامات در مقابل نتایج تعریف کنیم. QA شامل اقداماتی است که محصول را ایجاد می‌کند، در حالی که QC بر محصول حاصل متمرکز است.

بررسی چند نمونه ازهر نوع فعالیتی که در بالا ذکر کردیم :
  • فرآیند های تضمین کیفیت
  • مستندات – ممیزی ‌ها
  • مدیریت تامین‌ کننده
  • آموزش پرسنل
  • تغییر روند کنترل
  • رویه‌ های تحقیق
  • فرآیند های کنترل کیفی
  • بازرسی دسته ‌ای و نمونه ‌برداری محصول
  • تست اعتبار سنجی – تست آزمایشگاهی – تست نرم‌ افزار

مورد سوم : سیستم QA در برابر قطعات QC

میتوانیم بگوییم به طور کلی “سیستم‌ تضمین کیفیت” روش‌ها و رویه ‌هایی هستند که برای حفظ استانداردهای کیفیت استفاده میشوند و سیستم ‌های کنترل کیفی قطعات، از جمله خروجی های سیستم را اندازه‌گیری می‌کنند. تلاش‌های QC ممکن است بر روی قطعاتی که برای ایجاد محصول نهایی استفاده می‌شوند، مانند مواد خام، متمرکز شود. سیستم QA ممکن است فعالیتهای مختلفی را برای مدیریت کیفیت دیکته کند تا مطمئن شود ورودی ‌ها به طور مداوم ایمن و مؤثر هستند. لذا تمرکز بر جفت این موارد امری مهم و ضروری است.

مورد چهارم : ایجاد QA در برابر تأیید QC

میتوانیم بگوییم نتیجه فعالیت ‌های QA نقشه راه برای ایجاد محصولات با کیفیت است. این شامل تعریف استانداردهایی برای طراحی محصول، ساخت، بسته ‌بندی، توزیع، بازاریابی و فروش است. درعوض QC شامل تایید صحت محصولات پس از تولید و قبل از توزیع یا تایید ایمنی و کارایی است. از این رو توجه به این موارد بسیار واجب است.

همراه ما باشید با مقاله آموزشی کنترل کیفی در صنایع

اخذ انواع گواهینامه ایزو – صدور انواع گواهینامه ایزو – دریافت فوری انواع گواهینامه ایزو با سیستم کاران

جهت “اخذ گواهینامه ایزو فوری” و  دریافت فوری استاندارد ایزو – صدور فوری گواهینامه ایزو میتوانید از طریق سیستم کاران اقدام نمایید. سیستم کاران برترین مرکز جهت اخذ گواهینامه ایزو (دریافت ایزو – صدور ایزو) در کشور با مجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد. همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما و برترین مشاوران کشور بهره مند شوید.

 

مدیریت کیفیت QMS

 

مورد پنجم : کل تیم QA در برابر پرسنل اختصاصی QC

در این مورد هم میتوانیم بگوییم فعالیت ‌های “تضمین کیفیت” کل تیم را شامل می‌شود. هر عضو ملزم به پیروی از SOP ها و مسئول فعالیت‌های QA است. در‌ حالی‌ که سیستم مدیریت کیفیت QMS به طور کلی مسئولیت واحد کیفیت و تیم رهبری است. فعالیت ‌های QA شامل استانداردهایی برای آموزش، مستند سازی و بررسی در سراسر فرآیند است. QC معمولا مسئولیت پرسنل خاصی در سازمان است که وظایف آن‌ ها شامل دنبال‌ کردن SOP برای آزمایش محصول است. کارکنان QC از SOPها برای ایجاد یک سیستم کنترل کیفی پیروی کرده و یافته‌ های خود را براساس رویه ‌های استاندارد آزمایش محصول و اعتبار سنجی فرآیند مستند می کنند.

برخی از وظایف تعیین شده توسط GMP برای واحد کیفیت عبارت ‌اند از:

  • پیاده ‌سازی و تکمیل کنترل کیفیت
  • توسعه رویه‌ ها برای عملیات
  • حصول اطمینان از رعایت رویه‌ ها و مشخصات
  • بررسی سوابق برای اصلاح مغایرت ‌ها

راهنمای کنترل کیفیت و کنترل کیفی در صنایع

سازنده باید یک سیستم کنترل کیفیت را پیاده سازی کند و سیستم را از طریق کتابچه راهنمای کنترل کیفیت خود توصیف کند. این دستورالعمل نیاز به پوشش اختیارات و مسئولیت، سازماندهی، محاسبه و ترسیم طراحی، کنترل مواد، برنامه معاینه و بازرسی، تصحیح موارد عدم انطباق، ساخت، کدها و استانداردها، معاینات و آزمایشات مورد نیاز، کالیبراسیون ابزارهای اندازه گیری، نگهداری سوابق و فرم های نمونه دارد کتابچه راهنمای کنترل کیفیت برای هر تولید کننده تجهیزات یا مواد، شرح کنترل کیفیت، مروری بر مفاهیم کنترل کیفیت و مراحل کنترل کیفیت در کارگاه تولید آنها را ارائه میدهد. لازم به ذکر است که راهنمای “کنترل کیفیت” فروشنده یا سازنده با طرح کنترل کیفیت متفاوت است. این راهنما به سیستم کنترل کیفیت سازنده اشاره دارد و یک سند جامع است که به همه چیز در مورد کیفیت می پردازد. اما طرح کنترل کیفیت به یک سفارش خرید خاص اشاره دارد و تمامی بازرسی ها و نقاط تستی را که باید در فرآیند ساخت تجهیزات یا مواد پوشش داده شود، مشخص میکند.

راهنمای کنترل کیفیت صنعتی برای پیمانکاران

به طور کلی باید بگوییم که کتابچه راهنمای “کنترل کیفیت پیمانکاران” به سیستم های کنترل کیفیت پیمانکاران ساختمانی اشاره دارد. این راهنما به پروژه های خاصی اشاره نمیکند و باید مسئولیت ها و اختیارات، کنترل مواد دریافتی، برنامه معاینه و بازرسی، اصلاح عدم انطباق ها، ساخت و ساز، کدها و استانداردها، معاینات و آزمایشات مورد نیاز، کالیبراسیون ابزارهای اندازه گیری، نگهداری سوابق و نمونه را مشخص کند. تشکیل می دهد. طرح کنترل کیفیت پیمانکار ساختمانی به کلیه فعالیت های کنترل کیفیتی اطلاق میشود که در ساخت کارخانه های صنعتی انجام می شود و تمامی زمینه ها از جمله عمران، مکانیک، برق و ابزار دقیق را پوشش می دهد. این طرح معمولا به صورت جدولی است و هر فعالیتی به فرم های کنترل کیفیت خاص خود نیاز.

جایگاه شما در کنترل کیفی در صنایع کجا میتواند باشد ؟

“جایگاه کنترل کیفی” در کسب و کار شما؟ ایجاد تغییرات قابل‌ توجه در محل کار می‌تواند پیچیدگی ایجاد کند. هنگام اتخاد یک سیستم مدیریتی QMS جدید، سادگی کلید پذیرش و ایجاد بهبود در تضمین کیفیت است. مقاومت در برابر تغییر می‌تواند طراحی سیستم مدیریت کیفیت و پذیرش کاربر را پیچیده کند. یک پروژه موفق QMS مستلزم مدیریت موثر تغییر و درک نقش انسان در کنترل کیفی و تضمین کیفیت است. با تمرکز بر سادگی، بهترین شیوه‌ ها، و مدیریت موثر تغییر، می‌توانید از QMS جهت پیشرفت کسب ‌و کار خود استفاده کنید و به بهترین نتایج ممکنه دست یابید.

مزایای سیستم مدیریتی QMS

 

مزایای سیستم مدیریتی QMS

“سیستم مدیریت QMS ” خوب باید ساده و قابل‌ پیگیری باشد. زمانی که یک  سیستم به‌ درستی توسعه داده شود، مزایای بسیاری را ارائه میدهد که به شما امکان می‌دهد تجارت خود را بهتر اداره کنید. این سیستم به شما کمک می‌کند تا:

  • عملکرد عملیاتی خود را افزایش دهید.
  • کسب و کار خود را رشد دهید.
  • کنترل مدیریت بهتری داشته باشید.
  • ارتباطات تجاری را تسهیل کنید.
  • فعالیت بین المللی داشته باشید.
  • بهترین شیوه‌ های تجاری را اجرا کنید.
  • به طور جهانی کار کنید و خود را بالا بکشید.
  • اطمینان حاصل کنید که کارکنان جدید به‌ سرعت و به ‌راحتی جذب می ‌شوند.
  • روحیه و انگیزه کارکنان را افزایش دهید.
  • باعث شوید تا رضایت مشتریان شما روز به روز افزایش یابد.
  • به سطح ثابتی از خدمات و تحویل محصول دست یابید.
  • به گستردگی کارتان فکر کنید.
  • از رشد کسب ‌و کار در آینده حمایت کنید.
  • بتوانید پرسنل بیشتری جذب کنید و کارتان را گسترش دهید.
  • بر اساس اندازه‌ گیری عینی، بهبود مستمر ایجاد کنید.
  • و… از اندک مزایای این سیستم است که برای شما در اینجا آوردیم.

فرم های کنترل کیفیت صنعتی و کنترل کیفی در صنایع

فرم های کنترل کیفیت، فرم‌ های پشتیبان طرح کنترل کیفیت هستند. هر فعالیت در طرح کنترل کیفیت نیاز به فرم خاصی دارد که باید توسط بازرس شخصی و شخص ثالث کنترل کیفیت تکمیل و امضا شود. خدمات بازرسی و کنترل کیفیت موضوعی کاملا متفاوت است. همانطور که در بالا توضیح داده شد، کنترل کیفیت به فروشندگان، پیمانکاران ساختمانی، شرکت های مهندسی و بازرسی به موسسات بازرسی شخص ثالث یا بازرس خود کاربر نهایی اشاره دارد. هنگامی که کاربر نهایی از بازرس خود استفاده میکند، یک بازرس شخص دوم خواهد بود. شرکت های بازرسی شخص ثالث گاهی خدمات کنترل کیفیت را به شرکتهای مهندسی ارائه می کنند. اما توجه داشته باشید گاهی اوقات کاربر نهایی فهرست کوتاه شرکت های بازرسی شخص ثالث را معرفی میکند و شرکت های مهندسی را موظف می کند که با یکی از آنها توافق کنند. در این حالت، شرکت بازرسی نقش یک آژانس بازرسی شخص ثالث را ایفا می کند، زیرا کاربر نهایی شرکت بازرسی دیگری را تعیین نمیکند.

کنترل کیفیت صنعتی برای شرکت مشاوره کنترل کیفیت

در مورد “کنترل کیفیت صنعتی” باید بگوییم که بعضی اوقات فروشندگان، پیمانکاران ساختمانی و شرکت های مهندسی از خدمات شرکت های مشاوره کنترل کیفیت استفاده می کنند، اما فعالیت های کنترل کیفیت را مستقیماً توسط خودشان انجام می دهند. آنها معمولاً این خدمات را از آژانس های بازرسی شخص ثالث دریافت می کنند. از طرفی دیگر کنترل کیفیت برای ساخت به کلیه فعالیت هایی اطلاق می شود که توسط فروشندگان بر اساس برنامه بازرسی و آزمایش تایید شده انجام میشود. هنگامی که فروشندگان طرح بازرسی و آزمایش مشتری را دریافت میکنند، برنامه کنترل کیفیت خود را تهیه و ارائه میکنند که برای برآورده کردن برنامه بازرسی و آزمایش ضروری است. بعد فروشنده از فرم های خاص خود برای ثبت تمام فعالیت های کنترل کیفیت استفاده میکند. در نهایت، این سوابق توسط یک بازرس شخص ثالث تایید شده و بخشی از یک کتاب نهایی خواهد بود.

سند کنترل کیفیت صنعتی برای کنترل کیفیت و کنترل کیفی در صنایع

در مورد لیست سند “کنترل کیفیت” از یک نوع تجهیزات به نوع دیگر متفاوت است. موارد زیر به طور کلی برای تجهیزات مکانیکی اعمال می شود: طرح کنترل کیفیت، طرح بازرسی و آزمایش، برگه‌های داده، نقشه‌های تایید شده، برگه‌های محاسبه مقاومت، گزارش‌های آزمایش مواد ،رویه‌های مشخصات جوشکاری (WPS)، سوابق صلاحیت روش (PQR)، نقشه‌های جوشکاری، گزارش‌های صلاحیت جوشکار، رویه‌ها و سوابق NDE، NDE گزارش صلاحیت های پرسنل، رویه ها و سوابق عملیات حرارتی، گواهی کالیبراسیون تجهیزات تست، روش تست هیدرواستاتیک و سند کیفیت آب، رویه ها و سوابق تست ویژه، سوابق کنترل کیفیت مانند برازش، جوشکاری، بازرسی ابعاد، مراحل آماده سازی و رنگ آمیزی و سوابق , رویه ها و سوابق نگهداری مخازن تحت فشار، بسته بندی و حمل و نقل و…

بسیار از شما همراهان عزیز ممنونیم که این مقاله آموزشی را مطالعه کردید و به دانش خود افزودید. تمام تلاش تیم ما یاری دادن و اطلاعات مفید و به روز دادن به شما عزیزان است. در ادامه نیز همراه ما باشید.

مزایای اخذ فوری گواهینامه ایزو توسط شرکت سیستم کاران :

  • پیاده سازی رایگان
  • جلب اعتماد ذینفعان
  • مشاوره تلفنی و حضوری
  • کمک به ایجاد کنترل ها و بهبود کیفیت
  • سرعت در کارسازی
  • بهبود کیفیت و کاهش ضایعات
  • صدور گواهینامه ایزو فوری
  • جلب اعتماد عموم مردم جهت شیوه های تجاری صحیح و مطمئن
  • پرداخت کمترین هزینه جهت صدور گواهینامه ایزو
  • صدور فوری گواهینامه ایزو
  • ارتقای وجهه شرکت در بازار و عمومی
  • گرفتن مشاوره از مشاورین فوق حرفه ای در زمینه صدور گواهینامه های ایزو
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • افزایش قرارداد و چشم اندازها
  • استفاده از تجربیات متخصصین ایزو
  • بهبود مدیریت ریسک و عملکرد
  • افزایش قابلیت اطمینان محصول و خدمت
  • جذب مشتری و افزایش مشتری و در نتیجه رشد کسب و کار

ما در مجموعه بزرگ سیستم کاران کنار شما هستیم که با کمترین هزینه و در مدت زمان کوتاهی “گواهینامه ایزو” اخذ نمایید. تمامی مستندات و هر آنچه نیاز دارید به همراه گواهینامه ایزو در سایت سیستم کاران مستندات قابل دسترسی می باشد. بنابراین برای اخذ گواهی نامه ایزو با حداقل هزینه و بهترین مزایا شرکت سیستم کاران در کنار شما است.ممنون که تا اینجا همراه ما بودید. تیم سیستم کاران همه تلاش خود را میکند تا پاسخ تمامی سوالات شما را بدهد و هر گونه ابهامی را برای شما برطرف کند. اگر خواهان “اخذ گواهینامه ایزو” هستید پس نیاز به یک مشاور ایزو دارید. برای اخذ گواهینامه ایزو معتبر باید ابتدا اقدام به استقرار الزامات ایزو نمایید. مدت زمان اخذ گواهی نامه ایزو بستگی به اهداف تعیین شده سازمان دارد. با مشاوران سیستم کاران در تماس باشید تا شما عزیزان را در این راستا راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *