ایزو 9001

ایزو 9001

 ایزو 9001 چیست؟

“گواهی نامه iso یا گواهینامه ایزو 9001” : به مدیریت کیفیت در بخش تولید و خدمات اطلاق میگردد. این ایزو به عنوان مهمترین استاندارد شناخته شده در عرصه بین المللی برای سیستم مدیریت کیفیت یا qms تعریف میشود. استاندارد ایزو 9001 یک استاندارد جامع و کامل است که در بیش از 187 کشور مورد موافقت و اجرا واقع شده است.
“گواهی سیستم مدیریت کیفیت” یک راهنمای جامع و دستور العمل لازم الاجراست که در تمام سازمان ها، شرکتها و ارگان هایی اجرا میشود که بر موضوع کیفیت تاکید ویژه ای دارند. درواقع شرکت ها و سازمان هایی که موفق به دریافت ایزو 9001 شده اند به مشتریان خود اعلام میکنند که خدمات و تولیدات آن ها توسط یک سیستم مدیریت کیفیت کنترل میشود.

گواهینامه iso 9001

این استاندارد(“گواهی نامه ایزو 9001”) گسترده‌ترین استاندارد qmsدر جهان است که بیش از ۱ میلیون گواهینامه برای سازمانها در ۱87 کشور جهان اخذ شده است. جهت اخذ ایزو ۹۰۰۱ ( دریافت ایزو ۹۰۰۱ یا صدور گواهی نامه ایزو ۹۰۰۱ ) سیستم کاران آماده ارائه خدمات به شرکت ها، ارگان ها و سازمان ها میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با پشتیبان های مجرب و حرفه ای تیم سیستم کاران تماس بگیرید.

استاندارد و گواهی نامه ایزو 9001

استانداردی جامع و عمومی برای تمامی شرکت ها، سازمان ها و مراکزی است که به موضوع کیفیت توجه دارند. شرکت ها و مراکزی که موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ISO 9001 میگردند به مشتریان خود اعلام میدارند که یک سیستم مدیریت کیفیت موثر در آن شرکت فعال است. ایزو ۹۰۰۱ راهی سریع و آسان برای مصرف کنندگان بالقوه است که ببینند آیا شرکت شما وقت و تلاش خود را برای اطمینان از این که محصول یا خدماتی که ارائه میدهید، دارای کیفیت قابل قبول است یا خیر.برای کسب اطلاعات بیشتر با سیستم کاران همراه باشید.
از ساختار مشترک ارائه شده توسط” Annex SL” پیروی میکند.” ISO 9001: 2015 “با سایر سیستم های مدیریتی، مانند ISO 14001 سازگاری بیشتری دارد و باعث میشود که ادغام سیستم های مدیریتی موثرتر و کارآمدتر شود. استاندارد ISO 9001 بدین منظور تدوین شده است تا سازمان ها را از هر نوع و در هر اندازه ای که باشند در استقرار و اجرای مؤثر سیستم مدیریت کیفیت یاری دهند.

صدور گواهینامه ایزو 9001 چه شرایطی دارد؟

“ایزو 9001”: امروزه کمتر شرکت و سازمانی را میتوان یافت که در حوزه تجارت اعم از تولید یا خدمات فعالیت داشته باشد و با جزییات ایزو 9001 آشنایی نداشته باشد. ایزو 9001 با عنوان مدیریت کیفیت یکی از مهمترین استانداردهای تدوین شده در سازمان جهانی استاندارد یا iso است. در این مقاله به معرفی استاندارد مورد نظر با عنوان ایزو مدیریت کیفیت یا همان ایزو 9001 می پردازیم همچنین شرایط دریافت ایزو مدیریت کیفیت را تشریح خواهیم کرد. با سیستم کاران همراه باشید.

مقاله مرتبط : انواع ایزو

مزایای دریافت ایزو 9001

“ایزو 9001”: وقتیکه علامت، استاندارد و نشان گواهی ایزو 9001 روی یک تولید یاخدمت قرار میگیرد در واقع مصرف کننده میتواند به راحتی یک سیستم مشخص و تعریف شده از ابتدای تولید تا انتهای آن را درک کند. به عنوان مثال زمانیکه یک کارخانه تولید چیپس و پفک، علامت ایزو 9001 را روی کارتن و بسته های چیپس و پفک درج میکند به مصرف کنندگان این اطمینان را میدهد که محصول تولید شده امروز هیچ گونه تفاوتی با محصولات قبل و محصولاتی که در آینده تولید میشوند نخواهد داشت.
“گواهی نامه و استاندارد ایزو 9001″این سیستم مشخص و معین در چرخه مدیریت امنیت خاصی را برای مصرف کننده ایجاد میکند البته این گواهی در چند سال اخیر تحت تاثیر پیشنهادات خاصی واقع شده است که امکان ریسک را به تولید کنندگان میدهد بدین صورت که از چرخه تعریف شده فوق خارج شده و برای افزایش کیفیت محصولات خود تلاش کنند با این حال این عملکرد نیز باید منطبق بر یک سیستم مدیریت کیفیت باشد که جزییات آن در استاندارد 9001 سازمان ایزو درج شده است.

ضرورت اخذ گواهی 9001 مدیریت کیفیت

“گواهی ایزو 9001 مدیریت کیفیت “تولیدکنندگان باید به یک زبان شیوا ، رسا ، ساده ، مختصر و قاعده مند با مشتریان خود در ارتباط باشند. ضرورت اخذ گواهی ایزو مدیریت کیفیت از آن جهت ضرورت دارد که تولیدکننده یا صاحب یک خدمت خاص این حس را به مشتری القا میکند که رضایت شما در راس اهداف ما قرار دارد. شما اگر به عنوان تولید کننده یا صاحب یک خدمت خاص نسبت به دریافت گواهی ایزو مدیریت کیفیت بی اعتنا باشید خود را در دایره خطر قرار داده و ممکن است به زودی از عرصه رقابت حذف شوید. زیرا امروزه تمامی کسب و کارهای حرفه ای دارای این گواهینامه هستند.
در نتیجه رمز موفقیت در تجارت و کسب و کار پیدا کردن بازار مناسبتر و گسترده تر از قبل است و این امر نیز مهیا نمیشود مگر با کسب مشتریان جدید. مشتریان و مصرف کنندگانی که تا به حال از محصولات و خدمات شما استفاده نکرده اند نیاز به یک حاشیه امن برای انتخاب تولیدات و خدمات شما دارند. این حاشیه امن با درج علائم استاندارد و بخصوص علامت استاندارد مدیریت کیفیت یا همان گواهی نامه ایزو 9001 به دست میآید.
شاید اکثریت مردم و اجتماع به عنوان هدف نهایی بازار شما چندان با این اطلاعات آشنایی نداشته باشند اما واسطه ها، دلالان و همچنین فروشندگانی که صاحب فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای هستند و صاحبین کسب و کارهای بزرگ و موفق و شرکتهای به نام با این عناوین به خوبی آشنایی داشته و اصولا محصولاتی را در معرض فروش یا معرفی قرار میدهند که ازکیفیت آن ها مطمئن باشند.

مزایای دریافت ایزو 9001

پیاده سازی ایزو 9001 در واحدهای تولیدی و خدماتی

“پیاده سازی گواهی نامه ایزو 9001”: برای پیاده سازی این گواهی نامه باید نقاط مثبت و نقاط منفی سازمانی را بررسی کرده و وضعیت موجود را در تطابق با قواعد و قوانین استاندارد مورد نظر قرار دهید. ممکن است شما در جریان بررسی اوضاع موجود برای پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 متوجه شوید که بسیاری از این موارد را در شرکت یا سازمان خود اجرا کرده اید. با سیستم کاران همراه باشید تا در مورد پیاده سازی این گواهینامه بیشتر بدانید.
پیاده سازی ایزو 9001 به صورت کلی در چند مرحله خلاصه می شود.
اولین مرحله همانطور که گفته شد، تعیین نقطه شروع و هدف سازمان یا شرکت است. ابتدا باید نقاط قوت و ضعف خود را در زمینه کیفیت شناسایی و تحلیل کنید و روش های بهبود را برنامه ریزی کنید.
دومین مرحله طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت است. هر سازمان باید فرآیندهای خود را به صورت مستند شده تعریف و اجرا کند و منابع لازم را برای پشتیبانی از آنها فراهم کند.
در سومین مرحله ارزیابی و بهبود سیستم مدیریت کیفیت در نظر گرفته می شود. در این مرحله هر سازمان باید فعالیت های نظارت، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و بازخورد را اجرا نماید و اقدامات مربوط به بهبود هر قسمت را پیگیری نماید.
چهارمین مرحله اخذ استاندارد ایزو 9001 است. سازمان یا شرکت شما توسط یک نهاد معتبر خارج از مجموعه شما و صادرکننده ایزو مورد بازرسی قرار می گیرد و در صورت رعایت الزامات استاندارد، در نهایت گواهینامه به شما اعطا می شود.

“پیاده سازی استاندارد9001 “برای پیاده سازی هر استاندارد (به ویژه استاندارهای ایزو 9001) نیاز به یک مشاور متخصص در آن زمینه است تا با شناخت و تجربه کافی، بتواند بهترین مشاوره پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 9001 مورد نظر را ارائه کند. در این راستا شرکت سیستم کاران خدمات پیاده سازی را برای شما عزیزان به صورت رایگان انجام میدهد.
در هر صورت باید به این نکته دقت کنید که “سازمان استاندارد جهانی” یک سازمان پویا و فعال است و به صورت مستمر در راستای بهبود وضع موجود تلاش میکند. بنابراین اگر تصور می کنید تمام دستورالعمل های این سازمان را در واحد تجاری خود اجرا کرده اید، اما همچنان ثبت گواهی به نام شما صورت نگرفته است بهتر است در جزییات دقت کرده و مشکل کار را بررسی کنید.
شما میتوانید همچنین از سیستم یک پارچه سازی “مدیریت کیفیت” نیز بهره مند شوید مشروط بر اینکه در راستای دریافت گواهی های مرتبط با گواهی ایزو 9001 اقدام نمایید. از جمله این موارد میتوان به گواهی ایزو 14001 ورژن 2015 و گواهی ایزو 45001 اشاره نمود. با سیستم کاران و مقاله های حرفه ای ما همراه باشید.

نحوه دریافت گواهینامه 9001

شما زمانی میتوانید به دریافت گواهی ایزو “مدیریت کیفیت” امیدوار باشید که خط مشی دقیق و کنترل شده ای را ایجاد کرده و در همان راستا مبادرت به ارائه خدمت و تولید بپردازید. دریافت ایزو 9001 نیز باید با تکمیل درخواست و فرم مربوطه در موسسات مجاز صورت گیرد. شما هم اکنون می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه اخذ ایزو 9001 با شماره تلفن های ما تماس بگیرید.
آخرین نسخه‌ی استاندارد ایزو ۹۰۰۱
“ایزو 9001، ۲۰۱۵” نسخه فعلی این استاندارد ایزو 9001، ۲۰۱۵ است. استاندارد ISO 9001:2015 در اکتبر ۲۰۱۵ منتشر شد و جایگزین نسخه قبلی ایزو ۹۰۰۱:۲۰۰۸ شد. بازنگری به روز شده شامل بسیاری از فرایندهای تجدید نظر قبلی استاندارد بات مرکز بیشتر بر تفکر مبتنی بر ریسک و درک زمینه سازمان است. برای درک ا این تغییر، یک تغییر ساختاری عمده از استاندارد ویرایش ۲۰۰۸ ایزو ۹۰۰۱ ایجاد شد. گفتنی است که بندهای اصلی استاندارد نسخه های ۲۰۱۵ و ۲۰۰۸ متفاوت است.

ایزو 9001:2015

همانطور که گفته شد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ آخرین نسخه از استاندارد ایزو 9001 است که در سال 2015 منتشر و توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی در اختیار متقاضیان این استاندارد قرار داده شده است. این نسخه تغییرات مهمی را در ساختار، الزامات و مفاهیم استاندارد اعمال کرده است. برخی از این تغییرات عبارتند از:
الزامات اضافه شده در زمینه درک محیط، نقش رهبران، مخاطرات و فرصت ها، عملکرد و خروجی فرآیندها، داده های نظارت بر عملکرد، بازبینی عقود، طبقه بندی منابع، دانش سازمان، فعالان ذینفع، خروجی های غیر قابل قبول و بازخوردهای خارج از سازمان.
الزامات حذف شده در زمینه نماینده مسئول کارفرما، روش های پیشگیری از ناکارآمدی، دستورالعمل های کیفیت، ثبت های کیفیت، مدیریت تغییرات و اقدامات پیشگیرانه.
الزامات تغییر کرده در زمینه مشتریان، فرآیندها، محصولات و خدمات، سیاست کیفیت، اهداف کیفیت، بازخورد مشتریان، بازرسی دریافت، اقدامات اصلاحی و بازبینی توسط مدیریت.

مقاله مرتبط : دریافت ایزو 9001

آموزش ایزو 9001

آموزش ایزو 9001

منابع مختلفی برای آموزش ایزو 9001، تهیه و در اختیار سازمان ها و شرکت ها قرار داده شده است که می توان با استفاده از این منابع، نسبت به پیاده سازی و اجرای الزامات استاندارد ایزو 9001 در فرایندهای جاری سازمان یا شرکت استفاده نمود. برخی از این منابع عبارتند از:
کتاب ها و مقالات درباره استاندارد ایزو 9001 و سیستم مدیریت کیفیت .
دوره های آموزشی آنلاین یا حضوری که توسط سازمان های صادر کننده یا معتبر آموزشی برگزار می شوند .
وبینارها و ویدئوهای آموزشی که توسط خبرگان و مشاوران در زمینه ایزو 9001 ارائه می شوند .
راهنماها و الگوهای از پیش مستند سازی شده که توسط سازمان های حرفه ای تهیه و منتشر می شوند .

مقاله مرتبط : آموزش ایزو 9001

مشاوره ایزو 9001

برای مشاوره ایزو 9001، بهترین رویکرد استفاده از خدمات مشاوران حرفه ای در زمینه استانداردهای ایزو و به خصوص استاندارد ایزو 9001 است که با مشاوره تخصصی می توانند به سازمان ها كمك كنند تا:
نقطه شروع و هدف خود را در زمینه کیفیت مشخص کنند.
سیستم مدیریت کیفیت خود را طراحی و پیاده سازی کنند.
مستندات سیستم مدیریت کیفیت خود را تهیه و به‌روز رسانی کنند.
عملکرد سیستم مدیریت کیفیت خود را ارزیابی و بهبود دهند.
آمادگی خود را برای بازرسی و اخذ ایزو 9001 بالا ببرند.

سیستم مدیریت کیفیت iso 9001

سیستم مدیریت کیفیت iso 9001 یک ساختار منطقی و چارچوب عملی برای برنامه ریزی، اجرا، نظارت و بهبود فعالیت های جاری سازمان است که در نهایت به بالاتر رفتن کیفیت خروجی محصولات و خدمات منجر شده و رضایت مشتریان و ذینفعان شرکت یا سازمان را در بر خواهد داشت. به صورت ساده می توان ساختار سیستم مدیریت کیفیت iso 9001 به شکل زیر تشریح کرد:
سطح استراتژيك: در اين سطح، سازمان رسالت، چشم انداز، ارزش ها، اهداف و سياست های خود را در زمينه مدیریت كيفيت تعيين می كند. همچنین نقش رهبران سازمان را در هدایت مجموعه با تعهد به كيفيت مشخص می كند. بنابراین در این سطح مجموعه باید فعالیت های مرتبط با ذینفعان خود را شناسایى کرده و نيازها و انتظارات آن‌ها را درك كند.
سطح فرآیندي: هر سازمان در این سطح باید فرآیندهای خود را به صورت جامع تعريف، برنامه ريزى، اجرا، كنترل کند و همواره بهبود دهد. منابع لازم برای پشتيبانى از فرآیندها را فراهم كند،خروجی‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تمامی فرآیندها را مشخص نماید و با استانداردها، مشتریان و قوانین مربوط به استاندارد ایزو 9001 مطابقت دهد. در نتیجه در این سطح باید عملکرد فرآیندها را اندازه گیری، تجزیه و تحلیل کرد و بهبود داد.
سطح اجرایی: در نهایت سازمان باید محصولات و خدمات خود را با کیفیت بالا و در موعد مقرر تحویل دهد. نظارت بر فرآیندهای تولید، خرید، فروش، انبارداری، حمل و نقل و خدمات پس از فروش را انجام دهد و همچنین بازخوردهای مشتریان را جمع‌آوری و بررسی کند و پاسخگوی نیاز آنها باشد.

مستندات ایزو 9001

مستندات ایزو 9001 شامل اسناد و مدارک ثبت شده‌ای است که هر سازمان برای نشان دادن رعایت الزامات استاندارد و عملکرد سیستم مدیریت کیفیت خود تهیه و نگهداری می‌کند. مستندات ایزو 9001 نیز شامل سه سطح است:
سطح اول: هر سازمان باید یک سند مدیریت کیفیت تهیه کند که شامل سياست ها، اهداف، فعاليت ها، منابع و ساختار سيستم مديريت كيفيت است. این سند باید به صورت خلاصه و قابل فهم باشد و برای بررسی بیشتر اسناد دیگر، منابع دیگر مستندات را به خوبی ارجاع دهد.سطح دوم: در این سطح، رویه‌های کاری که شامل توضیحات جزئی فرآیندها، فعالیت ها، روش ها، دستورالعمل ها، الگوها و فرم های مورد نیاز برای اجرای سیستم مدیریت کیفیت است، مستند و شرح داده می شود. بنابراین روش‌ها یا رویه‌های کاری باید شفاف و قابل پیاده سازی باشند و با الزامات استاندارد همخوانی داشته باشند.
سطح سوم: در نهایت، هر سازمان باید مستندات ثبتی تهیه کند که شامل اطلاعات و داده های مربوط به عملکرد فعاليت ها، فرآیندها، محصولات و خدمات است. مستندات ثبتی باید به صورت قابل ردگیری و قابل بازبینی باشند و با روش‌های کاری منطبق باشند.

مقاله مرتبط : مستندات ایزو 9001

مستندات ایزو 9001

کاربرد ایزو 9001

کاربرد ایزو 9001 تنها به اعتبار این گواهی استاندارد محدود نمی شود و زمانی که به درستی در فرایندها و رویه های اجرایی شرکت یا سازمان پیاده سازی و اجرا شود، تاثیر و مزایای خود را به صورت موثر نشان خواهد داد. از جمله مزایا و کاربرد ایزو 9001 عبارتند از:

  • افزایش رضایت مشتریان و حفظ سهم بازار.
  • افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها.
  • افزایش اعتماد و اعتبار در بین ناظران و ذینفعان خارج از سازمان.
  • افزایش همکاری و هماهنگی درون سازمانی.
  • افزایش توانایی پاسخگویی به مخاطرات و تغییرات محیطی.

بندهای ایزو 9001

بندهای ایزو 9001 را نیز می توان به صورت خلاصه به ده بخش عمده تقسیم بندی کرد.

  • بخش 0 مقدمه: شامل اهداف، نحوه استفاده، مبانی و تعاريف استاندارد ايزو 9001
  • بخش 1 محدوده: حوزه کاربرد و قابليت استاندارد ايزو 9001
  • بخش 2 مراجع نظام‌مند: معرفی منابع استانداردي كه در استاندارد ايزو 9001 استفاده شده است يا به آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها ارجاع داده می شود.
  • بخش 3 اصطلاحات و تعاریف: اصطلاحات و تعاریف مورد نیاز برای فهم استاندارد ایزو 9001
  • بخش 4 زمینه سازمان: شامل الزامات مربوط به درک محیط سازمان، درک نیازها و انتظارات فعالان ذینفع، تعیین حوزه سیستم مدیریت کیفیت و مدیریت سیستم مدیریت کیفیت
  • بخش 5 رهبری: الزامات مربوط به رهبری و تعهد مدیریت ارشد، سیاست کیفیت، نقش ها، مسئولیت ها و اختیارات در سازمان
  • بخش 6 برنامه ریزی: الزامات مربوط به برنامه ریزی برای سیستم مدیریت کیفیت، اهداف کیفیت و برنامه های عمل، مدیریت ریسک ها و فرصت ها و مدیریت تغییرات
  • بخش 7 پشتيبانى: الزامات مربوط به منابع، كاركنان، زيرساخت، محيط كار، دانش سازمان، كنترل اسناد و ثبتی ها و نظارت بر فرآيندها، محصولات و خدمات خارجى
  • بخش 8 عمليات: الزامات مربوط به برنامه ريزى و كنترل عمليات، نيازها و انتظارات مشتريان، طراحى و توسعه محصولات و خدمات، خريد و تأمين كنندگان، توليد و ارائه محصولات و خدمات، بازرسى دريافت و بازخوردهای خارج از سازمان
  • بخش 9 ارزيابى عملكرد: الزامات مربوط به نظارت بر عملكرد سيستم مديريت كيفيت، داده های نظارت بر عملكرد، بازخوردهای داخلى سازمان، بازبینى توسط مديريت و بازرسى داخلى
  • بخش 10 بهبود: الزامات عمومی مربوط به بهبود، ناسازگارى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اقدامات اصلاحی و اقدامات پیشگیرانه

آیا دریافت گواهینامه ISO ایزو9001 به معنی ارائه‌ی محصولات و خدمات با کیفیت بالاست؟

“استاندارد ISO 9001”: یک سیستم مدیریت کیفیت جامع بوده که تمامی فرایندهای سازمان از ابتدا تا انتها تحت کنترل و بازرسی قرار میدهد به عنوان مثال یک شرکت تولید کننده چیپس سیب زمینی که گواهینامه ISO 9001 را داراست به این معنی است که چیپس تولیدی امروز با چیپس تولیدی فردا مزه متفاوتی از لحاظ میزان نمک، روغن، مواد اولیه و میزان پخت نداشته و تمامی فرایند ها از خرید مواد اولیه تا فرایند تولید و بسته بندی براساس دستورالعمل های تعریف شده، تایید شده و مشخص صورت میگیرد.
“گواهی نامه ایزو9001”: وقتیکه نیاز به بهبود در فرآیندها باشد پیش از هر اقدامی دستور العملهای قدیمی مورد ویرایش و تغییر قرار گرفته و دستورالعمل و روش اجرایی های جدید مورد تایید، تصویب و اجرا قرار میگیرند. لذا داشتن و اخذ گواهینامه ISO 9001 ایزو 9001 در وهله ی اول موجب ایجاد ساماندهی کیفی در روند تولیدات یا خدمات شده و مانع از انجام سلیقه ای در امور میشود. با سیستم کاران همراه باشید تا در مورد گواهینامه های ایزو بیشتر بدانید.
با در نظر گرفتن اینکه در “گواهی نامه ISO 9001” به موضوع بهبود مستمر توجه جدی شده از واحدهای صنعتی، شرکتها، سازمانها، اداره ها، ارگانها یا مراکز خدماتی دارنده این استاندارد انتظار میرود که طی برنامه ای منظم کیفیت محصولات خود را نیز ارتقا بخشند. در ورژن و ویرایش جدید ایزو ۹۰۰۱ که به ISO 9001 : 2015 شناخته میشود به بحث مدیریت ریسک نیز توجه ویژه شده و می بایست در تمامی فرآیندهای سازمانی به بحث ریسک توجه نمود.

چرا اخذ گواهینامه ISO 9001 مهم است ؟و ارتباط با سایر استانداردها چیست؟

“استاندارد ایزو ISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت” نیاز بسیاری از شرکت ها، سازمان‌ها و سایر بنگاههای اقتصادی میباشد و اهمیت این استاندارد بسیار تامل برانگیز است و به عبارتی یکی از شاخصه‌های استاندارد سازی نحوه مدیریت سازمان‌ها در سطح جهانی می‌باشد. اجرای الزامات سیستم مدیریت کیفیت استاندارد ISO 9001 در هر سازمانی، توانایی آن سازمان را در ارائه محصولات و خدماتی که دلخواه مشتری باشد، برآورده میکند و هدف اصلی از استقرار این سیستم ، افزایش رضایت مشتریان از طریق بهبود کیفیت خدمات و تولیدات است. سیستم کاران در راستای اخذ استاندارد 9001 به شما کمک میکند.
واضح و شفاف است که برای “رهبری و اداره موفق سازمان” باید آن را به گونه ای نظام مند و شفاف هدایت، کنترل و مدیریت کرد. این موفقیت میتواند در پرتو استقرار و برقرار نگهداشتن سیستم مدیریتی باشد که برای بهبود پیوسته سازمان طراحی شده است و در عین حال به نیازهای مشتریان درون سازمانی وبرون سازمانی توجه ویژه میکند.”ساختارAnnex SL”، زبان مشترک بین سیستم های مدیریت ایزو است، که مسیر صدور گواهینامه های مربوط به انطباق را ساده میکند. همچنین، با تمرکز بر روی ریسک، موارد نگران کننده را از قبل مشخص میکند و به شما این امکان را می دهد تا منابع مورد نیاز خود را در جایی که بیشترین نیاز را دارند، اختصاص دهید.

“اخذ ایزو 9001 با شرکت سیستم کاران”

اگر که همراه با گواهینامه ISO 9001 استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ و OHSAS18001 اجرایی شده و گواهینامه آنها صادر گردد در اصطلاح سیستم مدیریت یکپارچه IMS پیاده سازی شده است. به شرکت ها و سازمان توصیه می گردد همراه با استاندارد ISO 9001:2015 ( آخرین ورژن ISO 9001 ) نسبت به دریافت ایزو ۱۴۰۰۱ورژن ۲۰۱۵و OHSAS18001 ورژن ۲۰۰۷ ( که اکنون ایزو ۴۵۰۰۱ جایگزین آن شده است) نیز اقدام نمایند تا ضمن صرفه جویی در هزینه از طریق دریافت گواهینامه IMS ( ایزو ۹۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ و OHSAS18001 ) تاثیر مثبت تری در دیدگاه مشتریان از طریق تقویت برند خود گذارند.

استقرار استاندارد ایزو ۹۰۰۱

استقرار استاندارد ایزو ۹۰۰۱

“استقرار سیستم مدیریت کیفیت”بر اساس استاندارد ایزو ۹۰۰۱ باید وضعیت موجود، نقاط ضعف، نقاط قوت و تطابق سازمانی را شناسایی و با این استاندارد بررسی و مقایسه کرد. ممکن است سازمانها به این نتیجه برسند که بسیاری از نیازمندیهای موجود در استاندارد ایزو ISO 9001 را در حال حاضر رعایت می کنند ، ولی چگونگی آنها ثبت نشده است. استاندارد ایزو 9001 ISO 9001 تأکید می کند که یک سازمان به تعیین، اجرا، مدیریت، بهبود مستمر و اثر بخشی فرایندهایی که در سیستم مدیریت کیفیت موردنیاز است، اهمیت میدهد و تأثیر متقابل این فرایندها را به منظور بدست آوردن اهداف سازمانی مدیریت میکند.
ISO 9000 در مقابل ISO 9001
“ایزو 9000 در مقابل ایزو 9001 “: در حالیکه ISO 9001 : 2015، برای ایجاد یک سیستم مدیریت کیفیت میباشد، استانداردهای دیگری در خانواده ایزو ۹۰۰۰ وجود دارد که از الزامات ISO 9001 پشتیبانی میکند. ISO 9000، هفت اصل مدیریت کیفیت را در ورای ISO 9001 توضیح میدهد و کلیه اصطلاحات استفاده شده در استاندارد ایزو ۹۰۰۱ را تعریف میکند. علاوه بر این، ISO 9004 راهنمایی در مورد موفقیت آمیزتر شدن یک سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 را ارائه میدهد و بر چگونگی بهبود فرآیند اجرایی ایزو ۹۰۰۱ با ارائه بهترین اطلاعات عملی تمرکز دارد.

“جهت اخذ ایزو ۹۰۰۱ ” میتوانید از طریق شرکت سیستم کاران بابیش از چند دهه فعالیت و سابقه کاری در زمینه اخذ استاندارد ایزو برای سازمانها، شرکتها، صاحبین کسب و کار و… اقدام نمایید.
سیستم کاران” برترین مرکز جهت اخذ ایزو ۹۰۰۱ در کشور با مجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت میباشد. برای اخذ ایزو۹۰۰۱ از طریق لینک درخواست گواهینامه اقدام نمایید. همچنین میتوانید برای اخذ ایزو ۹۰۰۱ با پشتیبانهای ما تماس بگیرید و علاوه بر درخواست خود از مشاوره حرفه ای و رایگان ما در زمینه صدور گواهینامه ایزو استفاده کنید. کلیه گواهینامه های صادره توسط شرکت سیستم کاران تحت اعتبار نهادهای جهانی صادر میگردند. همین حالا با ما تماس بگیرید. مشاورین ما آماده پاسخ گویی به شما عزیزان هستند.

2 دیدگاه برای “ایزو 9001

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *