گواهینامه ایزو 22320

گواهینامه ایزو 22320

گواهینامه ایزو 22320 مدیریت بحران و حوادث

گواهینامه ایزو 22320 چیست ؟ گواهینامه 22320 مناسب چه کاری است ؟ استاندارد 22320 مناسب چه افرادیست ؟به طور کلی این استاندارد یکی از استانداردهای بین المللی و جهانی برای موضوع مدیریت بحران است.

آشنایی با استاندارد ایزو 22320

لازم به ذکر است که این استاندارد در بیست و یک دسامبر 2011 توسط سازمان جهانی استاندارد تحت عنوان مدیریت بحران یا همان (مدیریت پاسخ به حوادث) به ثبت رسید و به عموم اعلام گردید. این الزامات در کارخانه ها و سازمانهای خصوصی و دولتی نیز قابل پیاده سازی است. اجرای این الزامات  میتواند باعث کاهش خطرات و صدمات جانی به پرسنل یک سازمان به هنگام بروز بحران شود و در واقع پیشگیری از حوادث باشد و ایمنی یک سازمان را بالا ببرد.

همین حالا میتوانید نسبت به درخواست گواهینامه بین المللی ایزو 22320 اقدام کنید و با کارشناسان سیستم کاران تماس حاصل فرمایید.

در واقع استاندارد ISO 22320 یا “ایزو مدیریت بحران” حاوی دستورالعمل هایی برای مدیریت حوادث، اصول مدیریت بحران و اصول اولیه مدیریت منابع در مواقع بحرانی است. ایزو 22320 یک استاندارد بین المللی است که الزامات لازم برای پاسخ به حادثه را تعیین میکند و به سازمان های دولتی و خصوصی این امکان را میدهد تا توانایی های خود را برای پاسخگویی به هر نوع موقعیت اضطراری تقویت کنند.

این گواهینامه ایزو و این استاندارد به کاهش تهدیدها و خسارات مالی و جانی کمک فراوانی میکند و عملکرد مستمر تسهیلاتی منابع آب و مواد غذایی، بهداشت، خدمات نجات، ارسال سوخت و برق را تضمین میکند. این ایزو تضمین میکند که کلیه افرادی که در یک حادثه به نحوی درگیر هستند، حداقل خسارت جانی و مالی را داشته باشند و از منابع انسانی در مواقع بحرانی به نحو احسن استفاده شود. این ایزو هم چنین شامل عواقب ناشی از حوادث غیر مترقبه در روند کسب و کار میشود.

شما با استفاده و به کارگیری از این ایزو میتوانید از خسارات جانی و مالی در کسب و کار، سازمان و شرکت خود جلوگیری کنید. طی یک بحران ایجاد شده، به یک نظم و سازماندهی مستمر در مدیریت نیاز است. برای ایجاد این نظم و کاهش خسارات و حوادث ISO 22320 یک سری اصول و مبانی را ارائه میدهد که در طی حادثه، بین تمامی افراد درگیر یک حادثه، نظم ایجاد میکند.

“گواهینامه ایزو 22320 رویکردی کلی برای پیشگیری و مدیریت شرایط بحرانی است.”

مدیریت بحران شامل هر 3 مرحله از یک رویداد یا حادثه مخرب(قبل، حین حادثه و بعد از حادثه)است. پاسخ فوری به این رویدادها، شامل اقداماتی برای پیشگیری از خطر قریب الوقوع و یا کاهش پیامدهای حوادث مخرب میشود. ISO 22320 مبتنی بر تشخیص و فعال سازی مناسب یک سری از قوانینی است که مدیریت بحران مؤثر یک حادثه را تسهیل میکند. علاوه بر مدیریت مؤثر و ایجاد همکاری مناسب بین عوامل درگیر در یک حادثه، عوارض بد ناشی از آن حادثه را به حداقل میرساند. این ایزو یک چارچوب کلی برای کاهش ریسک جانی و مالی، ریسک در عملیات و دیگر ریسک هایی که به مدیریت دقیق بحران نیاز دارند ارائه میدهد.

اهمیت اجتماعی مدیریت اضطراری، نیازها جهت پاسخ به وقایع (حوادث)

  • مسئول بودن و شرکت داشتن در اقدامات پیشگیرانه
  • پیشگیری از حوادث
  • آمادگی و انعطاف پذیری
  • پیشنهاد راهنما و دستور عمل در پاسخ به حوادث
  • گسترش قوانین، نظارت و کنترل
  • برنامه ریزی به منظور نظارت و کنترل
  • گسترش دفاتر چند منظوره
  • سازمان همکاری چند منظوره
  • همکاری به منظور پاسخ گویی به حوادث
  • گسترش سیستم های اطلاعاتی و ارتباطاتی به منظور پاسخ به حوادث
  • تحقیق در زمینه پاسخ به حوادث
  • تحقیق در زمینه پاسخ به اطلاعات و ارتباطات
  • تحقیق در زمینه پاسخ به نمونه های اطلاعات کاربردی داخل
  • تحقیق در زمینه عوامل انسانی در پاسخ به حوادث
  • مسئول بودن جهت ارتباط و تعامل با عموم مردم

اخذ فوری گواهینامه ایزو 22320 با سیستم کاران

دریافت ایزو مدیریت بحران، دریافت و اخذ ISO 22320 ، دریافت و اخذ استاندارد مدیریت بحران، اخذ ایزو بحران، اخذ ایزو مدیریت بحران و حوادث، اخذ ایزو 22320، دریافت فوری ایزو 22320، اخذ استاندارد ایزو 22320، دریافت انواع گواهینامه ایزو و استاندارد ایزو را در کمترین زمان و بهترین خدمات با ما تجربه کنید.

از جمله دیگّر مزایای اخذ ایزو مدیریت بحران :

  • شناخته شدن در سطح بین المللی و جهانی
  • کسب مزیت رقابتی در بازار و سایر همکاران
  • تقویت مهارت های تصمیم گیری طی بحران ها و حوادث
  • ایجاد احساس اطمینان خاطر در مشتریان و پرسنل و همکاران
  • رشد خدمات آموزشی به دلیل تقویت برند
  • کمک به سازمان برای ارزیابی میزان عملکرد
  • بالا بردن اعتبار شرکت و سازمان
  • دریافت گواهی نامه بین المللی معتبر با کد رجیستر
  • اطمینان از کیفیت خدمات آموزشی
  • افزایش مهارت های لازم
  • پیش بینی برای رویارویی مدیریت حوادث پیچیده و استرس زا
  • ایجاد اعتبار برای مشتریان
  • تقویت هماهنگی بین افراد و پرسنل سازمان برای رویارویی با بحران ها
  • تقویت توانایی پاسخ به تهدیدات
  • توسعه تخصیص منابع
  • ارائه اطلاعات لازم برای مشتریان و همکاران
  • کاهش هزینه های اضافی برای مدیریت بحران
  • ارتقای شغلی
  • کسب درآمد بیشتر از طریق به روز شدن

اخذ گواهینامه ایزو 22320

در سال های اخیر فجایع زیادی ازجمله حملات تروریستی و حوادث مهم دیگری به وجود آمده اند که اهمیت پاسخ به حوادث تاثیرگذار به منظور نجات زندگی، کاهش صدمه و زیان و تضمین سطح ابتدایی همبستگی عملکردهای ضروری اجتماعی را نشان میدهد شامل: (سلامتی، امداد، خدمات رسانی، آب و منابع غذایی و سوخت رسانی) در حالی که در گذشته تمرکز پاسخ گویی وقایع به صورت ملی، منطقه ای و محدود به سازمان های واحد بود. امروزه و برای آینده احتیاج است به نزدیک شدن به چند ملیتی و چند سازمانی شدن. این نتیجه دولتی جهانی، غیر دولتی، روابط و وابستگی های بازرگانی و صنعتی است. در این راستا گواهینامه و استاندارد ایزو 22320 توانسته نیازهای مردم جهان را در این زمینه ها برطرف سازد.

این ایزو و استاندارد بین المللی امکان پاسخ به حوادث عمومی و خصوصی را جهت بهبود توانایی هایشان در مدیریت تمام موارد غیر منتظره برای مثال (بحران، اختلال و وقایع ناگوار فراهم میسازد). عملکرد چند منظوره پاسخ به حوادث در میان آژانس ها و سازمان ها یا بخش خصوصی و سطوح مختلف مسئولیت دولتی تقسیم بندی شده اند. علاوه بر این نیازی جهت پیروی از تمامی طرفین شرکت کننده در رابطه با این که چه طور پاسخ حوادث را آماده و به طور موثری اجرا کنند وجود دارد. این استاندارد بین المللی براساس حداقل الزامات تمایل دارد تا سازمان های مشارکت کننده راجهت فعالیت داشتن با حالت مطلوب بهره وری مشترک توانمند سازد.

اخذ گواهینامه ایزو 22320، صدور گواهینامه ایزو 22320، دریافت گواهینامه ایزو 22320

جهت “اخذ گواهینامه ایزو 22320″، دریافت استاندارد ایزو 22320،صدور گواهینامه ایزو 22320، شما مشتریان عزیز میتوانید از طریق سیستم کاران اقدام نمایید. سیستم کاران برترین و بزرگترین مرکز اخذ گواهینامه ایزو 22320 در کشور ب امجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

اهمیت اخذ گواهینامه ISO 22320 چیست؟

در این راستا و در سالهای اخیر حوادث و فجایع بسیاری رخ داده است که اهمیت پاسخ به این حوادث جهت نجات جان افراد، کاهش آسیب ها و خسارت ها را بالا برده است. در حالی که در گذشته حوزه کاری مدیریت بحران در سطح ملی، منطقه ای یا داخل یک سازمان بوده است، امروزه رویکردی بین المللی و چند ملیتی دارد. هرگونه واکنش در پی یک حادثه ممکن است شامل مشارکت سازمانهای دولتی و خصوصی باشد که در سطح بین المللی، منطقه ای یا ملی مشغول به کار هستند.

جهت هماهنگی و مچ کردن همه این نهادها با هم و انجام اقدامات پیشگیری به یک “استاندارد بین المللی” نیاز است. در این راستا ایزو 22320 ابزاری با ارزش است که هر سازمانی میتواند از آن برای انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر حوادث در هر بحران استفاده کند. بنابراین کلیه افراد درگیر در یک حادثه باید به نحوی آموزش ببینند که از قبل برای آن حادثه آمادگی کامل را داشته باشند. این ایزو مشارکت جامعه را در توسعه و اجرای اقدامات پیشگیرانه برای حادثه بیشتر می کند و فرهنگ مدیریت بحران سازمان ها را ارتقا میدهد.

با ما همراه باشید با یكی دیگر از مزایای اخذ ایزو مدیریت بحران :

مزیت دیگر “ایزو مدیریت بحران” این است كه اصول سازماندهی، هماهنگی، همکاری و تصمیم گیری در حوزه مدیریت بحران را در سازمان ها و شرکت ها نهادینه می كند و این اطمینان را به وجود می آورد كه افراد درگیر در یک حادثه اعم از مدیران، مسئولان، پرسنل و کارگران هنگام بروز فاجعه با هم هماهنگ باشند، در نتیجه خطرات احتمالی کاهش می یابد و از منابع انسانی هم به درستی استفاده میشود. پاسخ به حوادث غیر مترقبه شامل اقداماتی جهت پیشگیری و به حداقل رساندن خطرات و عواقب یک حادثه می شود. این حوادث شامل حوادث غیر مترقبه طبیعی، امنیت پایین اطلاعات یا به عنوان مثال یک آتش سوزی صنعتی که کل زنجیره تأمین یک محصول را از بین میبرد.

شرکت سیستم کاران با بیش از چند دهه فعالیت در زمینه اخذ گواهینامه ایزو در خدمت شماست. این شرکت با پشتیبانی 24 ساعته و مشاورین و کارشناسان متخصص، به شما در زمینه اخذ گواهینامه ایزو های مختلف از جمله ایزو مدیریت بحران مشاوره ارائه میدهند و شما را در مستند سازی  ISO 22320 یاری میکنند. همراه ما باشید .

مزایای اخذ ایزو مدیریت بحران، صنعت و معدن چیست؟

  • با دریافت این گواهینامه میتوانید در بازار بین المللی فعالیت کنید و شناخته شوید.
  • با دریافت و اخذ ایزو ISO 22320 ، به سطحی پیشرفته از مدیریت بحران خواهید رسید.
  • داشتن این استاندارد بین المللی به شما کمک میکند تا سازمان خود را در ایجاد یک ساختار منظم برای کنترل و مدیریت بحران آماده کنید.
  • با اخذ این گواهی نامه ایزو میتوانید دانش لازم را برای تعریف فرآیندهای مدیریت اطلاعات عملیاتی بدست آورید.
  • با داشتن و اخذ این ایزو میتوانید در پاسخ به یک بحران، اقدامات مؤثر را انجام دهید و از بروز خسارات بیشتر جلوگیری کنید.
  • با اخذ استاندارد ایزو ، حس اطمینان را برای مشتریان و پرسنل سازمان ایجاد میکنید.

قوانین اصلی استاندارد ISO 22320 چیست؟

میدانیم که “مدیریت بحران” روی پیشگیری و مدیریت هر موقعیت بحرانی، توانایی پاسخگویی مؤثر در برابر یک حادثه غیر مترقبه استوار است. در واقع کار اصلی و هدف اصلی این ایزو در بخشهای دولتی و خصوصی، به حداقل رساندن تأثیر حوادث و بحران های ناشی از حوادث طبیعی و غیر مترقبه است و کاهش خسارت های مالی و جانی . ISO 22320 یک سری قوانینی را در بر می گیرد که علاوه بر مدیریت بحران اصول دیگری را هم شامل میشود.

از مدیریت بحران بیشتر بدانیم :

باید بدانیم که برای مقابله با هر بحرانی که در پیش است، باید از یک فرآیند و برنامه مناسب برای “مدیریت موثر بحران” استفاده کرد. طرح مدیریت بحران طرحی مستند از فرآیندی که باید برای سازمان در پاسخگویی مؤثر به بحران دنبال شود. برنامه‌ ریزی مدیریت بحران عمدتاً بر ساخت زیر ساخت ‌هایی متمرکز خواهد بود که به شرکت در نفی ریسک ‌های احتمالی و نحوه واکنش به بحران ‌ها در صورت وقوع کمک می‌کند. هم چنین نیروی کار سازمان و تیم مدیریت بحران را در آزمایش روش ها و آموزش منظم داخلی در مورد فرآیندها درگیر می کند. از این رو با داشتن گواهینامه ایزو مدیریت بحران میتوانید مشکلات خود را در این زمینه ها برطرف سازید .

اصولی که هدف و منظور مدیریت بحران را به طور مفصل ارائه میدهند :

این اصول شامل موارد مختلفی است ازجمله : مؤلفه های اصلی مدیریت بحران اعم از فرآیند و ساختار بحران که روی مسئولیت ها، وظایف و تعهدات افراد حین بحران متمرکز است. اصول مربوط به هماهنگی و همکاری اعضاء یک سازمان. اصول مربوط به تغییرات محیطی قبل از وقوع یک حادثه و…

گواهینامه ایزو 22320 ، گواهینامه  استاندارد ایزو مدیریت بحران و حوادث

“مشاوره ایزو” و استانداردهای بین المللی امروزه یکی از مهمترین خدمات شرکتهای مشاوره مدیریت محسوب می شود. به طور عام، پس از اتمام مشاوره ایزو سازمان در پی صدور گواهینامه ایزو است. با سیستم کاران بهترین مشاوره ایزو را به طور رایگان تجربه کنید و از تجربیات تیم حرفه ای سیستم کاران بهره مند شوید همین حالا با ما تماس بگیرید.

ISO 22320 ایزو مدیریت بحران برای چه سازمان هایی کاربرد دارد ؟

به طور کلی هر سازمان و شرکتی میتواند از این استاندارد استفاده کند و از رقیب های خود جا نماند ولی با مزایا و اهمیت هایی که این ایزو دارد و در بالا به آن اشاره شد، این ایزو برای هر سازمان دولتی یا خصوصی که به نوعی درگیر حوادث از هر نوع و مقیاسی است، قابل استفاده است. هم چنین این ایزو برای سازمان هایی بسیار کاربرد دارد که همکاری دو جانبه یا چند جانبه با سازمان های دیگر دارند. از این رو، انتظار میرود که شرکت ها سازماندهی درستی هنگام پاسخ به حادثه متناسب با نوع حادثه اتخاذ کنند.

برای اخذ گواهینامه ایزو 22320، دریافت ایزو 22320، صدور گواهینامه ISO 22320 میتوانید همین حالا با کارشناسان سیستم کاران تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

از مزایای اخذ انواع گواهی نامه ایزو از شرکت سیستم کاران :

  • پیاده سازی رایگان برای مشتریان
  • صدور گواهی نامه ایزو فوری
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • مشاوره تلفنی و حضوری
  • سرعت در کار سازی
  • صدور فوری استانداردهای ایزو
  • پرداخت کمترین هزینه جهت صدور گواهینامه ایزو
  • صدور فوری گواهینامه ایزو
  • پیشی گرفتن از رقبا
  • گرفتن مشاوره از مشاورین فوق حرفه ای در زمینه صدور گواهی نامه های ایزو
  • استفاده از تجربیات متخصصین ایزو
  • مشاوره رایگان ایزو
  • جذب مشتری و افزایش مشتری
  • در نتیجه رشد کسب و کار

جهت ارتباط با مشاورین و کارشناسان، با ما تماس بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ های 79165-021 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تیم ما بهره مند شوید. منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *