ایزو IWA2 (ویژه مراکز و موسسات آموزشی)

ایزو IWA2

ایزو IWA2 (ویژه مراکز و موسسات آموزشی)

گواهینامه ایزو IWA2  و استاندارد IWA2 به مراکزی در حوزه آموزش فعالیت میکنند کمک می‌کند تا سیستم مدیریت کیفیت ” استاندارد ایزو ۹۰۰۱ “را متناسب با شرایط و ویژگی های خاص موسسات و مراکز آموزشی تنظیم و طراحی کنند. به عبارت دیگر استاندارد و گواهینامه ایزو IWA2  یک استاندارد تکمیلی برای اجرای هرچه بهتر استاندارد ISO 9001 می‌باشد.

همین حالا می‌توانید نسبت به درخواست گواهینامه بین المللی ایزو IWA2 از طریق شرکت سیستم کاران اقدام کنید.

از جمله مزایای دریافت گواهینامه ایزو  IWA2 استاندارد ایزو ( استاندارد ایزو ویژه مراکز و موسسات آموزشی )

  • دریافت و اخذ گواهینامه بین المللی ایزو معتبر با کد رجیستر شده
  • ایجاد احساس امنیت و اطمینان خاطر در مشتریان و شرکا
  • افزایش سطح کیفیت خدمات آموزشی
  • ارائه خدمات با کیفیت آموزشی به مشتریان
  • جهانی شدن و ایجاد مزیت رقابتی در بازار و در نتیجه رشد کسب و کار
  • ایجاد و بهبود یک سیستم مدیریت کارا

مقاله مرتبط : انواع ایزو

استاندارد IWA2 چیست؟

استاندارد IWA2 یا International Workshop Agreement 2  استانداردی بین‌المللی برای ارزیابی و بهبود کیفیت مراکز آموزشی است و برای این منظور طراحی و عرضه شده است. این استاندارد در سال 2007 توسط ISO/TC 176، کمیته فنی ایزو برای مدیریت و تضمین کیفیت، تهیه و منتشر شد. این استاندارد بر اساس استاندارد ایزو 9001:2015، استاندارد معروف برای مدیریت کیفیت در سازمان‌ها، ساخته و از چهار بخش اصلی تشکیل شده است:

مدیریت: شامل الزاماتی است که مراکز آموزشی برای تعیین راهبرد، هدف، سیاست و فرآیندهای خود در راستای ارائه خدمات آموزشی با کیفیت بالا، نیاز است رعایت کنند. این الزامات شامل مواردی مانند تعهد مدیریت به کیفیت، تخصیص منابع، برنامه‌ریزی، ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر هستند.

طراحی و توسعه: الزاماتی که مراکز آموزشی باید برای طراحی و توسعه خدمات آموزشی خود از جمله برنامه‌های درسی، محتوا، روش‌ها، ابزارها و مواد آموزشی در نظر داشته باشند. این موارد مانند تعیین نیازها و انتظارات مشتریان، تعیین هدف‌ها و خروجی‌های یادگیری، انتخاب روش‌های آموزشی مناسب، ارزیابی و بازبینی خدمات آموزشی و کنترل تغییرات است.

ارایه: هر مرکز آموزشی باید برای ارائه خدمات آموزشی خود به مشتریان مواردی مانند تعیین شرایط قرارداد، ارائه اطلاعات قبل از آموزش، انجام فعالیت‌های آموزشی، ارزیابی یادگیری و رضایت مشتریان، ارائه گواهی‌نامه و مدارک و پیگیری پس از آموزش، رعایت نمایند.

پشتیبانی: این بخش نیز شامل الزاماتی است که مراکز آموزشی باید برای پشتیبانی از خدمات آموزشی خود رعایت کنند. شامل مواردی مانند تامین منابع مادی و انسانی، کنترل مستندات و اطلاعات، کنترل نسخه‌های غیرمجاز، کنترل خرابی‌ها و ناکارآمدی‌ها، انجام بازرسی‌ها و آزمون‌ها، انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه و افزایش دانش و مهارت کارکنان.

مزایای استاندارد IWA2

استاندارد IWA2 دارای مزایای زیادی برای مراکز آموزشی و مشتریان آن‌ها است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • افزایش کیفیت خدمات آموزشی و رضایت مشتریان
  • افزایش رقابت‌پذیری و جذابیت در بازار بین‌المللی
  • افزایش بهره‌وری و کارآمدی و کاهش هزینه‌ها و خرابی‌ها
  • افزایش یادگیری و نوآوری و بهبود مستمر
  • انطباق با استانداردهای بین‌المللی مدیریت کیفیت مانند ISO 9001:2015
  • ارائه راهنمایی‌های کاربردی برای طراحی و ارائه خدمات آموزشی مناسب

فواید بهره مندی از سیستم مدیریت کیفیت با رویکرد IWA2 و استفاده از آن

  • تثبیت جایگاه سازمان آموزش ‌دهنده در محیط اجتماعی اقتصادی مربوط به حوزه فعالیت خود.
  • اثبات تعهد مدیران ارش سازمان به بهبود مداوم فرایندها و خدمات خود و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه.
  • ارتقاء تصویر سازمان در جامعه و افزایش اعتماد مشتریان.
  • اطمینان خاطر از انطباق با الزامات قانونی و حرفه‌ای.
  • بهبود وضعیت اقتصادی از طریق کاهش هزینه‌ های ناشی از کیفیت پایین.

برای اخذ گواهینامه ایزو IWA2 ، دریافت ایزو IWA2، صدور ایزو IWA2، میتوانید از طریق شرکت سیستم کاران اقدام نمایید و همچنین می توانید برای اخذ ایزو IWA2، دریافت گواهینامه ایزو IWA2 ، صدور گواهینامه ایزو IWA2، از طریق کارشناسان خبره ما درخواست خود را خیلی سریع ثبت کنید. پشتیبانان و تیم حرفه ای سیستم کاران آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سیستم کاران برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت میباشد.

“پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت استاندارد IWA2″دریک مرکز آموزشی منجر به ایجاد یک رویکرد نظام مند در سازمان به منظور شناسایی و تجزیه و تحلیل نیازها و انتظارات مشتریان شده که بر اساس این شناخت، برنامه های آموزشی و تحصیلی موسسه طراحی و ارائه میشوند.

استاندارد IWA2

کاربرد استاندارد IWA2 برای کیست؟

در واقع استاندارد IWA2 برای هر نوع مرکز آموزشی که به نحوی خدمات آموزشی به مشتریان خود ارائه می‌دهد، کاربرد دارد. این مراکز آموزشی شامل دولتی و خصوصی، مراکز آموزشی عمومی و خاص، مراکز آموزشی حضوری و غیرحضوری، مراکز آموزشی مدرسه‌ای و غیرمدرسه‌ای، مراکز آموزشی علمی و فنی و مراکز آموزشی مرتبط با صنعت و تجارت می‌باشد. استاندارد IWA2 برای هر سطح و مقطع آموزشی، از پیش‌دبستانی تا دکتری نیز قابل اجرا است. همچنین هر نوع موضوع و رشته آموزشی، از علوم انسانی تا علوم پایه و  برای هر نوع مشتری آموزشی، از فردی تا سازمانی، قابل استفاده و پیاده‌سازی خواهد بود.

آخرین ورژن ارائه شده استاندارد IWA2 و گواهینامه ایزو IWA2

آخرین ورژن استاندارد IWA2 و ورژن ۲۰۰۷ میباشد ISO IWA2:2007 و مجموعه سیستم کاران آماده مشاوره و صدور گواهینامه ایزو مورد نظر از برترین مراکز صدور گواهینامه میباشد. کافیست با ما تماس بگیرید.

متن استاندارد  IWA2

متن استاندارد IWA2 با عنوان ISO/IWA 2:2007 – Quality management systems – Guidelines for the application of ISO 9001:2000 in education  دارای ۲۴ صفحه و شامل مقدمه، مبانی، الزامات و راهنمایی‌های کاربردی است. این استاندارد با همکاری نمایندگان از ۱۵ کشور تهیه شده و در سال ۲۰۰۷  مورد تجدید نظر قرار گرفته است. همچنین این استاندارد به زبان‌های مختلف انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، عربی، چینی و روسی قابل دسترس است.

اخذ گواهینامه ایزو با شرکت سیستم کاران

جهت اخذ گواهینامه ایزو ،دریافت انواع گواهینامه ایزو ، صدور انواع استاندارد ایزو، اخد انواع استانداردهای ایزو، سیستم کاران آماده ارائه تمامی خدمات به شرکت ها و سازمان ها و صاحبین کسب و کار میباشد.

شرح خدمات گواهینامه ایزو IWA2

  • تعیین و تدوین خط مشی استاندارد آموزشی .
  • تهيه و تدوين استاندارد هاي مهارت و آموزش مشاغل.
  • تعریف و تبیین معیارهای ارزیابی نتایج برنامه ریزی آموزش و جمع بندی نتایج برنامه ها.
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات آموزشی با استفاده از انواع نمودارها، گزارشات آماری.
  • برنامه ریزی، تهیه چک لیست ها، اجرای و ثبت مشاهدات ممیزی سیستم آموزشی.
  • مسئولیت انجام، مهلت اجرا، بررسی اقدامات به عمل آمده و اثر بخش بودن اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه.
  • ایجاد نظارت، بهسازی و بهبود مستمر آموزشی.
  • تدوین برنامه های آموزشی (برنامه ریزی آموزشی).
  • تهيه دستورالعمل جذب و ارزيابي مدرسان و ارائه دهندگان خدمات آموزشي.
  • تدوین ارزشيابي دوره‌هاي آموزشي به لحاظ عملكرد مدرس، فرايند آموزش و امكانات آموزشي.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، به شرح استاندارد IWA2 پرداختیم و متوجه شدیم که این استاندارد بین‌المللی که برای ارزیابی و بهبود کیفیت مراکز آموزشی طراحی شده است، بر اساس استاندارد ایزو 9001:2015 ساخته شده و شامل چهار بخش اصلی است: مدیریت، طراحی و توسعه، ارائه و پشتیبانی خدمات آموزشی. این استاندارد مزایای زیادی برای مراکز آموزشی و مشتریان آن‌ها دارد، از جمله افزایش کیفیت، رقابت‌پذیری، بهره‌وری و یادگیری. این استاندارد برای هر نوع مرکز آموزشی، سطح و مقطع، موضوع و رشته و مشتری آن کاربرد دارد.

برای مشاوره بیشتر در خصوص این استاندارد همچنین می‌توانید با مشاوران متخصص ما در سیستمکارن مرتبط شده و از مشاوره رایگان ایشان بهره‌مند شوید. برای این منظور با شماره‌های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *