گواهینامه ایزو موسسات گردشگری

گواهینامه ایزو موسسات گردشگری

گواهینامه ایزو موسسات گردشگری

گواهینامه ایزو موسسات گردشگری ، “گواهینامه ایزو” چیست؟ گواهینامه جهانگردی چیست؟ موسسات گردشگری باید گواهینامه ایزو دریافت کنند؟ استاندارد مدیریت گردشگری چیست؟ موسسات گردشگری باید چه گواهینامه ایزویی را دریافت کنند؟ در اینجا لیست استاندارد ایزو مربوط به موسسات گردشگری و یا جهانگردی را برایتان آورده ایم تا پاسخ سوالاتتان را بگیرید.

پس شما میتوانید با مطالعه این مقاله، اهداف خود در جهت دریافت گواهینامه ایزو را پیگیری کنید. وابهانات ذهن خود را برطرف سازید. احتمالا موضوعی که برای شما خیلی مهم است این است که شرکت ها و موسسات گردشگری چه گواهینامه ایزویی میتوانند دریافت کنند؟ با ما همراه باشید.

به طور کلی استانداردهایی که در حوزه خدمات گردشگری، جهانگردی و هتل داری توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی ISO تدوین شده است، به شرح زیر میباشد.

  • گواهینامه و استاندارد ایزو 21621
  • گواهینامه و استاندارد ایزو 21101
  • گواهینامه و استاندارد ایزو 21102
  • گواهینامه و استاندارد ایزو 21103
  • گواهینامه و استاندارد ایزو 20611
  • گواهینامه و استاندارد ایزو 13009
  • گواهینامه و استاندارد ایزو 22483
  • گواهینامه و استاندارد ایزو 18513

در واقع لیست گواهینامه ها و استاندارد ایزو مربوط به حوزه گردشگری، توریست، جهانگردی و هتل داری مکتوب شد. این استانداردها توسط سازمان بین المللی ایزو در جهت یکپارچه سازی استاندارد بین موسسات و شرکت های گردشگری و هتل داری تدوین شده است. حال اینکه گواهینامه ایزو موسسات گردشگری، جهانگردی چیست؟ و چگونه می توانید این گواهینامه را دریافت کنید موضوع بحث ماست.

گواهینامه ایزو موسسات گردشگری

استانداردسازی اصطلاحات و مشخصات خدمات ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات گردشگری، از جمله فعالیتهای مرتبط، مقاصد گردشگری و الزامات امکانات و تجهیزات مورد استفاده توسط آنها، برای ارائه معیارهایی برای تصمیم گیری آگاهانه به خریداران، ارائه دهندگان و مصرف کنندگان گردشگری میباشد.

وقتش رسیده که خبر ویژه ای به شما عزیزان و متقاضیان دریافت گواهی نامه ایزو بدهیم ، همین حالا میتوانید با مشاوران حرفه ای و کارشناسان خبره و با تجربه مادر زمینه انواع گواهی نامه ایزو و انواع استاندارد ایزو تماس بگیرید و پاسخ تمامی سوالات و ابهامات خود را دریافت کنید. منتظر شما عزیزان هستیم.

در دنیای امروزه برای بیش از 1 میلیارد نفر در جهان که با نوعی “معلولیت” زندگی میکنند، سفر میتواند یک امر چالش برانگیز باشد. با درک اهمیت حذف موانع غیر ضروری برای گردشگری، استانداردی را منتشر شده است تا به صنعت کمک کند تا سفر را برای همه در دسترس قرار دهد و هر فردی با هر شرایطی بتواند سفر کند.

برنامه ای چیده شده تا گردشگری برای تمامی مردم دنیا قابل دسترس باشد. در این راستا الزامات و توصیه هایی وجود دارد:

برای مارینا دیوتالوی از سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، که همچنین دعوت‌ کننده کار گروه کارشناسی است .استاندارد را توسعه داده‌اند، عدم ثبات و شفافیت در بین کشورها در مورد نحوه دسترسی به امکانات و خدمات گردشگری همچنان باعث ایجاد موانع میشود.

او گفت: “این موانع اغلب به دلیل فقدان دانش و آموزش در صنعت است، که اغلب به این معنی است که تلاش‌ های خیر خواهانه به هدر می‌ رود.”فقدان راهنمایی مشخصی در بخش گردشگری در مورد نحوه اعمال استانداردهای مناسب مرتبط با دسترسی وجود دارد و استانداردهای موجود اغلب در کشورهای مختلف یا حتی در مرزهای ملی همان کشور متفاوت است.

ژسوس هرناندز، رهبر پروژه ISO 21902 و مدیر دسترسی جهانی و نوآوری در Fundación ONCE، افزود: “در برخی کشورها اصلا استانداردهای مناسبی وجود ندارد و ارائه‌ دهندگان گردشگری را بدون راهنمایی در مورد چگونگی تطبیق امکانات و پیشنهادات گردشگری خود برای ارائه خدمات رها می‌کند. “استاندارد ایزو ISO 21902 اولین استاندارد بین المللی است که با هدف پر کردن این شکاف بزرگ، در نتیجه دسترسی در کل زنجیره ارزش گردشگری را بهبود میبخشد.

استاندارد جدید برای پاسخگویی به هر کسی که درگیر گردشگری است یا تحت تأثیر آن قرار دارد، در نظر گرفته شده است. این شامل ادارات ملی گردشگری و هیئت‌ های گردشگری، شهرداری ‌ها و نهاد های عمومی مسئول سیاست ‌های زیرساختی، توسعه و چارچوب‌ های قانونی است. همچنین تمامی مشاغل مسافرتی و گردشگری مانند اپراتورهای تور و آژانس های مسافرتی، ارائه دهندگان حمل و نقل، امکانات اقامتی، پذیرایی و پذیرایی ، توسعه دهندگان فناوری اطلاعات و ارتباطات و البته خود گردشگران پشتیبانی خواهد کرد.

“گواهینامه ایزو ISO 21902” توسط کمیته فنی “ISO ،ISO/TC 228” گردشگری و خدمات مرتبط توسعه داده شده است که دبیرخانه آن توسطUNE،عضو ISO برای اسپانیا برگزار می شود. این سند الزامات و رهنمودهایی را برای “گردشگری قابل دسترس برای همه” با هدف تضمین دسترسی برابر و لذت بردن از گردشگری برای گسترده ترین طیف افراد در هر سن و توانایی ارائه میکند.

این سند اطلاعاتی درمورد جنبه‌ های کلیدی سیاست‌ گذاری، استراتژی، زیرساخت، محصولات و خدمات ارائه می‌کند و خطاب به همه ذینفعان درگیر در زنجیره تامین گردشگری، اعم از بخش دولتی یا خصوصی است. و در سطوح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی اعمال می شود.

توجه : ذینفعان شامل، اما نه محدود، ادارات دولتی، خدمات اقامتی، خدمات پذیرایی و رستوران، حمل و نقل، اپراتورهای تور و آژانس های مسافرتی، MICE و فعالیت های اوقات فراغت، و همچنین ارائه دهندگان خدمات از سایر بخش های اقتصادی مرتبط با گردشگری، سفر و مقصد هستند.

“استاندارد ایزو ISO 21902” ،شامل گردشگری و خدمات مرتبط، گردشگری قابل دسترس برای همه، الزامات و توصیه ‌ها، الزامات و دستورالعمل‌ هایی را برای تسهیل دسترسی برابر و لذت بردن از گردشگری برای افراد در هر سن و توانایی ارائه می ‌کند. این شامل هر کسی می شود که ممکن است با مشکلات دسترسی مواجه شود یا الزامات دسترسی خاصی داشته باشد، مانند افراد دارای معلولیت و افراد مسن.

“سازمان بین المللی ISO”در این راستا کمیته ای به عنوان کمیته گردشگری و خدمات وابسته آن تاسیس کرد. نام این کمیته” TC/228″ است. هدف از ایجاد کمیته فنی گردشگریTC228تدوین استانداردهای بین المللی در حوزه خدمات گردشگری و هتل داری و پیگیری منافع ذیفعان اعم از بزرگ و کوچک، کافه های کوچک، شرکت ها و موسسات گردشگری، توریستی و جهانگردی، هتل های بزرگ و مهم تر از همه تامین منافع گردشگران میباشد.

گواهینامه ایزو موسسات گردشگری و توریستی

چیزی که در دنیای امروزه توسط موسسات گردشگری یا هتل داری در مراکز اقامتی به اسم استانداردسازی مورد نقد قرار میگیرد، آئین نامه هایی است که توسط مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تدوین شده است. درحالی که مسئولیت اصلی نگارش برعهده سازمان استانداردسازی و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) است.

گواهینامه ایزو موسسات گردشگری و توریستی

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران براساس بند یک ماده سه قانون اصلاح قوانین و مقررات مصوب سال 1371 شمسی تنها مرجع رسمی کشور ایران است که، وظیفه تدوین، و نشر استاندارد ملی را دارد. بنابراین این موسسه میبایست با توجه به استانداردهای تدوین شده سازمان ایزو اقدام به نشر استانداردهای موسسات گردشگری، خدمات توریستی، جهانگردی و هتل داری نماید.

“موسسات و شرکتهای گردشگری” باید الزامات سازمان جهانی ایزو و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را در مجموعه خود پیاده سازی نمایند و توسط مرجع صدور گواهینامه ایزو که مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران باشد، اقدام به دریافت گواهینامه ایزو نماید. لازم به ذکر است که به شما عزیزان بگوییم هرگونه گواهینامه ایزو و استاندارد ایزویی را میتوانید از تیم حرفه ای سیستم کاران دریافت کنید.

کافیست با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در این راستا راهنمایی کنند و شما هرگونه سوال و ابهامی که دارید را برطرف کنید. تیم سیستم کاران 24 ساعت آماده پاسخگویی به شما عزیزان و خدمات رسانی هستند. با ما همراه باشید.

هدف اصلی از استاندارد سازی و” اخذ گواهینامه ایزو موسسات گردشگری” ، جهانگردی شفافیت و اطلاع رسانی همین طور حفظ حقوق مصرف کنندگان و تطابق هر چه بیشتر خدمات همچنین تبلیغات ارائه دهندگان شرکت ها و موسسات مربوطه، با انتظار و نیاز گردشگران است.

در صنعت گردشگری مخصوصا بین کشورهای پیشرفته مدت هاست که موسسات گردشگری، توریستی الزامات استاندارد ایزو را پیدا سازی کرده و خدمات مناسبی در اختیار گردشگران می گذارند. کشور ایران با توجه به جاذبه های تاریخی و گردشگری بیشماری که دارد، متاسفانه هیچ شرکت و موسسه گردشگری توجه ای به استاندارد و استاندارد سازی ندارد. بنابراین جایگاه موسسات گردشگری ایرانی و از جایگاه شرکت های توریستی بین المللی فاصله خیلی زیادی دارد.

“گواهینامه ایزو موسسات گردشگری”، جهانگردی و اخذ گواهی نامه توسط این موسسات میتواند به بهبود اینگونه خدمات برای گردشگران کمک کند و کمک به سطح ارتقاء صنعت گردشگری در ایران نماید. با توجه به موضوع این سوال پیش می آید که گواهینامه ایزو موسسات گردشگری جهانگردی، هتل داری و… چیست؟ و چگونه متقاضیان میتوانند اقدام به دریافت اینگونه گواهینامه ها نمایند.

با ما همراه باشید، در ادامه ما به گواهینامه ایزو این موسسات خواهیم پرداخت تا متقاضیان اطلاعات کاملی در مورد گواهینامه ایزو موسسات گردشگری داشته باشند.

استاندارد ایزو و گواهینامه ایزو 21621

“گواهینامه ایزو 21621” استاندارد ISO 21621:2021 توسط سازمان استاندارد سازی ایزو تدوین شده است. استاندارد ایزو 21621 موضوعاتی همانند گردشگری و خدمات مرتبط با رستوران های سنتی، جنبه های بصری، دکوراسیون و خدمات را عنوان می کند. آخرین ویرایش متن استاندارد 21621 مربوط به سال 2021 میلادی میباشد.

در این راستا هتل داران و “موسسات جهانگردی و توریستی” میتوانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 21621 نمایند. بنابراین یکی از استاندارد های تدوین شده سازمان ایزو مربوط به موسسات جهانگردی و گردشگری گواهینامه ISO 21621:2021 میباشد. برای دریافت گواهینامه ایزو 21621 متقاضیان می بایست ابتدا اقدام به پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو نمایند، سپس توسط یک شخص ثالث ممیزی شود تا اجرای این الزامات به تایید برسد. بعد از تایید تیم ممیزی شما میتوانید گواهینامه ایزو 21621 را به راحتی دریافت کنید.

” گواهینامه iso 21621 ” تمامیه الزامات و توصیه هایی که مرتبط میشود به محیط زیست و ارائه خدمات رستورانهای سنتی را که به غذاهای خاص و آداب و رسوم یک کشور یا منطقه خاص تعلق دارند، ایجاد می کند. این استاندارد ویژگی های فیزیکی رستوران های سنتی، مشخصات بصری ساختمان ها، مبلمان و دکوراسیون، عناصر مربوط به غذاهای خاص و آداب و رسوم سرو غذا و همچنین الزامات کارکنان ،لباس، رفتار، زبان، را مشخص میکند که بر سبک سنتی و کیفیت غذا تأثیر میگذارد.

این گونه رستوران هایی که قصد دارند فضای سنتی در رستوران خود داشته باشند میتوانند با کمک گرفتن از استاندارد ایزو 21621 این فضا را به نحو احسنت ایجاد کنند. الزامات مربوط به مشخصات فنی ساختمان ها و الزامات کلی آماده سازی و پخت و پز در آشپزخانه و سایر فضاهای پشت آفیس در این متن استاندارد ایزو 21621 گنجانده نشده است. و اگر جویای دانش بیشتری هستید میتوانید از کتابهای قوانین این ایزو استفاده کنید.

گواهینامه ایزو 22483

استاندارد ایزو و گواهینامه ایزو 22483

“گواهینامه ایزو 22483 ” الزامات کیفیت و واجباتی را برای هتل ها در مورد کارکنان، خدمات، رویدادها، فعالیت های سرگرمی، ایمنی و امنیت، نگهداری، تمیزی، مدیریت عرضه و رضایت مهمانان ایجاد می کند. الزامات صرف نظر از طبقه بندی و دسته بندی آنها، و اینکه آیا خدمات به طور مستقیم توسط کارکنان داخلی یا توسط یک پیمانکارفرعی ارائه میشود، قابل اجرا هستند.

دریافت استاندارد ایزو و اخذ گواهینامه ایزو 22483 میتواند تعهد موسسه گردشگری را در جهت پیاده سازی الزامات خدماتی، خدمات مرتبط با هتل داری و گردشگری، به گردشگران یا توریست ها به اثبات برساند. بنابراین می توان عنوان کرد گواهینامه ایزو موسسات گردشگری، جهانگردی، گواهینامه ایزو 22483 میباشد.

استاندارد ایزو و گواهینامه ایزو 18513

“استاندارد ایزو 18513” استاندارد سیستم مدیریت خدمات گردشگری مجموعه ای از استانداردهای معتبر بین المللی است که در راستای نیاز های مدیریتی تمامی شرکتهای کوچک و بزرگ فعال در حیطه گردشگری تدوین شده است. این بر اساس الزامات مدیریتی اساسی در بخش گردشگری است و به راحتی در سیستم های مدیریت کیفیت موجود ادغام میشود. استاندارد ایزو 18513 اصطلاحات مورد استفاده در صنعت گردشگری را در رابطه با انواع اقامتگاه های گردشگری و سایر خدمات مرتبط تعریف میکند.

این گواهینامه توسط مرجع صدور گواهینامه ایزو مانند سیستم کاران برای یک دوره سه ساله صادر میگردد. اگر چه ISO سازمان بین‌ المللی استاندارد، استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 را تعیین می‌کند که همه موسسات و سازمان‌ها را به منظور تضمین مدیریت سیستماتیک شرکت‌ ها در بر می‌گیرد، اما همچنین استانداردهای بخشی را در مکان ‌هایی منتشر می‌کند که سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 نمی‌تواند دقیقا مطابقت داشته باشد.

میتوان گفت یکی از این استانداردهایی که گفته شد استاندارد “مدیریت خدمات گردشگری ایزو 18513” است. استاندارد تدوین شده در سال 2003 میلادی تنها استاندارد معتبر بین المللی سیستم مدیریت منتشر شده توسط ایزو در زمینه گردشگری است.

در کل سیستم مدیریت خدمات گردشگری ” ایزو 18513″ مبتنی بر تمام اصول ایزو 9001 است، اما اصول مختلفی وجود دارد که با توجه به نیازهای بخش ایجاد شده است. به این ترتیب خدمات ارائه شده در بخش گردشگری به استاندارد خاصی رسیده است. بنابراین موسسات گردشگری، جهانگردی و توریستی میتوانند برای تعهد خود به گردشگران اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 18513 نمایند. این گواهینامه میتواند برای موسسات گردشگری بسیار مهم  وبا ارزش باشد.

گواهینامه ایزو 18513

تیم سیستم کاران سعی کرد تا در این مقاله به تمامی گواهینامه های استانداردی که شرکت ها و موسسات گردشگری جهت ارتقاء سطح بهره وری به آن نیاز دارند اشاره کند و در مورد آنها توضیح دهد. همانطور که گفتیم مهمترین استانداردی که برای موسسات گردشگری توسط سازمان بین المللی ایزو تدوین شده است، گواهینامه ایزو 18513 میباشد. متقاضیانی که در حوزه فعالیت خدمات گردشگری، توریستی فعالیت میکنند با مطالعه مقاله گواهینامه ایزو موسسات گردشگری میتوانند اطلاعات کافی درمورد لیست استاندارد های مربوط به حوزه خود که مورد نیازشان است را دسترسی داشته باشند.

تیم فنی شرکت سیستم کاران امیدوار است شرکت های گردشگری و موسسات توریستی تفریحی الزامات و استاندارد های تدوین شده را رعایت کنند و اقدام به دریافت گواهینامه ایزو نمایند. این می تواند صنعت گردشگری در ایران را رونق دهد و باعث جذب بیشتری از جهان گرادان باشد و در نتیجه این موضوع برای همگان میتواند سبب خیزش و پیشرفت شود.

جهت دریافت گواهینامه ایزو، اخذ استاندارد ایزو فوری، پیاده سازی الزامات و اخذ گواهینامه ایزو معتبر میتوانید با ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان تیم حرفه ای و مجرب ما در جهت انتخاب مرجع صدور معتبر بهره مند شوید.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو و دریافت ایزو فوری با شرکت سیستم کاران :

  • پیاده سازی رایگان توسط تیم حرفه ای و باتجربه.
  • مشاوره رایگان جهت استقرار الزامات استاندارد ایزو .
  • در مورد اعتبار مراجع صدور و شناسایی مرجع صدور معتبر اطلاعات کاملی در اختیار شما خواهیم گذاشت.
  • شما می توانید توسط تیم سیستم کاران با هزینه کمتری اقدام به اخذ گواهینامه ایزو کنید.
  • مسیر دریافت گواهینامه ایزو را برای شما هموار خواهیم کرد.
  • میتوانید هم از مشاوره تلفنی استفاده کنید هم از مشاوره حضوری.
  • سرعت در کارسازی را بالا میبریم.
  • صدور گواهینامه ایزو فوری در کمترین زمان را با ما تجربه میکنید.
  • پرداخت کمترین هزینه جهت صدور گواهینامه ایزو را با ما تجربه میکنید.
  • گرفتن مشاوره از مشاورین فوق حرفه ای در زمینه صدور گواهینامه های ایزو.
  • پشتیبانی 24 ساعته توسط تیم حرفه ای و کار بلد.
  • رفع ابهامات و تمامی سوالات شما عزیزان.
  • استفاده از تجربیات متخصصین ایزو و کارشناسان.
  • جذب مشتری و افزایش مشتری و در نتیجه رشد کسب و کار .

جهت” اخذ گواهینامه ایزو 18513″ گواهینامه ایزو موسسات گردشگری و دریافت استاندارد ایزو 18513- صدور گواهینامه ایزو 18513 میتوانید از طریق سیستم کاران اقدام نمایید. سیستم کاران برترین مرکز جهت اخذ گواهینامه ایزو 18513 (دریافت ایزو 18513 – صدور ایزو 18513) در کشور با مجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت میباشد. همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان فوق حرفه ای ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *