گواهینامه ایزو 13216 یا ISOFIX

گواهینامه ایزو 13216

گواهینامه ایزو 13216 یا ISOFIX

گواهینامه ایزو 13216 چیست؟ چه کاربردی دارد؟ در کجاها استفاده میشود؟ تاریخچه این ایزو از کجاست؟ همراه ما باشید. تصور حمل کردن محموله ای با ارزش تر از یک کودک کوچک بسیار دشوار است. اکثرا ما انسانها در زمانی که با اتومبیل جا به جا می شویم نیاز داریم تا کودکانمان را در امن ترین حالت ممکن نگه داریم ولی این امر چگونه انجام پذیر است؟ اگر تا به حال سعی کرده اید یک صندلی ماشین نصب کنید و فکر کرده اید که آیا درست انجام شده است یا کاملاً ایمن است، ISO 13216  وجود دارد تا نقص های این موضوع را برطرف کند.

تاریخچه ISO 13216 ایزوفیکس

این استاندارد در سال 1999  به دنیای ایزو وارد شد. درواقع کودکان در مواقعی که از ایمنی کمتری برخوردار هستند، کودکان کوچک اغلب روی آغوش والدین یا خواهر یا برادرشان می‌نشستند. سپس صندلی‌ های ماشین که با کمربند ایمنی در جای خود نگه داشته می ‌شدند روی کار آمدند. این گزینه بسیار مطمئن ‌تر بود، اگرچه به داشتن یک کمربند ایمنی با طول مناسب، یک سوکت در جای مناسب و یک صندلی کودک که شکل آن با خود خودرو هم خوانی خوبی داشت، متکی بود. نتایج اغلب رضایت ‌بخش نبودند، با صندلی ‌هایی که می ‌توانستند هنگام مانور و حرکت ماشین و یا حتی ترمز گرفتن جا به جا شوند یا خودشان شل شوند. همه این متغیرهای نگران کننده در سال 1999 حذف شدند، زمانی که ISO استانداردی را منتشر کرد که بیشتر مردم آن را به سادگی ISOFIX می شناسند.

میدونستین اگر شرکت دارید یکی از کارهای واجبی که باید انجام بدید دریافت گواهینامه ایزو ؟ هنوز گواهینامه ایزو نگرفتید؟ پس منتظر چی هستید ؟ همین حالا میتوانید نسبت به درخواست گواهینامه بین المللی ایزو اقدام کنید و با کارشناسان سیستم کاران تماس حاصل فرمایید.

ISO 13216-1 – گواهینامه ایزو 13216 ایزوفیکس

در واقع ISO 13216  راه حلی برای بهتر کردن زندگی روزمره است. ISO 13216-1 یک سیستم جهانی برای لنگر انداختن سیستم های صندلی کودک به وسایل نقلیه را توصیف می کند. هدف این سیستم بهبود عملکرد ایمنی کلی صندلی ‌های کودک، به ‌ویژه از طریق بهبود سهولت نصب و کاهش خطر سوء استفاده است. در عمل ، این بدان معناست که خودرو سازان می توانند نقاط لنگر یکسانی را در خودروهای خود نصب کنند، یک حلقه فلزی، که اغلب در شکاف بین قسمت های صاف و عمودی صندلی پنهان می شود. سپس تولید کنندگان صندلی کودک می ‌توانند محصولی را بفروشند که والدین و مراقبان می‌ توانند آن را با یک کلیک اطمینان ‌بخش نصب کنند. آن ها می توانند مطمئن باشند که صندلی به طور ایمن در جای خود قرار می گیرد و با هر مدل خودرویی مجهز به سیستم ISOFIX سازگار است. این یک مثال کامل از این است که چگونه سازمان ISO باعث میشود تا تولیدکنندگان محصولات مختلف با هم همکاری کنند، با استفاده از استانداردهای بین ‌المللی به عنوان مبنایی برای ایجاد محصولات سازگار که زندگی روزمره را ایمن ‌تر و راحت ‌تر می ‌کند.

لنگرهای بند پایینی – استاندارد ISO 13216-1

لنگرهای بند پایینی را می توان همراه با لنگرهای کناری صندلی طبق استاندارد ISO 13216-1 یا با روش های دیگر برای لنگر انداختن سیستم های نگهدارنده کودک (CRS) در وسایل نقلیه جاده ای استفاده کرد. این موضوع برای تمام موقعیت ‌های صندلی که توسط سازنده خودرو برای استفاده با CRSهای رو به عقب در نظر گرفته شده است، قابل اجرا است. این موقعیت های صندلی می تواند شامل موقعیت های بیرونی و میانی در صندلی های عقب (ردیف دوم و سوم) و همچنین صندلی سرنشین جلو باشد.

ISO 13216-1:1999 – گواهینامه ایزو 13216 – ایزوفیکس

وسایل نقلیه جاده ای – لنگرها در وسایل نقلیه و اتصالات به لنگرها برای سیستم های نگهدارنده کودک – لنگرها و ضمیمه های صندلی صندلی این استاندارد آخرین بار در سال 2022 مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

 جهت اخذ استاندار ایزو – گواهینامه ایزو ( دریافت ایزو یا صدور ایزو ) سیستم کاران آماده ارائه خدمات به شرکت ها و سازمانها می باشد. کارشناسان ما تمام وقت آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز هستند ما در سیستم کاران کنار شما هستیم که با کمترین هزینه و در مدت زمان کوتاهی گواهینامه ایزو اخذ نمایید.

ISO 13216-2:2004 – گواهینامه ایزو 13216

ISO 13216-2:2004 مناطق موقعیت یابی، ابعاد و الزامات کلی و استحکام استاتیکی را برای لنگرهای بالا تنه مورد استفاده همراه با لنگرگاه های صندلی بر اساس ISO 13216-1 یا با سایر سیستم ها برای لنگر انداختن سیستم های نگهدارنده کودک (CRS) در وسایل نقلیه جاده ای تعیین می کند. . این برای سیستم های نگهدارنده کودک در نظر گرفته شده برای کودکان با وزن تا 22 کیلوگرم قابل استفاده است.

هدف ارائه استانداردهای مفید و همچنین برای سازندگان یا تامین کنندگان خودرو و مشتریان، به منظور بهبود ایمنی کودک هنگام قرار گرفتن در سیستم صندلی کودک نصب شده در یک وسیله نقلیه است. هدف اصلی این سیستم، بهبود عملکرد ایمنی کلی کودک است. محدود کردن چرخش زمینی سیستم صندلی کودک، استفاده روزمره کودک (ایمن کردن، مهار کردن، سازگاری برای کودک در حال رشد)، حداکثر حفاظت در شرایط تصادف و شرای ناگوار.

ایزو فیکس یا همان صندلی کودک در خودرو – ISOFIX

“ایزو فیکس” در خودرو همان صندلی کودک است که شما آن را بر روی اتومبیل خود جهت امنیت هرچه بهتر و بیشتر فرزندان کوچکتان نصب می کنید. ایزو فیکس استانداردی جهانی برای نقاط اتصال صندلی ایمنی کودک در خودرو است. این سامانه نام‌ های گوناگون دیگری نیز دارد. ایزو فیکس سازمان جهانی استانداردسازی برای استاندارد ISO 13216 است که بر روی سامانه نگهدارنده صندلی ‌های ایمن برای کودکان کار می‌کند .صندلی کودک (صندلی ماشین کودک) جزو ملزومات بسیار اساسی در خودروی شخصی به حساب می آید که باید در خرید آن بسیار دقت کنید، زیرا با توجه به بررسیهای انجام شده هنگام بروز سوانح رانندگی، کودکان 70 درصد بیش از بزرگسالان در خطر آسیب خواهند بود.

“صندلی کودک “استفاده از صندلی ایمنی در ماشین، آمار مرگ و میر نوزادان در حوادث رانندگی را تا 71 درصد و كودكان را تا 54 درصد كاهش میدهد، پس یکی از اصلی‌ ترین وظایف صندلی خودرو، حفظ سلامت کودکان هنگام رانندگی یا بروز سوانح است. صندلی های کودکان به 5 گروه تقسیم میشود که میبایست بر اساس سن فرزندان خود آن را انتخاب کنید.

  • گروه (۰) مناسب نوزاد : از زمان تولد تا وقتی‌ که کودک به وزن ۱۰کیلوگرم برسد.
  • گروه (۰+) مناسب از زمان تولد تا وزن ۱۳ کیلوگرمی کودک.
  • گروه ۱ مناسب برای کودکان با وزن ۹ تا ۱۷ کیلوگرم.
  • گروه ۲ ایدئال برای کودکانی با وزن ۱۵ تا ۲۵ کیلوگرم.
  • گروه ۳ برای کودکانی با وزن ۲۵ تا ۳۶ کیلوگرم مناسب است.

شرایط و مزایای قرارگیری صندلی کودک با استفاده از این سیستم:

قابلیت استفاده از بدو تولد، دارای تکیه گاه (نشیمن گاه)، دارای کمربند ایمنی، دارای ضربه‌ گیر جهت جلوگیری از آسیب به کودک در حوادث، دارای تشک و بالش، فیکس شدن توسط کمربند ماشین، دارای کمربند ایمنی با ضریب عملکرد بالا و…

به پایان مقاله آموزشی گواهینامه ایزو 13216 رسیدیم .ممنون که تا اینجا همراه ما بودید.”تیم سیستم کاران” همه تلاش خود رامی کند تا پاسخ تمامی سوالات شما را بدهد و هرگونه ابهامی را برای شما برطرف کند. لازم به ذکر است که تیم سیستم کاران کلیه فعالیتهای مربوط به دریافت و اخذ گواهینامه های ایزو و انواع گواهینامه ایزو را انجام میدهد. برای دریافت گواهینامه ایزو با پشتیبان های ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده خدمات رسانی با شما عزیزان هستند.

اخذ گواهینامه ایزو – صدور گواهینامه ایزو – دریافت گواهینامه ایزو

جهت ” اخذ گواهینامه ایزو ” و دریافت استاندارد ایزو – صدور گواهینامه ایزو می توانید از طریق سیستم کاران اقدام نمایید. سیستم کاران برترین مرکز جهت اخذ گواهینامه ایزو در کشور با مجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد. همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

از مزایای اخذ گواهینامه ایزو از شرکت سیستم کاران :

  • پیاده سازی رایگان، مشاوره تلفنی و حضوری، مشاوره از مشاورین فوق حرفه ای در زمینه صدور گواهینامه های ایزو
  • سرعت در کارسازی، صدور فوری گواهینامه ایزو، صدور گواهینامه ایزو با پرداخت کمترین هزینه
  • پشتیبانی 24 ساعته، استفاده از تجربیات متخصصین ایزو
  • جذب مشتری و افزایش مشتری و در نتیجه رشد کسب و کار

1 دیدگاه برای “گواهینامه ایزو 13216 یا ISOFIX

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *