اخذ ایزو ارزان
گواهی ایزو یک مدرک رسمی است که نشان میدهد یک سازمان، فرایند تولید، خدمات و رویه مستندسازی تمام الزامات استاندارد و تضمین کیفیت را مطابق با استانداردهای تعریف شده بین المللی توسط سازمان استانداردسازی ISO انجام می دهد. با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل در مورد اخذ ایزو ارزان در اختیار شما بگذاریم.
اخذ این گواهی به شرکت یا سازمان کمک می کند تا:
- بازار خود را گسترش دهند و به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند.
- رضایت مشتریان خود را افزایش دهند و به نیازهای آنها پاسخ دهند.
- فرآیندهای خود را بهبود بخشید و هزینهها را کاهش دهند.
- رقابتپذیری خود را افزایش دهند و تفاوت خود را نشان دهند.
- مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی خود را نشان دهند.
مقاله مرتبط : اخذ ایزو
اما دریافت گواهینامه ایزو معمولاً هزینهبر و زمانبر است. برای دریافت گواهینامه ایزو، سازمانها باید:
- استانداردهای مربوط به حوزه فعالیت خود را شناسایی کنند.
- شرکت صادرکننده گواهینامه ایزو را انتخاب کنند.
- سیستم مدیریت خود را براساس الزامات استانداردها طراحی، پیادهسازی و بهبود بخشید.
- مستندات لازم را تهیه و نگهداری کنند.
- ممیزان حرفهای را برای بررسی سطح انطباق سیستم مدیریت با استانداردهای اعلام شده دعوت کنند.
- عدم انطباقهای احتمالی را شناسایی و رفع کنند.
- گواهینامه اخذ شده را حفظ و تجدید کنند.
شرکت اخذ ایزو ارزان
اگرچه اخذ این گواهی می تواند بسته به فعالیت مرجع صادرکننده و مشاور ایزو به یک فرآیند پیچیده و یا یک فرآیند ساده و معمول تبدیل شود. يكی از راههای اخذ ایزو ارزان استفاده از شرایط ویژه شرکت های صادر کننده ایزو است که خدمات خود را به صورت خاص و بهینه و بسته به شرایط فعالیت شرکت، کسب و کار یا سازمان ارایه می کنند.
سیستمکاران مفتخر است که با صدور انواع گواهی ایزو و مشاوره در خصوص انواع استانداردهای ایزو، با هزینه های مناسب و به صرفه، راه را برای شما در اخذ استاندارد مطلوب و مدنظرتان هموار می کند و با ارایه خدمات با کیفیت و مورد تایید مراجع تایید کننده داخلی و مورد تایید سازمان ISO نگرانی شما را در خصوص اخذ یک گواهی معتبر برطرف می نماید.
همچنین برای آشنایی بیشتر با انواع شرکت های صادر کننده ایزو می توانید مقاله زیر را نیز بررسی فرمایید.
مقاله مرتبط : شرکت های صادرکننده ایزو
شرایط دریافت ایزو ارزان
اخذ ایزو ارزان روشی است که با استفاده از سامانههای آنلاین، میتوانید با کمترین هزینه و زمان، گواهینامه ایزو مورد نظر خود را بدست آورید. این روش دارای مزایا و معایب خاص خود است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
مزایای اخذ ایزو ارزان
- هزینه کمتر: یکی از بزرگترین مزایای اخذ گواهینامه ایزو ارزان، هزینه کمتر آن است. شما نیازی ندارید که برای مشاوره، آموزش، ممیزی و صدور گواهینامه هزینههای سنگینی بپردازید. شما فقط با پرداخت هزینهای نسبتاً مناسب، میتوانید گواهینامه خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.
- زمان کمتر: از دیگر مزایای اخذ ایزو ارزان، زمان کمتر آن است. دیگر نیازی ندارید که منتظر مشاور، ممیز یا شرکت صادرکننده باشید. شما فقط با تکمیل فرمهای لازم و ارسال اطلاعات شرکت خود، میتوانید در عرض چند روز گواهینامه خود را دریافت کنید.
- سادگی فرآیند: دلیل دیگر برای اخذ ایزو ارزان، سادگی فرآیند آن است و نیازی نیست که با پروسههای پیچیده و دشوار سروکار داشته باشید. شما فقط با طی چند فرآیند ساده میتوانید گواهینامه خود را درخواست و دریافت کنید.
معایب صدور ایزو ارزان
- عدم تضمین کیفیت: یکی از بزرگترین معایب اخذ ایزو ارزان، عدم تضمین کیفیت آن است. برای اطمینان از این مورد باید سابقه شرکت مشاور یا صادر کننده ایزو را بررسی کرده و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.
- عدم اعتبار بینالمللی: تعداد زیادی از شرکت های صادر کننده ایزو ممکن است در این فرآیند از مراجع نامعتبر استفاده کنند که می تواند اعتبار گواهی شما را خدشه دار کند. لذا قبل از اقدام برای اخذ این گواهی مجدد از سابقه شرکت صادرکننده اطمینان حاصل کنید.
- عدم بهبود واقعی: بسیاری از صادرکننده ها ممکن است فقط مدرک ایزو را به صورت ظاهری برای شما صادر کننده و ارزش آن به یک برچسب و نشان ختم می شود. برای اخذ گواهینامه ایزو ارزان اطمینان حاصل کنید که رویه های مختلف استاندارد مدنظر شما در فرآیندهای شرکت شما پیاده سازی می شود.
چگونه گواهینامه ایزو معتبر و مناسب دریافت کنیم؟
پس از آنکه با مزایا و معایب اخذ ایزو ارزان آشنا شدید، حالا سوال اصلی این است که چگونه میتوان گواهینامه ایزو معتبر و مناسب را دریافت کرد؟
پاسخ به این سوال به چند عامل بستگی دارد، از جمله:
- نوع و حجم فعالیت سازمان
- نوع و تعداد استانداردهای مورد نظر
- بودجه و زمان موجود
- هدف و خروجی مورد انتظار
برای درخواست گواهینامه ايزو معتبر و مناسب، شما باید:
- با استانداردهای مربوط به حوزه فعاليت خود آشنا شويد و آنها را براساس الزامات و نيازهای خود انتخاب كنيد.
- در خصوص شركتهای صادركننده گواهينامه ايزو تحقيق كنيد و آنها را براساس صلاحيت، سابقه، قيمت و خدمات پس از فروش مقایسه كنيد.
- با يك شركت صادركننده گواهينامه مناسب قرارداد ببنديد و براساس زمانبندي تعيين شده، فرآيندهای لازم را طي كنيد.
- با همكاري كامل با مشاور و مميز شركت صادركننده، سيستم مديريت خود را بهبود بخشيد و عدم انطباقهای احتمالی را رفع كنيد.
- پس از دريافت گواهينامه، آن را به صورت منظم تجديد كنيد و از نتايج آن برای بهبود عملكرد سازمان استفاده كنيد.
برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص اخذ ایزو همچنین می توانید مفاله زیر را بررسی نمایید.
جمع بندی
در نهایت اخذ ایزو ارزان یک روش مناسب برای شرکت ها یا سازمان های با پیچیدگی کم است تا صرف هزینه و زمان کمتر، استاندارد مدنظر خود را کسب کنند. این روش مزایا و معایبی نیز دارد که در بالا بیشتر به آن اشاره شد. لذا برای اخذ ایزو ارزان حتما شرایط و خدمات قابل ارایه از طرف مرجع صادر کننده را بررسی کنید و تنها به صرف هزینه کم آن کفایت نکنید. در کنار صرف هزینه کمتر، کیفیت خروجی را نیز در نظر داشته باشید.